برنامه Google Gemini در اندروید، Gemini Toggle در iOS که در هند و سایر کشورها عرضه می شود

گوگل شروع به عرضه اپلیکیشن Gemini خود در اندروید برای کاربران هندی کرده است. در حالی که هیچ برنامه اختصاصی در iOS وجود ندارد، دارندگان آیفون قادر خواهند بود تا کلیدی را در بالای برنامه Google مشاهده کنند که به آنها امکان می دهد ویژگی های چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) را فعال و استفاده کنند. این غول فناوری برنامه اندروید را در 8 فوریه راه اندازی کرد، اما عرضه آن به ایالات متحده محدود شد. اکنون، این برنامه به بیش از 150 کشور و منطقه در حال گسترش است.

با توجه به صفحه پشتیبانی گوگل، اپلیکیشن موبایل Gemini اکنون به زبان های انگلیسی، کره ای و ژاپنی در دسترس است و در حال گسترش به بیش از 150 کشور و منطقه است. لیست کامل کشورها در صفحه پشتیبانی گوگل درج شده است. کاربران آیفون در حال حاضر اپلیکیشن اختصاصی ندارند، اما می‌توانند از قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini از طریق اپلیکیشن گوگل استفاده کنند که اکنون یک دکمه جابجایی در بالا سمت راست دارد که امکان دسترسی به ربات چت را فراهم می‌کند. Gadgets 360 توانست در دسترس بودن جابجایی Gemini را در برنامه Google در iOS 17.2.1 تأیید کند.

برنامه Gemini به یک گوشی هوشمند با حداقل 4 گیگابایت رم نیاز دارد. همچنین باید اندروید 12 یا نسخه های جدیدتر سیستم عامل گوگل را اجرا کند. به طور مشابه، ضامن Gemini برای کاربران آیفون دارای iOS 16 و جدیدتر در دسترس است. از آنجایی که سرویس هوش مصنوعی تنها به زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و کره‌ای در دسترس است، تنها در گوشی‌های هوشمندی که از این زبان‌ها استفاده می‌کنند در دسترس خواهد بود. در نهایت، کاربران باید به یک حساب شخصی Google یا یک حساب Workspace وارد شوند که در آن سرپرست این ویژگی را فعال کرده است. در صورتی که هنوز نمی توانید برنامه یا کلید را ببینید، شایان ذکر است که عرضه جهانی از روز پنجشنبه آغاز شده و انتظار می رود چند روز دیگر ادامه یابد.

جک کراچیک، مدیر ارشد محصولات در گوگل، که جمینی را نیز مدیریت می کند، در یک مطلب فاش کرد. پست در X (که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد) که محدودیت های برنامه Gemini برای آپلود تصویر و تولید تصویر تا حدودی کاهش یافته است. با این حال، او افزود: «ما با هماهنگی مسئولانه در مورد امتناع هم با تصاویر و هم با متن به کار خود ادامه خواهیم داد.» طبق گفته جمینی، ویژگی‌های بیشتر و گسترش به مناطق بیشتر در حال حاضر در حال انجام است.

برخی از کاربرانی که Gemini را به‌عنوان دستیار پیش‌فرض روی دستیار گوگل در تلفن‌های هوشمند اندرویدی اضافه کرده‌اند، شکایت کرده‌اند که مشخص نیست هوش مصنوعی چه ویژگی‌هایی در دستگاه دارد. کراوچیک در یک گفت پست در روز چهارشنبه، «در حال کار بر روی شفاف‌تر کردن دقیق‌تر ویژگی‌های دستیار در مقایسه با ویژگی‌های موجود در حال حاضر. (همچنین روی کاهش این شکاف کار می کنیم!)


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع