بولیت و مدیاتک در سال 2023 گوشی هوشمند خود را با پیام‌رسانی ماهواره‌ای دو طرفه عرضه می‌کنند.


بولیت روز سه‌شنبه اعلام کرد که با MediaTek همکاری می‌کند تا اولین گوشی هوشمند جهان را با فناوری پیام‌رسانی ماهواره‌ای دو طرفه عرضه کند. این گوشی فاش نشده در سه ماه اول سال 2023 عرضه خواهد شد. این گوشی هوشمند توسط Bullitt ساخته خواهد شد و از چیپست شبکه غیرزمینی 3GPP (NTN) مدیاتک استفاده می کند. برخلاف سرویس اضطراری SOS مبتنی بر ماهواره اپل، این فناوری جدید کاربران را قادر می‌سازد تا پیام‌های یکپارچه را به گوشی‌های دیگر متصل به شبکه‌های معمولی ارسال کنند. Bullitt مناطق دقیقی را که این ویژگی‌ها در ابتدا در دسترس خواهند بود، فاش نکرده است.

بولیت روز سه‌شنبه اعلام کرد که تلفن هوشمند و سرویس ماهواره‌ای OTT در سه ماه اول سال 2023 به صورت تجاری در دسترس قرار خواهند گرفت. این شرکت در 18 ماه گذشته برای توسعه این فناوری با MediaTek همکاری کرده است. Bullitt قصد دارد از فناوری ارتباطات ماهواره ای مستقیم با نسل بعدی گوشی های هوشمند 5G خود استفاده کند.

نشان داده است که یک تلفن هوشمند تنها در صورتی به پیوند ماهواره ای سوئیچ می کند که اتصال سلولی یا Wi-Fi در دسترس نباشد. کاربران گوشی های هوشمند Bullitt می توانند به طور یکپارچه برای مخاطبین ذخیره شده خود که به شبکه های تلفن همراه معمولی متصل هستند پیام ارسال کنند. این شرکت ادعا می کند که ممکن است حدود 10 ثانیه طول بکشد تا یک پیام از طریق این سرویس ارسال شود.

سرویس ماهواره ای OTT شامل یک ویژگی SOS ماهواره ای خواهد بود که برای 12 ماه اول از تاریخ خرید به صورت رایگان ارائه می شود. بولیت فاش کرده است که این پیشنهاد برای خریدهایی که قبل از دسامبر 2023 انجام شده اند، اعمال خواهد شد.

مدیاتک در اوایل سال جاری در ماه اوت فاش کرد که اولین فناوری ارتباطی تلفن هوشمند 5G NTN را با موفقیت آزمایش کرده است. در آن زمان، گفته می‌شد که این فناوری توانایی بالایی در برقراری اتصال به دستگاه‌های مصرف‌کننده از طریق ماهواره در همه جا دارد.

این ماهواره اتصال به یک صورت فلکی ماهواره ای مدار پایین زمین (LEO) را تقلید کرد که در ارتفاع 600 کیلومتری با سرعت 27000 کیلومتر در ساعت می چرخد. نتیجه به این نتیجه رسید که دستگاهی با فرم فاکتور گوشی های هوشمند امروزی می تواند از فناوری 5G NTN پشتیبانی کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

لایحه کریپتو برزیل پیش از تصویب شعبه اجرایی مالی از اتاق نمایندگان موافقت می کند

رئیس سابق بخش اعتماد و ایمنی می گوید: توییتر تحت رهبری ایلان ماسک ایمن تر نیست

ویدیوی برگزیده روز

iPad (نسل دهم): آیا ارزش ارتقا را دارد؟





منبع