تعمیرات آیفون: گروه کمپین زیست محیطی فرانسه شکایت خود را از اپل به دلیل “اقدامات بیهوده” شکایت کرد.

طبق قوانین فرانسه، کاهش عمدی طول عمر یک محصول به منظور افزایش نرخ تعویض آن ممنوع است.

این گروه گفت که این احتمالات را برای تعمیر یا نوسازی برخی از محصولات، از جمله گوشی های هوشمند آیفون به خطر می اندازد.

کیت تعمیرات سلف سرویس شامل اجزایی از جمله فیکسچر حذف نمایشگر گرم، جیب نمایشگر گرم، پرس باتری، پرس نمایشگر، برش چسب، صفحه نمایش و پوشش های محافظ پشت، پیچ گوشتی ها و قطعات است.

اپل فرانسه بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.

در اوایل سال جاری، اپل یک کیت ابزار اجاره ای را معرفی کرد تا به کاربران اجازه دهد به راحتی آیفون خود را تحت برنامه تعمیر سلف سرویس تعمیر کنند که در ماه آوریل برای کاربران آیفون در ایالات متحده آغاز شد و این هفته در اروپا راه اندازی شد. این کیت شامل مجموعه کاملی از ابزارهایی است که برای تعمیر آیفون انتخابی مورد نیاز است و تا هفت روز قابل نگهداری است.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در پرونده مشابهی که در سال 2020 توسط این گروه در برابر سازمان نظارت بر مصرف کنندگان فرانسه مطرح شد، اپل موافقت کرد به دلیل عدم اطلاع کاربران آیفون مبنی بر اینکه به روز رسانی سیستم عامل می تواند عملکرد دستگاه را کند کند، 25 میلیون یورو (تقریباً 216 کرور) بپردازد. .

انجمن HOP در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در بسیاری از موارد مستند شده در شکایت، در مواردی که دستگاه با قطعه‌ای، حتی یک قطعه مشابه و اصلی که توسط نرم‌افزار اپل مجاز نیست، تعمیر می‌شود، نقص‌ها مشاهده می‌شود».

پس از اتمام تعمیر دستگاه خود، باید کیت ابزار اجاره ای را به اپل بازگردانید. با این حال، به گفته اپل، در صورت مفقود شدن یا آسیب دیدن هر یک از ابزارها، علاوه بر کرایه کیت، ممکن است هزینه های اضافی نیز متحمل شوید. این شرکت همچنین هر کیت را قبل از ارسال به مشتریان بازرسی می‌کند تا از هرگونه خرابی در حین تعمیر دستگاه جلوگیری کند.

روز چهارشنبه یک گروه کمپین محیط زیستی فرانسوی شکایتی را علیه اپل به دلیل اعمال تجاری که استفاده از قطعات یدکی برای تعمیرات را محدود می کند، تنظیم کرد.