تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا اولین تصاویر خود را از مریخ ثبت کرد و جزئیات جالبی را فاش کرد.

ماه گذشته، تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا (JWST) عکس‌های جالبی از مشتری گرفت که شفق‌های قطبی باشکوهی را در این سیاره نشان می‌داد. این تصاویر همچنین با استفاده از دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) رصدخانه کلیک شدند.


اولین تصاویر وب از مریخ توسط دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) گرفته شده است. این تصاویر ناحیه ای از نیمکره شرقی سیاره را در دو طول موج یا رنگ متفاوت نور مادون قرمز نشان می دهد.

امروز ناسا در یک وبلاگ رسمی اخباری را به اشتراک گذاشت که اولین تصاویر تلسکوپ وب از سیاره سرخ را به نمایش گذاشت. بر اساس توییت ناسا در دسته رسمی توییتر تلسکوپ، یکی از تصاویر نزدیک جزئیاتی در مورد دهانه هویگنس، آتشفشان تیره سیرتیس ماژور و حوضه هلاس ارائه می دهد.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

هیچ چیز Phone 1 در Flipkart با قیمت روپیه در دسترس نیست. 28999 در 20 سپتامبر





منبع

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا که به خاطر گرفتن تصاویر باورنکردنی از کیهان معروف است، تصاویر جدیدی از سیاره همسایه ما، مریخ، به ما ارائه کرده است. این تلسکوپ اولین تصاویر و طیف های خود را از مریخ در 5 سپتامبر گرفت. تلسکوپ فضایی جیمز وب، همکاری بین المللی بین ناسا، ESA (آژانس فضایی اروپا) و CSA (آژانس فضایی کانادا)، در دسامبر 2021 به فضا پرتاب شد. ماه گذشته، تلسکوپ نمایی دقیق از مشتری را به ما ارائه داد و شفق‌های قطبی و حلقه‌های اطراف سیاره را به نمایش گذاشت.

به گفته ناسا، تیم مریخ از این تصویربرداری و داده های طیف سنجی برای کشف تفاوت های منطقه ای در سراسر سیاره در آینده استفاده خواهد کرد. آنها همچنین به دنبال آثاری از گازهای مختلف در جو سیاره خواهند بود.