تلفن‌های اندرویدی در ایران در میان اعتراضات سراسری با هشدارهای کاذب زلزله مواجه شدند

ویژگی تشخیص زلزله همچنین می تواند به این هشدارها کمک کند تا کاربران بیشتری در سراسر جهان از جمله مناطق مستعد زلزله در کشورهای در حال توسعه که به حسگرهای سنتی مورد استفاده برای تشخیص زمین لرزه دسترسی ندارند، برسد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در آن زمان، کشورهایی مانند ژاپن و مکزیک از قبل به حسگرهای زمینی متکی بودند که برای اطلاع رسانی به کاربران از زلزله‌های احتمالی استفاده می‌شد، درست مانند کالیفرنیا. این هشدارها می تواند به افرادی که دور از کانون زلزله هستند کمک کند تا قبل از شروع زلزله، فضای امنی برای حرکت پیدا کنند.

در حالی که این کشور با اعتراضات سراسری دست و پنجه نرم می کند، هشدارهای کاذب زلزله روز چهارشنبه بر روی گوشی های هوشمند اندرویدی در ایران منتشر شد. مقامات درباره علت وقوع این حادثه اظهارات متناقضی ارائه کردند. سرهنگ رامین پاشایی، معاون پلیس سایبری ایران به تلویزیون دولتی ایران گفت که فقط گوشی های اندرویدی این هشدار اشتباه را دریافت کرده اند. او آزمایش در شرکت دولتی ارتباطات سیار ایران را عامل این هشدار دانست.

در سال 2020، گوگل اعلام کرد که قابلیت تشخیص زلزله خود را برای تلفن های اندرویدی در سراسر جهان راه اندازی کرده است و با استفاده از تلفن های هوشمند داده هایی را ارائه می دهد که در نهایت به میلیاردها کاربر ثانیه هشدار می دهد که در آن زمین لرزه ای در نزدیکی تشخیص داده می شود و آنها را در مورد احتمال وقوع یک زلزله هشدار می دهد. زمين لرزه.

ایران پس از کشته شدن مهسا امینی ۲۲ ساله پس از بازداشت توسط پلیس اخلاق کشور در ۲۵ شهریور شاهد هک های متعددی بوده است. مرگ او ماه‌ها اعتراض‌هایی را برانگیخت که اکنون شامل فراخوان‌هایی برای سرنگونی حکومت دینی ایران، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تهران از سال‌های پر هرج و مرج پس از انقلاب اسلامی 1979 شده است.

در همین حال، خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، این حادثه را هک توصیف کرد و گفت: «این پیام جعلی است. خانه های خود را ترک نکنید.» دو روایت متضاد این رویداد را نمی‌توان فوراً با هم تطبیق داد.

گوگل که نرم‌افزار اندروید را ارائه می‌کند، بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.