تلگرام برای حراج نام های کاربری کمیاب در بازار بلاک چین جدید TON


تلگرام یک بازار آنلاین جدید برای حراج نام‌های کاربری و کانال‌های کمیاب راه‌اندازی کرده است. این فروشگاه اینترنتی بر اساس بلاک چین شبکه باز تلگرام (TON) ساخته شده است، که اولین بار توسط برادران دوروف، بنیانگذاران اپلیکیشن، در حدود سال 2018 مورد توجه قرار گرفت. بعداً در سال 2022، شبکه اصلی TON به طور کامل فعال و عملیاتی شد. از طریق این بازار، برنامه پیام‌رسانی فوری دسته‌های چهار یا پنج حرفی را به حراج می‌گذارد و نام‌های کاربری کوتاه‌تری را در دسترس مردم قرار می‌دهد.

راه اندازی این بازار بلاک چین با هدف تسریع پذیرش این فناوری است که همچنین باعث ایجاد ستون فقرات ارزهای دیجیتال می شود.

به نقل از کوین تلگراف، اندرو روگوزوف، عضو موسس بنیاد TON، گفت: «برای اولین بار، کاربران رسانه های اجتماعی می توانند به طور شفاف ثابت کنند که صاحب دسته های خود هستند.

اولین حراج نام کاربری در مارکت تلگرام به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. با این حال، تاریخ شروع این حراج همچنان نامشخص است.

حداقل قیمت یک دسته چهار کاراکتری حدود 10000 تن کوین یا روپیه است. 13 میلیون طبق CoinMarketCap، توکن اصلی بلاک چین TON 1.67 دلار (تقریباً 140 روپیه) قیمت دارد.

همچنین به تک تک کاربران تلگرام این امکان وجود دارد که نام کاربری خود را به حراج بگذارند.

رئیس تلگرام پاول دوروف برای اولین بار در مورد راه اندازی این بازار در ماه اوت اشاره کرده بود. در آن زمان، او پیشنهاد کرده بود که میلیون‌ها آدرس تلگرام رزرو شده را می‌توان به عنوان دارایی در بلاک چین به حراج گذاشت.

او از فروش بیش از 2000 نام دامنه ‘.ton’ الهام گرفت – فروش مجموعاً 2,392,002 Toncoin که هر کدام از آنها با قیمت 1.33 دلار (تقریباً 100 روپیه) با خالص تقریباً 3 میلیون دلار (تقریباً 24 کرور روپیه) در اوایل سال جاری معامله می شود.

اولین حراجی‌ها در TON DNS در 30 جولای آغاز شد و بسیار شبیه به دامنه‌های «.eth» سرویس نام اتریوم (ENS)، نوع «.ton» به کاربران اجازه می‌دهد تا به برنامه‌های غیرمتمرکز به روشی ساده و بدون نیاز به تایپ طولانی دسترسی داشته باشند. رشته ای از حروف و اعداد از آدرس کیف پول آنها.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع