تنظیم کننده چین می گوید Tencent و Alibaba جزئیات الگوریتم های مورد استفاده در محصولات خود را ارائه کرده اند.


سازمان نظارت بر اینترنت چین روز جمعه اعلام کرد که غول‌های فناوری مانند Tencent و Alibaba جزئیات الگوریتم‌های مورد استفاده در برخی از محصولات خود را ارائه کرده‌اند، که مطابق با انگیزه مقامات برای تشدید نظارت بر الگوریتم‌های پلتفرم هستند.

این قوانین بخشی از یک سرکوب نظارتی گسترده توسط پکن علیه بخش فناوری که زمانی آزاد بود، است. رسانه های دولتی پلتفرم های اینترنتی را به استفاده از الگوریتم هایی برای تجاوز به حریم خصوصی کاربران و تأثیرگذاری بر انتخاب های آنها متهم کرده بودند.

اداره فضای مجازی چین (CAC) فهرستی از 30 الگوریتم مورد استفاده در برخی از محبوب ترین برنامه های این کشور از جمله Taobao از Alibaba، Tencent’s Wechat، Meituan و ByteDance’s Douyin را با توضیحات مختصری درباره کاربرد آنها منتشر کرد و به آنها شماره طبقه بندی داد.

این اولین فهرست منتشر شده از زمانی بود که چین در ماه مارس مقررات جدیدی را برای خدمات توصیه الگوریتم تصویب کرد و یک سیستم فایل را راه‌اندازی کرد که شرکت‌ها و شرکت‌ها را ملزم می‌کرد تا آنچه را که در برنامه‌های خود استفاده می‌کردند افشا کنند.

برای مثال، فهرست CAC می‌گوید که برنامه Taobao الگوریتم توصیه‌ای را با خود ثبت کرده است که تاریخچه بازدید و جستجوی هر کاربر را برای توصیه محصولات و خدمات به آن‌ها کاهش می‌دهد، در حالی که Meituan جزئیات الگوریتمی را ارائه کرده است که برای تخمین زمان تحویل و مسابقه سواران استفاده می‌کند. .

دیگر شرکت‌های موجود در این فهرست شامل غول جستجوی آنلاین چینی بایدو، پلتفرم ویدیوی کوتاه کوآیشو و سایت میکروبلاگینگ سینا Weibo هستند.

© تامسون رویترز 2022




منبع