توییتر شرایط برنامه‌نویس را برای ممنوع کردن مشتریان شخص ثالث مانند Tweetbot، Twitterific به‌روزرسانی می‌کند.

اصطلاح «برنامه‌های توییتر» به «محصولات، خدمات، برنامه‌های کاربردی، وب‌سایت‌ها، صفحات وب، پلتفرم‌ها و سایر پیشنهادات شرکت در مواجهه با مصرف‌کننده، از جمله بدون محدودیت، مواردی است که از طریق آن ارائه می‌شوند.» https://twitter.com و برنامه های موبایل توییتر.” تایید شده است از طریق سرویس بایگانی Wayback Machine، بند ممنوعیت برنامه های جایگزین با آخرین به روز رسانی در قوانین گنجانده شد.

موضع توییتر در مورد مشتریان شخص ثالث مدت هاست که مدارا کرده است. این شرکت قبلاً بخشی را از شرایط توسعه‌دهنده خود حذف کرده بود که توسعه‌دهندگان را از تکرار سرویس اصلی آن منصرف می‌کرد.

این به روز شد اصطلاحات توسعه دهنده برای اولین بار توسط Engadget مشاهده شد. شرایطی که روز پنجشنبه به‌روزرسانی شد، در بخش «محدودیت‌ها» به وضوح نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان دیگر مجاز به استفاده از API یا محتوای توییتر برای «ایجاد یا تلاش برای ایجاد یک جایگزین یا خدمات یا محصول مشابه برای برنامه‌های کاربردی توییتر» نیستند. طبق این گزارش، این تنها نکته قابل توجه به توافقنامه 5000 کلمه ای است.

این حرکت جدید از توییتر ایلان ماسک چندان مطلوب نیست. شان هبر، از Twitterrific، توییتر را “به طور فزاینده ای دمدمی مزاج” و شرکتی توصیف کرد که او “دیگر آن را نمی شناسد”.[d] در یک پست وبلاگ، توسعه دهنده Fenix ​​در مصاحبه ای با Engadget گفت: “این کاملا غیرمنتظره نیست” اما عدم ارتباط را “توهین آمیز” نامید. ماسک بخش ارتباطات شرکت را کاهش داد. به عنوان حزب اخراج سراسری شرکت در نوامبر گذشته.

با این حال، برنامه های شخص ثالث در توییتر از پست های حمایت شده یا تبلیغات مانند برنامه های رسمی پشتیبانی نمی کنند، بنابراین شرکت از کاربران در آن برنامه ها سود نمی برد. ایلان ماسک از سال گذشته که مدیرعامل توییتر شد، برای افزایش درآمد این شرکت تلاش کرده است. این شرکت که 12.5 میلیارد دلار (101500 کرور) بدهی دارد، باید 300 میلیون دلار (تقریباً 2400 کرور روپیه) سود پرداخت کند و از زمان خرید ماسک 4 میلیارد دلار (تقریباً 32500 روپیه) از ارزش خود را از دست داده است. در پایان اکتبر 2022.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

توییتر در سکوت شرایط توسعه‌دهنده خود را به‌روزرسانی کرده است تا همه مشتریان شخص ثالث را در این پلتفرم ممنوع کند. طبق گزارش‌ها، قرارداد توسعه‌دهنده 5000 کلمه‌ای این شرکت با قید ممنوعیت «استفاده یا دسترسی به مواد مجوزدار برای ایجاد یا تلاش برای ایجاد یک جایگزین یا سرویس یا محصول مشابه در برنامه‌های کاربردی توییتر» به‌روزرسانی شد. حتی قبل از به‌روزرسانی شرایط، برنامه‌های شخص ثالث مانند Tweetbot و Twitterific در اندروید و iOS هفته گذشته توسط این شرکت بسته شدند. در آن زمان، صفحه وضعیت API شرکت هیچ تغییری را منعکس نکرد، و توییتر تا اوایل این هفته که ادعا کرد «قوانین طولانی‌مدت API را اجرا می‌کند» توضیحی ارائه نکرد.

قبل از این اصلاح، هفته گذشته گزارش شد که چندین برنامه شخص ثالث مانند Tweetbot و Twitterific در iOS و همچنین Fenix ​​در اندروید قادر به دسترسی به خدمات توییتر نیستند. در آن زمان، هیچ تغییری اطلاع رسانی نشد و هیچ مشکلی در مورد سرویس در صفحه وضعیت API توییتر مشاهده نشد.

توییتر اظهار داشت در اوایل این هفته که با ممانعت از دسترسی مشتریان به پلتفرم خود “قوانین طولانی مدت API را اجرا می کرد” اما مشخص نکرد که کدام قوانین شکسته شده اند.