جیم رایان، مدیرعامل پلی‌استیشن، با رئیس ضدانحصار اتحادیه اروپا ملاقات کرد تا در مورد قرارداد Activision مایکروسافت صحبت کند.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این شخص از ارائه جزئیات بحث بین رایان و وستاگر خودداری کرد. کمیسیون اروپا که قرار است تا 11 آوریل در مورد این توافق تصمیم گیری کند، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

© تامسون رویترز 2023


یکی از آشنایان با موضوع روز پنجشنبه گفت، جیم رایان، رئیس بازی سونی، روز چهارشنبه با مارگرت وستاگر، رئیس ضدانحصار اتحادیه اروپا، ملاقات کرد تا در مورد پیشنهاد 69 میلیارد دلاری مایکروسافت (حدود 5,62,647 کرور) برای اکتیویژن بلیزارد، سازنده Call of Duty صحبت کند.

گزارش قبلی حاکی از آن بود که مایکروسافت استدلال می کرد که این معامله به نفع گیمرها و شرکت های بازی به طور یکسان خواهد بود، و پیشنهاد امضای یک موافقت نامه الزام آور قانونی با FTC را برای ارائه بازی های Call of Duty به رقبا از جمله سونی برای یک دهه ارائه کرد.

این توافق در حال حاضر در اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گرفته است، که قرار است تا 23 مارس تصمیم بگیرد که آیا این توافق را پاک یا مسدود کند.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده برای جلوگیری از این معامله شکایت کرده است، در حالی که تنظیم کننده های بریتانیا نیز ابراز نگرانی کرده اند و استدلال می کنند که این امر به ایکس باکس مایکروسافت دسترسی انحصاری به بازی های اکتیویژن می دهد و کنسول های نینتندو و پلی استیشن سونی را در سردی نگه می دارد.

مایکل چاپل، قاضی قانون اداری FTC، پس از جلسات استماع تعیین شده برای اوت 2023، در مورد این معامله تصمیم خواهد گرفت.

مایکروسافت به دنبال اکتیویژن است تا به آن کمک کند تا با رهبران Tencent و Sony رقابت بهتری داشته باشد. دومی از این معامله انتقاد کرده و حتی خواستار وتوی نظارتی شده است.

این نشست در حالی برگزار شد که ناظر رقابت اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای هشدار به مایکروسافت این هفته در مورد اثرات ضدرقابتی احتمالی خرید غول نرم افزاری ایالات متحده و سازنده Xbox در بزرگترین معامله صنعت بازی در تاریخ است.