دارپا با پروژه انقلابی کردن ارتباطات ماهواره ای به جلو حرکت می کند

توانایی شرکت‌های کوچک‌تر برای مشارکت در پروژه‌ای مانند Space-BACN نشان‌دهنده این است که صنعت ماهواره امروز چگونه است. جان استرند، از مشاوران Strand در دانمارک توضیح داد: «در گذشته، ساخت یک ماهواره هزینه زیادی داشت. اکنون ما می بینیم که شرکت های کوچکی با بودجه محدود ماهواره هایی را برای کاربردهای محدود ایجاد می کنند.

دارپا در اعلامیه آغازین خود برای Space-BACN گفت امیدوار است ارتباط بی‌وقفه‌ای بین صور فلکی ماهواره‌ای نظامی/دولتی و تجاری/مدنی برقرار کند. این می تواند تاثیری در آینده این برنامه داشته باشد.

همچنین در فاز 1 طرحی برای فرمان و کنترل متقابل صورت فلکی خواهد بود که در یک محیط شبیه سازی شده نمایش داده می شود.

دانستان گفت: “این سوال نهایی خواهد بود – آیا می توانید رابط نظامی / غیرنظامی را ایمن کنید.”

جیم دانستان، مشاور عمومی TechFreedom، یک گروه حامی فناوری در واشنگتن دی سی توضیح داد که پیوندهای بین ماهواره ای نوری یک فناوری جدید بدون استانداردهای اتصال متقابل است.

تیمی که بر دیافراگم اپتیکال SWaP-C تمرکز می کند شامل CACI، MBRYONICS و Mynaric است. تیم کار بر روی مودم نوری شامل II-VI Aerospace and Defense، دانشگاه ایالتی آریزونا و فدرال اینتل است. تیم فرماندهی و کنترل پنج عضو دارد: SpaceX، Telesat، SpaceLink، Viasat و راه‌حل‌های دولتی کویپر آمازون.

دانستان اظهار داشت که دارپا با برنامه Space-BACN به “نقطه شیرین” رسیده است. او گفت: «این شبکه گسترده ای ایجاد کرد و افراد بسیار مستقر و نسبتاً تازه وارد را به میز مذاکره آورد.

دانستان خاطرنشان کرد که اپراتورهای موجود صور فلکی ماهواره ای در مدار غیرزمین ایستا (NGSO)، مانند شبکه Starlink ایلان ماسک، در نهایت می توانند از Space-BACN بهره ببرند.

به گفته دارپا، Space-BACN یک «اینترنت» از ماهواره‌های مدار پایین زمین (LEO) ایجاد می‌کند که امکان ارتباط بی‌وقفه بین صور فلکی ماهواره‌ای نظامی/دولتی و تجاری/مدنی را فراهم می‌کند که در حال حاضر قادر به گفتگو با یکدیگر نیستند.

با این حال، پروژه‌های دارپا، تأثیری گسترده‌تر از آنچه در ابتدا به نظر می‌رسد، دارند. پروفسور دانشگاه ایالتی آریزونا، دانیل بلیس، مدیر مرکز سیستم‌های اطلاعات بی‌سیم و معماری‌های محاسباتی، اظهار داشت: «بسیاری از ذینفعان تجاری و اجتماعی هستند که خارج از تمرکز رسمی برنامه هستند.

ما عمداً پیشنهادی را برای درخواست‌های Space-BACN خود تا حد امکان آسان کردیم، زیرا می‌خواستیم هم از شرکت‌های دفاعی تأسیس‌شده و هم از مجموعه بزرگ شرکت‌های نوآورانه فناوری کوچک استفاده کنیم، که بسیاری از آنها زمان یا منابع لازم را ندارند. گرگ کوپرمن، مدیر برنامه Space-BACN در بیانیه ای گفت: فرآیندهای پیچیده قراردادهای دولتی را کشف کنید.

تبلیغات

او به TechNewsWorld گفت: «فناوری هایی که ما توسعه خواهیم داد به طور گسترده برای پردازش و ارتباطات قابل استفاده هستند. از نظر اهداف خاص این برنامه، ما فن‌آوری‌های ارتباطات نوری انعطاف‌پذیر، کارآمد و نسبتاً کم‌هزینه را برای گسترش سریع سیستم‌های ماهواره‌ای کم‌هزینه نشان می‌دهیم.»

کاهش هزینه های LEO

بلیس اذعان داشت که استفاده مستقیم از فناوری های ارتباطات تجاری همیشه ایده خوبی نیست. اما، او خاطرنشان کرد: «به دلیل انعطاف‌پذیری که در حال توسعه هستیم، می‌توانیم مزایای استفاده از فناوری‌های تجاری را به حداکثر برسانیم و در عین حال خطرات امنیتی را به حداقل برسانیم.»



منبع

«سیستم‌های نوری به دلیل پرتوهای فشرده‌شان کمتر در معرض پارگی هستند. آنها همچنین ممکن است کمتر مستعد هک باشند، اما باید دید.” حدس من این است که یکی از دلایل علاقه دارپا به این پروژه این است که بتواند پنجره ای به قابلیت های امنیتی این نوع شبکه ها داشته باشد.

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (دارپا) که بیشتر به خاطر ایجاد اینترنت شناخته می شود، طرح خود را برای ایجاد انقلابی در ارتباطات بین شبکه های ماهواره ای در مدار پایین با انتخاب 11 تیم برای کار بر روی برنامه گره ارتباطات تطبیقی ​​مبتنی بر فضای خود به پیش برد.

من صنعت ماهواره را به عنوان یک کل به عنوان برنده بزرگ اینجا می بینم، بیشتر از کاربران نهایی، با توجه به اینکه توان – 100 وات – و قیمت – 100 هزار دلار – برای یک پایانه کاربر مانع استفاده گسترده از فناوری هایی می شود که او به TechNewsWorld گفت.

وی افزود: «فضا، از نظر تاریخی، دولتی متمرکز بوده است. آنچه در حال حاضر با صنعت فضایی اتفاق می‌افتد این است که این صنعت دموکراتیک شده است، زیرا هزینه‌های قرار دادن اشیا در فضا به لطف مشارکت‌های خصوصی و دولتی به طور چشمگیری کاهش یافته است.

سوالات امنیتی

تبلیغات

وی افزود: «مطمئناً وزارت دفاع برای یک رابط بین سامانه‌های ماهواره‌ای دفاعی و غیرنظامی که نمی‌توانند ایمن شوند، ثبت نام نمی‌کند». با توجه به حجم فضایی که ترافیک ارتباطی در حال حاضر بر روی سیستم‌های غیرنظامی می‌گذرد، حدس من این است که آنها کاملاً مطمئن هستند که می‌توانند سمت رابط خود را ایمن کنند.

او به TechNewsWorld گفت: «آنها می توانند با استفاده از اجزای استاندارد ماهواره بسازند، به همان روشی که شما یک کامپیوتر سفارشی می سازید. بنابراین اگر به تعداد شرکت‌های فعال در صنعت ماهواره نگاه کنید، در حال رونق است.

او گفت: «اتصالات نوری هنوز یکی از محرک‌های بزرگ قیمت سیستم‌های NGSO هستند. بخش رادیویی تا حد زیادی کالایی شده است. شما می توانید رادیوهای بسیار پیچیده نرم افزاری را خریداری کنید [SDRs] خیلی ارزان.”

«از دیگر مرجع تراکنش های دارپا استفاده می کند [OTA] وی ادامه داد: برای جلوگیری از سربار بالای بیشتر مکانیسم‌های تامین مالی دولت، و ۱۱ برنده در فاز اول به این معنی است که دارپا می‌تواند ریسک‌های بیشتری را بپذیرد و اجازه دهد تا در این فرآیند شکست بخورد، بدون اینکه هدف کلی برنامه به خطر بیفتد.