دعوای حقوقی Arm vs Qualcomm بی معنی است

AMD در بیشتر عمر خود تابع اینتل بوده است. بازار رایانه های شخصی به این شکل بود: اینتل به یک فروشنده دوم x86 نیاز داشت تا الزامات IBM مبنی بر اینکه این قطعه تنها منبع نباشد را برآورده کند.

داشتن یک نقطه ضعف عملکرد قابل توجه همراه با فقدان راه حل های عملکرد ابری قانع کننده، برای اپل هزینه زیادی را از پایگاه کمتر مذهبی اش، به ویژه سازندگان، تمام می کند.

این بدان معناست که اگر کوالکام به شدت اجرا نشود، مزیت آن ممکن است به دلیل ناتوانی در عملکرد و چرخش موفقیت‌آمیز توسط فروشندگان ریشه‌دار موجود، از بین برود. کاری که Arm باید انجام دهد این است که تمام پشتیبانی خود را پشت بازی کوالکام در هر چیزی جز معین قرار دهد تا به جای تلاش برای فلج کردن تلاش قبل از رسیدن به حجم بحرانی، نتیجه بهتری متمرکز بر بازو را تضمین کند.

اینتل قبلاً شروع به تغییر نقشه راه خود به این فرصت کرده است و به نظر می‌رسد که برای محوریت آماده خواهد بود. راه حل اینتل، که یک رویکرد ترکیبی را با عملکرد مورد نیاز شما در زمان نیاز و عمر باتری و اتصالی که در یک راه حل دو مدل می خواهید، نوید می دهد، باید دفاع مناسبی از سهم غالب بازار رایانه های شخصی خود ارائه دهد.

نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات شبکه خبری ECT نیست.



منبع

اپل بدون شک در Arm حرف زیادی برای گفتن دارد زیرا شرایط مجوز دارد که ممکن است مطلوب تر از Qualcomm باشد. این آخرین احتمالاً یک راز محرمانه است، اما با معاملاتی که با سایر تامین کنندگان اپل دیده ام، سازگار است. اپل به‌خاطر دریافت معاملات بسیار خوب شهرت دارد، تامین‌کنندگانش اغلب به این فکر می‌کنند که آیا بهتر بود آن‌ها را واگذار کنند.

به عبارت دیگر، زمان مذاکره برای یک معامله قیمت گذاری جدید پس از موفقیت آمیز بودن تلاش ها و کسب درآمد اضافی کوالکام برای انجام چنین افزایشی است – نه زمانی که شرکت در تلاش است تا به یک بازار متخاصم نفوذ کند و به هر منبع مالی که می تواند نیاز داشته باشد.

من فکر می‌کنم که ما شروع به دیدن پایان Arm کرده‌ایم، و اگرچه Arm احتمالاً دیگران را مسئول می‌داند، فقط خودش را مقصر می‌داند.

همه اینها باعث می شود که ساخت یک سیستم سریعتر و آسانتر از قبل شود. بنابراین، قدرت بیشتر، مونتاژ آسان تر و نتیجه خوب، پردازنده جدید Ryzen 7000 را به محصول هفته من تبدیل کرده است.

در دهه گذشته، اینتل سعی کرد با x86 به عنوان یک گاو پول نقد رفتار کند و به میزان قابل توجهی در توسعه و نگهداری اکوسیستم کاهش یابد، که به AMD اجازه داد ابتدا از نظر عملکرد عقب بیفتد و سپس اینتل را با اختلاف قابل توجهی در سرورها، ایستگاه های کاری و رایانه های شخصی دور بزند.

تبلیغات

استراتژی‌های خدمات همه‌کانالی خود را با بینش‌های مبتنی بر داده تقویت کنید.

حرکت مجدد برای فلج کردن کوالکام به گونه ای که راه حل بهتر آن به بازار نیاید، با آنچه اپل در تلاش های قبلی انجام داد، که شامل تصاحب خصمانه حمایت شده توسط Broadcom و شکایت ساختگی با FTC بود، سازگار است.

سود RISC-V

اما وقتی صحبت از رایانه های شخصی می شود، Ryzen 7000 AMD در حال حاضر تاج عملکرد را در اختیار دارد. اگرچه توجه داشته باشید که عملکرد نسبی است و قطعات نسل سیزدهم اینتل رقابتی تر به نظر می رسند.

در خط مقدم این اتهام کوالکام قرار دارد که از فناوری Arm برای تکمیل راه حل رایانه شخصی خود استفاده می کند. مایکروسافت اپل را به سمت Arm دنبال کرده است، اما برخلاف اپل، برای رسیدن به آن با کوالکام شریک شد. کوالکام برای تعقیب این فرصت، Nuvia را نیز خریداری کرد که روی کاغذ، فناوری بهتری نسبت به اپل دارد.

ما در حال نزدیک شدن به یک محور اصلی فناوری هستیم که در آن بسیاری از پردازش‌هایی که شخصاً انجام می‌دهیم، نه در رایانه محلی ما، بلکه در ابر متصل انجام می‌شود.

در پایان، کوالکام و مایکروسافت باید به دلیل این اقدام قانونی نابهنگام و بد در نظر گرفته شده، به RISC-V نسبت به Arm نگاه مساعدتری داشته باشند.

بسته بندی

به لطف ناکامی انویدیا در خرید Arm و IPO ناشی از آن که بودجه استقلال Arm را تامین کرد اما به اندازه کافی بودجه توسعه را تامین نکرد، درآمدهای آتی Arm ممکن است در خطر باشد که بر توانایی آن برای تامین مالی بدهی که برای پیشرفت فناوری خود نیاز دارد، تاثیر می گذارد.

چنین حرکتی یا آرم را می کشد یا به احتمال زیاد آن را به چیزی تبدیل می کند که عملاً یک شرکت تابعه اپل با بودجه ضعیف است. این پایان باعث می شود اپل در طول زمان رقابتی کمتری داشته باشد.

این مدل قبلاً بسیاری از توسعه‌دهندگان را از Arm به RISC-V تغییر داده بود، بنابراین این اقدام خصمانه نادرست بین Arm و یکی از بزرگترین دارندگان مجوز آن، مدل کسب‌وکار بهتر RISC-V (از نظر مزایای دارنده مجوز) را در کانون توجه قرار داده است.

از جنبه اقتصادی، در حالی که من تمایل به دریافت هزینه مجوز بالاتر برای قطعه‌ای که احتمالاً حاشیه ناخالص بالاتری دارد را درک می‌کنم، ایجاد یک محور بازار با هزینه‌های بالایی همراه است. سود ناخالص اضافی پیش‌بینی‌شده توسط تلاش‌های بازاریابی و تخفیف‌های فروش طراحی شده برای هدایت این محور مورد علاقه بازو مصرف می‌شود.

بازار رایانه های شخصی از تمرکز شدید بر عملکرد محلی به اتصال به خدمات ابری و عمر باتری در حال حرکت است.

به طور فزاینده ای محتمل است که این عامل محدود کننده با حرکت به سمت 6G در نیمه دوم دهه تبخیر شود و اتصال و عمر باتری بسیار قانع کننده تر شود. با فرض اینکه تلاش کوالکام و مایکروسافت همچنان موفق باشد، این راه حل را بر سایرین ترجیح می دهد.