دولت چارچوبی را برای محدود کردن بررسی های جعلی در وب سایت های تجارت الکترونیک تهیه می کند

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع وزارت امور مصرف کنندگان، غذا و توزیع عمومی گفت که وزارت امور مصرف کنندگان کمیته ای را در ماه ژوئن تشکیل داد تا چارچوبی برای بررسی بررسی های جعلی و فریبنده در تجارت الکترونیک ایجاد کند.

روهیت کومار سینگ، دبیر دپارتمان امور مصرف‌کنندگان، به خبرنگاران گفت: “ما نمی‌خواهیم این کار را با بولدوزر انجام دهیم. ابتدا شاهد انطباق داوطلبانه با این دستورالعمل‌ها خواهیم بود. و اگر ببینیم تهدید همچنان در حال رشد است، ممکن است این را اجباری کنیم.” دهلی نو.

برخی از شرکت ها از سوی مصرف کنندگان و کارشناسان مختلف صنعت به دلیل کم اهمیت جلوه دادن نظرات منفی یا پذیرش رتبه بندی های جعلی مورد انتقاد قرار گرفته اند که فرآیند بررسی را برای خریداران دشوار می کند.


دولت چارچوبی را برای شرکت‌هایی از گوگل آلفابت، فیسبوک و اینستاگرام متا پلتفرم، Amazon.com و همچنین سایت‌های مسافرتی یا برنامه‌های تحویل غذا تهیه کرده است که برای اعتبارسنجی محصولات و خدمات به بررسی‌های مصرف‌کننده وابسته هستند. بررسی های مثبت به ایجاد فروش و علاقه از سوی خریداران بالقوه کمک می کند.

ساچین تاپاریا، بنیانگذار LocalCircles، یک پلتفرم اجتماعی و نظرسنجی که ارائه اولیه را به وزارت امور مصرف کنندگان ارائه کرد، گفت: «دستورالعمل های جدید برای بررسی های آنلاین برای افزایش شفافیت برای مصرف کنندگان و برندها و ارتقای دقت اطلاعات طراحی شده است. بخشی از کمیته تهیه پیش نویس دستورالعمل ها

این شرکت‌ها بلافاصله به ایمیل رویترز که به دنبال اظهار نظر بود، پاسخ ندادند.

© تامسون رویترز 2022

جزئیات کامل این پیشنهاد هنوز عمومی نشده است.

تا جایی که پلتفرم‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک، قوانین جدید آن‌ها را ملزم می‌کند تا شخص واقعی پشت بازبینی را از طریق مکانیسم‌های مشخص شده 6 تا 8 تایید کنند که به این معنی است که حساب‌های جعلی ایجاد شده فقط برای نوشتن نقد به مرور زمان از بین می‌روند یا از بین نمی‌روند. تاپاریا گفت: قادر به بررسی هستیم.

هند روز دوشنبه در تلاشی برای معتبرتر کردن تعامل آنلاین و تجارت الکترونیکی و کمتر گمراه‌کننده‌تر کردن کاربران، اقداماتی را علیه بررسی‌های جعلی و رتبه‌بندی‌های تأیید نشده آغاز کرد.

این وزارتخانه گفت که اداره استانداردهای هند انطباق را ارزیابی خواهد کرد.

شرکت‌های آنلاین می‌گویند که بررسی‌های داخلی برای مبارزه با بررسی‌های جعلی دارند، اما در حال حاضر عدم انجام این کار، نقض انطباق نیست.

تاپاریا گفت که اگر دستورالعمل ها اجباری شوند، شرکت ها ممکن است با اقدامات تجاری ناعادلانه، برای سرکوب بررسی های منفی یا امکان کاشت بررسی های جعلی مواجه شوند.