رئیس NHRC خواستار قوانین سختگیرانه برای رفتار غیرقانونی اینترنتی، جرایم سایبری شد

آرون کومار میشرا، رئیس کمیسیون ملی حقوق بشر (NHRC) دادگستری (Retd) روز پنجشنبه خواستار یک قانون سختگیرانه برای مقابله با “رفتار غیرقانونی اینترنتی و جرایم سایبری” شد. او پس از افتتاحیه بیست و پنجمین کنفرانس علوم پزشکی قانونی سراسر هند در دانشگاه ملی علوم پزشکی قانونی در گاندیناگار صحبت می کرد.

«آزادی بیان بر اساس اصل ۱۹ قانون اساسی که در اختیار رسانه‌ها یا افراد قرار می‌گیرد، همان آزادی بیانی است که در اختیار رسانه‌های اجتماعی یا فضای مجازی قرار داده شده است، بزرگ‌تر از آن نیست… بنابراین باید قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای مقابله با جرایم سایبری وجود داشته باشد. او گفت: ما باید با سوء استفاده بسیار جدی برخورد کنیم.

قاضی سابق افزود: از فضای مجازی برای نقض حقوق مدنی و بشری و نقض حریم خصوصی افراد استفاده می شود.

قاضی سابق دیوان عالی کشور گفت: “ارتقاء اخلاق سایبری ضروری است. و باید قوانین سختگیرانه ای از سوی دولت برای مجازات و مجازات رفتارهای غیرقانونی اینترنتی و جرایم سایبری وجود داشته باشد.”

او گفت که بسیاری از کشورها قوانین خود را “به ویژه برای مقابله با جرایم سایبری همراه با ظهور انواع جدیدتر جرایم” اصلاح کرده اند.

میشرا گفت که آزادی بیان قابل اعمال برای “رسانه های اجتماعی و فضای سایبری” “بزرگتر” از آنچه به افراد یا رسانه ها اعطا می شود، نیست.

“فضای سایبری باعث نقض حریم خصوصی شخصیت‌های آنلاین و نقض حق زندگی با عزت می‌شود. امنیت سایبری کلید مبارزه با جرایم سایبری و حفظ حقوق بشر است. مطالعات جهانی نشان می‌دهد که هند سومین در تهدیدات سایبری و دوم در حملات هدفمند است. ” او گفت.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع