مایکروسافت، آمازون و سایر شرکت‌های فناوری مشاغل خود را با دومین رکورد بالاترین سرعت در ایالات متحده کاهش دادند

خرده‌فروشان، در رتبه دوم پس از فناوری، در ماه ژانویه 13000 موقعیت را کاهش دادند، در حالی که تقریباً یک سال قبل اخراج نشده بود. در همین حال، شرکت‌های مالی در ماه گذشته 10603 شغل را از دست دادند که در مقایسه با 696 شغل در سال گذشته افزایش یافته است.

اندرو چلنجر، کارشناس کار و معاون ارشد این شرکت کار می‌گوید: «ما اکنون در طرف دیگر جنون استخدامی سال‌های همه‌گیری هستیم. شرکت‌ها برای کاهش رشد اقتصادی، کاهش نیروی کار و کندی استخدام آماده می‌شوند.»

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

شرکت‌هایی از مایکروسافت گرفته تا Amazon.com و گروه گلدمن ساکس در ماه گذشته هزاران شغل را در تلاشی برای رهایی از رکود تقاضا به دلیل کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده و شرکت‌ها به دلیل تورم بالا و افزایش نرخ بهره، کاهش دادند.

ادوارد مویا، تحلیلگر OANDA، گفت: «شرکت‌هایی که در چند سال گذشته تعداد کارمندان خود را افزایش داده‌اند، احتمالاً نیروی کار خود را کاهش خواهند داد زیرا اقتصاد به سمت یک تغییر ناهموار پیش می‌رود.

بر اساس گزارش شرکت کاریابی چلنجر، گری و کریسمس، اخراج ها بر 1،02،943 کارگر تأثیر گذاشته است که نسبت به دسامبر بیش از دو برابر و نسبت به سال قبل بیش از پنج برابر افزایش یافته است.

با توجه به اینکه انتظار می رود فدرال رزرو به مسیر افزایش نرخ بهره خود ادامه دهد تا تورمی را که پس از چندین دور افزایش نرخ همچنان در سمت بالاتری قرار دارد، کاهش دهد، تحلیلگران گفتند که ممکن است اخراج های بیشتری برای شرکت های آمریکایی در انتظار باشد.

بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، در حالی که شرکت‌های فناوری شغل‌های خود را با دومین سرعت ثبت شده برای آماده‌سازی برای رکود احتمالی کاهش دادند، اخراج‌ها در ایالات متحده به بالاترین حد بیش از دو سال اخیر رسید.

فشار برای اصلاح بیش از حد بیماری های همه گیر در بخش فناوری مشهودتر بوده است، که در ماه گذشته 41829 شغل را کاهش داد که بالاترین میزان در بین صنایع است.