راتان تاتا از استارت‌آپی حمایت می‌کند که به شهروندان سالخورده کمک می‌کند تا با فارغ‌التحصیلان جوان دوستی بین نسلی ایجاد کنند.

در کشوری با حدود 1.4 میلیارد نفر جمعیت، هر دومین هندی زیر 25 سال سن دارد. اما بیش از 15 میلیون هندی مسن به تنهایی زندگی می کنند، یا به دلیل اینکه خانواده ندارند یا فرزندانشان در خارج از کشور هستند، که سلامت روانی و جسمی را با چالش هایی مواجه می کند.

تاتا روز سه‌شنبه در مراسم راه‌اندازی رسمی این استارت‌آپ در بمبئی گفت: «شما نمی‌دانید تنها بودن چیست تا زمانی که تنها باشید و آرزوی همنشینی داشته باشید. او خطاب به گروهی متشکل از سالمندان و دوستان جوانشان گفت: «از پیر شدن ناراحت نمی‌شوید، تا زمانی که پیر شوید و متوجه شوید که دنیای سختی است.

تاتا با چرخش به دور گروه خطوط فولادی 168 ساله که توسط پدربزرگش تأسیس شده بود، اعتبار دارد. اما او پس از خروج از وظایف اجرایی در این گروه در پنج سال پیش، به خود آمد و به طور غیرمنتظره ای به یک چهره ستاره در محافل استارتاپی هند تبدیل شد. او از آن زمان تاکنون از بیش از 50 استارت آپ از جمله خرده فروش عینک لنزکارت، برند پرداخت دیجیتال Paytm، استارتاپ خودروهای الکتریکی Ola Electric حمایت کرده است. و پلتفرم معاملات آنلاین سهام Upstox.

این استارت آپ توسط شانتانو نایدو، 30 ساله، که دفتر راتان تاتا و سبد سرمایه گذاری استارت آپی او را در نقش مدیر کل مدیریت می کند، تاسیس شد. نایدو همچنین به تاتا به عنوان رئیس بازوی بزرگ بشردوستانه گروه، تاتا تراستز کمک می کند.

نایدو گفت که ایده این استارت‌آپ ناشی از رابطه‌اش با تاتا است که او آن را «نمونه اوج دوستی بین نسلی با توجه به پنج و نیم دهه اختلاف سنی» نامید. او افزود که به خاطر معصومیت، خرد و شعار تازه‌ای که در هر لحظه پیدا کرده‌اند، به سمت کسانی مانند تاتا می‌کشد.

این سرویس مبتنی بر اشتراک در حال حاضر فقط در بمبئی موجود است اما به زودی در شهرهای دیگر از جمله بنگالورو نیز ارائه خواهد شد. این استارت‌آپ بر همراهی تاکید دارد، که می‌تواند به معنای هر چیزی باشد، از رفتن به یک پیاده‌روی آرام یا تماشای یک فیلم گرفته تا صرفا درگیر شدن در گفتگو. نایدو گفت، مدل‌های غیرانتفاعی که این کار را انجام داده‌اند شکست خورده‌اند، زیرا همراهان داوطلبانی بدون مزد هستند که تعهد طولانی‌مدت ندارند.




منبع

Goodfellows که “دوستی بین نسلی” را ترویج می کند، روز سه شنبه گفت که سرمایه گذاری اولیه مبلغی نامعلوم را از تاتا، رئیس بانفوذ بازنشسته Tata Sons، که حدود 150 شرکت از جمله برخی از ارزشمندترین شرکت های هند مانند برون سپاری نرم افزار تاتا را اداره می کند، دریافت کرده است. خدمات مشاوره و بزرگترین فولادساز کشور تاتا استیل.

حتی یک چک کوچک از راتان تاتا نشان افتخاری در میان برادران کارآفرینان کشور محسوب می شود. نایدو، یک مهندس طراحی و یک MBA از دانشگاه کرنل، دانشگاه راتان تاتا، زمانی که او به دنبال بودجه برای اولین استارتاپ خود، Motopaws، یک شرکت اجتماعی که قلاده های بازتاب دهنده برای سگ های خیابانی را فراهم می کرد، با تاتا ارتباط برقرار کرد. آن دو فوراً به هم پیوستند.

راتان تاتا، صنعت‌گر هشت‌ساله‌ای که گروه 128 میلیارد دلاری (تقریباً 10،13،200 کرور) تاتا را برای دهه‌ها هدایت می‌کرد، از استارت‌آپی حمایت کرده است که شهروندان سالخورده را با فارغ‌التحصیلان جوان برای دوستی معنادار پیوند می‌دهد.

نایدو در یک مکالمه تلفنی پس از راه اندازی گفت: “او سرمایه گذاری های خود را به طور مستقیم انتخاب می کند.” او با جوانان همسو می شود و از انگیزه آنها و تأثیر اجتماعی که خواهند داشت حمایت می کند. این هرگز در مورد بازده مالی نیست.

Goodfellows حدود 50 “پدربزرگ”، مرد و زن بالای 70 سال را با “همراهان خوب” در بیست سالگی مرتبط می کند، گروهی التقاطی از کارمندان که پس از چندین دور بررسی شدید و تست روانسنجی انتخاب شده اند. بسیاری از آنها به تازگی در رشته های مهندسی، هنر یا فیلمسازی فارغ التحصیل شده اند و حقوق دریافت می کنند.