یک کشته و 9 مجروح بر اثر آزمایش خودروی BMW با فرمان خودکار در آلمان

این شرکت گفت: “این وسیله نقلیه دارای سیستم کمک رانندگی سطح 2 است که در حال حاضر در خودروهای تولیدی گنجانده شده است و می تواند در صورت تقاضا از راننده پشتیبانی کند.” “با وسایل نقلیه سطح 2، راننده همیشه مسئولیت خود را حفظ می کند.”

راننده 70 ساله سیتروئن کنترل خودروی خود را از دست داد و با خودروی دیگری که دو سرنشین آن سرنشین بودند تصادف کرد و آن را از جاده خارج کرد و باعث شعله ور شدن آن شد.

بی ام و گفت: «ما در حال بررسی شرایط دقیق (سانحه) هستیم. البته ما در تماس نزدیک با مقامات هستیم.»




منبع بی‌ام‌و تایید کرد که یکی از خودروهای آزمایشی آن در نزدیکی روتلینگن تصادف کرده است، اما خودکار بودن خودرو را تکذیب کرد.

بی ام و اضافه کرد که این وسیله نقلیه باید به عنوان خودروی آزمایشی برای اهداف حفاظت از داده ها علامت گذاری شود، زیرا در حال ضبط فیلم است.

پس از مسواک زدن یک خودروی سیتروئن که از روبرو می آمد، خودروی بی ام و با یک وانت مرسدس بنز برخورد کرد و در نتیجه سرنشین 33 ساله آن خودرو جان باخت.

پلیس آلمان روز سه شنبه اعلام کرد یک خودروی آزمایشی BMW با قابلیت فرمان خودکار به سمت ترافیک مقابل در آلمان منحرف شد و یک نفر کشته و 9 نفر دیگر به شدت مجروح شدند. سخنگوی پلیس در جنوب غربی شهر روتلینگن گفت که یک خودروی بی ام و iX الکتریکی با پنج سرنشین، از جمله یک کودک خردسال، در پیچی در جاده از مسیر خود منحرف شد و بعدازظهر دوشنبه منجر به یک رشته برخورد با چهار خودرو شد.

مایکل شال، سخنگوی پلیس روتلینگن گفت که چهار هلیکوپتر امدادی و ده ها آتش نشان به این حادثه پاسخ دادند و مجروحان به چندین بیمارستان در منطقه منتقل شدند. آنها شامل راننده 43 ساله BMW، سه بزرگسال 31، 42 و 47 ساله و یک کودک 18 ماهه بودند که همگی در خودروی آزمایشی بودند.

شال گفت که پلیس هنوز فرصتی برای مصاحبه با افراد دخیل در تصادف پیدا نکرده است.

پلیس در بیانیه ای گفت: “وسیله نقلیه تصادف یک ماشین آزمایشی الکتریکی خودران بود.” اینکه آیا توسط راننده 43 ساله (راننده) هدایت شده است یا خیر، موضوع بررسی است.