راه آهن هند سیستم اطلاعات بلادرنگ را برای ردیابی زمان حرکت قطار معرفی می کند

“برای اولین بار، کاربران می توانند بدون دانستن رمز عبور IRCTC خود، بلیط رزرو کنند، فقط با یک OTP امکان پذیر خواهد بود. AskDISHA 2.0 نیز ثابت کرده است که یک ابزار بسیار موثر و افزودن رزرو صوتی است و این کار را برای مسافران آسان تر می کند. این مقام افزود: سفرهای خود را برنامه ریزی کنید.

دستگاه های RTIS برای 2700 لوکوموتیو در 21 سوله لوکو برقی نصب شده است.

“سیستم اطلاعات قطار در زمان واقعی (RTIS) که با همکاری ISRO توسعه یافته است، بر روی لوکوموتیوها برای به دست آوردن خودکار زمان بندی حرکت قطار در ایستگاه ها، از جمله زمان ورود و خروج یا عبور، نصب می شود. این وزارتخانه گفت: نمودار کنترل این قطارها در سیستم برنامه کنترل دفتر (COA).

در همین حال، یک مقام ارشد IRCTC گفت، در همین حال، Chatbot تازه راه‌اندازی شده شرکت محدود پذیرایی و گردشگری راه‌آهن هند (IRCTC) با استقبال قابل توجه مسافران قطار در طول راه‌اندازی بتا مواجه شده است، زیرا بیش از یک میلیارد نفر از آن استفاده کرده‌اند.

آواتار جدید ربات چت IRCTC AskDISHA 2.0 با هدف کمک به کاربران برای دریافت پاسخ های معتبر، صحیح و فوری به پرسش های خود است. به گفته این مقام، این نه تنها در زمان صرفه جویی می کند و تجربه کاربر را بهبود می بخشد، بلکه به آنها در انجام تراکنش های لحظه به لحظه کمک می کند.




منبع

“در پیگیری دائمی ما برای بهبود تجربه کاربر، استفاده از فناوری‌های عصر جدید، امروز در حال جهش بزرگی هستیم. اکنون مسافران می‌توانند بلیط قطار خود را به صورت مکالمه رزرو کنند و از دستیار مجازی AI ما، AskDISHA 2.0 که توسط CoRover پشتیبانی می‌شود، استفاده کنند. پلتفرم هوش مصنوعی مکالمه ای که توسط بیش از 1 میلیارد کاربر استفاده می شود.”

این مقام مسئول در حین گفتگو با ANI گفت که ویژگی جدید مکالمه و راحت برای رزرو بلیط راه آهن، مشتریان را قادر می سازد تا از طریق سیستم صوتی، چت و سیستم مبتنی بر کلیک با سیستم ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، این سیستم نیازی به رمز عبور ندارد و بر اساس رمز عبور یک بار مصرف (OTP) کار می کند.

در این بیانیه آمده است: «کنترل قطار اکنون می‌تواند مکان و سرعت لوکوموتیو/قطار مجهز به RTIS را بدون هیچ گونه مداخله دستی با دقت بیشتری ردیابی کند.

این مقام همچنین گفت که این فناوری توسط CoRover، یک پلتفرم هوش مصنوعی محاوره ای که توسط بیش از 1 میلیارد کاربر استفاده می شود، پشتیبانی می شود.

این مقام در ادامه گفت که این گامی برجسته در جهت ارتقاء تجربه مسافری است.

به عنوان بخشی از فاز دوم، 6000 لوکوموتیو دیگر در 50 سوله لوکو باید با استفاده از هاب Satcom ISRO پوشش داده شود.

این مقام ارشد همچنین برآورد کرد که حداقل 25 درصد از مشتریان در آینده به این گزینه تغییر خواهند کرد.

دستیار مجازی بهبود یافته، AskDISHA 2.0 دارای ویژگی‌های زیادی مانند رزرو بلیط، بررسی وضعیت PNR، لغو بلیط، تغییر ایستگاه سوار شدن، بررسی وضعیت بازپرداخت و پاسخ به سؤالاتی مانند زمان‌بندی Tatkal است.

راه‌آهن هند در حال نصب یک سیستم اطلاعات قطار در زمان واقعی (RTIS) است که با همکاری سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) بر روی لوکوموتیوها «برای دستیابی خودکار زمان‌بندی حرکت قطار در ایستگاه‌ها، از جمله زمان ورود و خروج یا اجرا» نصب می‌کند. وزارت راه‌آهن روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد.

این وزارتخانه گفت که RTIS به روز رسانی های میانی بخش را با تناوب 30 ثانیه ارائه می کند.

این وزارتخانه گفت: “در حال حاضر، تغذیه GPS از حدود 6500 لوکوموتیو (RTIS و REMMLOT) مستقیماً به برنامه کنترل دفتر (COA) وارد می شود. این کار نمودارگیری خودکار قطارها و جریان اطلاعات در زمان واقعی را به مسافران از طریق یکپارچه سازی COA و NTES امکان پذیر کرده است.” اضافه.