رنو، گوگل مشارکت در خدمات نرم افزاری برای وسایل نقلیه آینده را گسترش می دهند

خودروسازان و شرکت‌های فناوری از جمله سونی، اپل و گوگل، در تلاشند تا راه‌هایی را برای ساخت خودروهای آینده در پلت‌فرم‌هایی شبیه گوشی‌های هوشمند، با سرویس‌های قابل پرداخت که در آن به‌روزرسانی‌های کلیدی بی‌سیم هستند، ایجاد کنند.

رنو و گوگل روز سه شنبه اعلام کردند که در حال گسترش همکاری خود در خدمات نرم افزاری برای خودروهای آینده رنو هستند و افزودند که گوگل به تامین کننده ابر ترجیحی این خودروساز فرانسوی تبدیل خواهد شد. لوکا دی میو، مدیر اجرایی رنو در بیانیه‌ای گفت: همکاری با گوگل همچنین به رنو کمک می‌کند تا “تحول دیجیتالی سرتاسری، از طراحی خودرو تا عرضه به بازار از طریق تولید آن” را تسریع بخشد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا ماه گذشته موافقت کرد که تا سال 2035 خودروهای جدید منتشرکننده دی‌اکسید کربن را کنار بگذارد، اقدامی که برای تولید نمونه‌های اولیه الکتریکی در این قاره انجام می‌شود. بخش اصلی سازمان‌دهی مجدد این خودروساز Ampere است که انتظار می‌رود حدود 10000 کارمند در فرانسه استخدام کند و خودروهای الکتریکی در شمال تولید کند. این شرکت قصد دارد سرمایه گذاری در آمپر را دعوت کند اما سهامدار عمده باقی خواهد ماند.

روز سه‌شنبه، AFP گزارش داد که این خودروساز سرمایه‌گذاران را برای بازسازی سبز برنامه‌ریزی‌شده خود با دو اسپین آف جذب خواهد کرد. رنو یک واحد الکتریکی جدید و یک شرکت تابعه برای دارایی های حرارتی و هیبریدی را معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود بازار خودروهای برقی در پاسخ به نگرانی‌های مصرف‌کنندگان در مورد تغییرات آب و هوایی به سرعت رشد کند و تولیدکنندگان را برای تولید محصولات آلاینده کمتر تحت فشار قرار دهد.

رنو همچنین قصد دارد فعالیت های فنی، تولیدی و تحقیق و توسعه خود را برای خودروهای هیبریدی و احتراق داخلی خود در یک شرکت تابعه به نام “Horse” ترکیب کند. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود این شرکت فرعی حدود 19000 نفر را در سراسر اروپا، چین و آمریکای جنوبی استخدام کند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع