سقوط FTX: دادستان کل باهاما می گوید صرافی رمزارز همچنان تمرکز تحقیقات “فعال” است

رویترز به نقل از دو فرد آشنا گزارش داد که بحران نقدینگی پس از آن رخ داد که Bankman-Fried مخفیانه 10 میلیارد دلار (تقریبا 81700 کرور) از سرمایه مشتریان FTX را به شرکت تجاری اختصاصی خود Alameda Research منتقل کرد.

سام بنکمن-فرید، 30 ساله، FTX را در سال 2019 تأسیس کرد و رونق ارزهای دیجیتال را به ارزش خالصی رساند که فوربس یک سال پیش آن را به 26.5 میلیارد دلار (تقریباً 2،16،560 کرور) تعیین کرد. Bankman-Fried همزمان با تشکیل پرونده ورشکستگی این شرکت، از سمت مدیر اجرایی FTX استعفا داد.

بر اساس اظهارات آماده شده برای سخنرانی، پیندر روز یکشنبه گفت: «ما در مراحل اولیه تحقیقات فعال و در حال انجام هستیم. “این یک تحقیق بسیار پیچیده است.” او گفت که این موضوع هم مقامات مدنی و هم مقامات جنایی را شامل می شود.

سقوط FTX پس از یک رشته سقوط رخ داد که سایر بازیگران کلیدی از جمله Voyager Digital و Celsius Network را از بین برد و برخی از سرمایه گذاران جهانی را وادار کرد که دوام بخش ارزهای دیجیتال را زیر سوال ببرند.

یک منبع آگاه به رویترز گفت که دفتر دادستانی ایالات متحده در منهتن، به رهبری دادستان کهنه کار کلاهبرداری اوراق بهادار دامیان ویلیامز، در اواسط نوامبر شروع به تحقیق در مورد نحوه رسیدگی FTX به وجوه مشتریان کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا نیز تحقیقات خود را آغاز کردند.

پیندر گفت: «هر تلاشی برای گذاشتن کل این خرابی به پای باهاما، زیرا دفتر مرکزی FTX در اینجا قرار دارد، ساده‌سازی بیش از حد واقعی واقعیت خواهد بود. .

دفتر مرکزی FTX که یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان بود، در باهاما قرار دارد. شرکتی که بحران نقدینگی آن شرکت را مجبور به اعلام ورشکستگی در 11 نوامبر کرد، موضوع تحقیقات مقامات باهامایی و ایالات متحده است. در اواسط نوامبر، پلیس سلطنتی باهاما گفت که بازرسان دولتی در باهاما در حال بررسی این موضوع هستند که آیا “تخلف جنایی رخ داده است”.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

رایان پیندر، دادستان کل باهاما، روز یکشنبه گفت که سقوط صرافی ارزهای دیجیتال FTX همچنان موضوع “تحقیقات فعال و در حال انجام” توسط مقامات باهاما است و رژیم نظارتی و سریع باهاما را در واکنش به بحران تحسین می کند.

رگولاتورهای اوراق بهادار باهاما مجوز FTX Digital را لغو کرده و یک روز قبل از شروع پرونده ورشکستگی ایالات متحده، رسیدگی به انحلال غیرارادی را آغاز کرده بودند.

پیندر گفت که کمیسیون اوراق بهادار باهاما، واحد اطلاعات مالی و واحد جرایم مالی پلیس “به بررسی حقایق و شرایط مربوط به بحران ورشکستگی FTX و هرگونه نقض احتمالی قانون باهاما ادامه خواهند داد.”

پیندر همچنین از رژیم نظارتی باهاما دفاع کرد و گفت که کمیسیون اوراق بهادار آن “به دلیل قوت چارچوب قانونی” به سرعت حرکت کرده است.