سیستم «چیلد پرچم» برای محافظت از نوجوانان در برابر AR/VR مورد نیاز است: RPT

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه توسط یک اندیشکده فناوری واشنگتن دی سی منتشر شد، سیستمی که کودکانی را که سعی در دسترسی به محتوای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی با محدودیت سنی دارند، باید به پلتفرم‌های آنلاین و سازندگان دستگاه‌ها تحمیل کند.

بر اساس گزارش بنیاد فناوری و نوآوری اطلاعات، کنگره باید از سازندگان دستگاه‌ها و پلتفرم‌های آنلاینی که محتوای دارای محدودیت سنی را میزبانی می‌کنند، بخواهد یک سیستم «پرچم کودک» ایجاد کنند که به پلتفرم‌ها اجازه می‌دهد با خیال راحت همه را بزرگسال فرض کنند، مگر اینکه به عنوان کودک علامت‌گذاری شده باشند. .

سازندگان دستگاه‌ها باید سیستم پرچم‌دار فرزند را در کنترل‌های والدین سیستم‌عامل‌های خود بسازند، و برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که محتوای دارای محدودیت سنی ارائه می‌دهند باید قبل از ارائه محتوای خود، سیگنال آن را بررسی کنند.

نویسنده گزارش، تحلیلگر سیاست، خوان لودونیو، گفت: «سیستم پرچم انعطاف پذیر است. “این به والدین این امکان را می دهد که یک وسیله را به عنوان وسیله خود کودک علامت گذاری کنند.”

Londoño به TechNewsWorld گفت: “این یک راه میانه را فراهم می کند که کمتر تهاجمی است، کمتر از دستورات ID اختلال ایجاد می کند، و به والدین و کاربران ابزارهای بیشتری برای مقابله با رفتار آنلاین می دهد.”

دستورات مضر

این گزارش می افزاید که رویکرد فعلی سیاست گذاران که عمدتاً بر ایجاد اجبارهای تأیید سن مبتنی بر شناسه تمرکز دارند، بعید است که نوجوانان را ایمن کند و به طور کلی تجربه آنلاین را برای نوجوانان و بزرگسالان بدتر می کند.

علاوه بر این، آنها می توانند حریم خصوصی کاربران را از بین ببرند، آزادی بیان را کاهش دهند، و توسعه متاورس و فناوری AR/VR را خفه کنند.

Londoño گفت: “مجوزها می توانند به یک مسئولیت حفظ حریم خصوصی تبدیل شوند، نه تنها برای کاربران نوجوان بلکه به طور بالقوه برای همه.”


او ادامه داد: «اگر باید شناسه خود را برای استفاده از خدمات AR/VR ارسال کنید، به این معنی است که شخصی باید آن داده‌ها را جمع‌آوری، مرتب‌سازی و پردازش کند. این می‌تواند به شرکت‌هایی تبدیل شود که آن را جمع‌آوری می‌کنند، زیرا برای هر کسی که مایل به سرقت داده‌ها هستند، هدف قرار می‌دهد.»

راس روبین، تحلیلگر اصلی در Reticle Research، یک شرکت مشاوره فناوری مصرف کننده در شهر نیویورک، اضافه کرد: «هر زمان که بخواهید کنترلی بر روی فناوری اجباری کنید، با واکنش تولیدکنندگان مواجه خواهید شد.

او خاطرنشان کرد که اجرای محدودیت‌های سنی آنلاین تا حد زیادی فاقد اجرا است. او به TechNewsWorld گفت: «این یک کلیشه شده است که تأیید یک شناسه در بسیاری از وب‌سایت‌ها چیزی بیشتر از علامت زدن یک کادر نیست، اما وب‌سایت‌هایی وجود دارند که تأیید دقیق‌تری انجام می‌دهند، مانند ارسال عکس گواهینامه رانندگی شما».

خود تنظیمی لازم است

Mark N. Vena، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTech Research در سن خوزه، کالیفرنیا، به سهامداران AR/VR توصیه کرد که علاقه بیشتری به خود تنظیمی خود داشته باشند.

او به TechNewsWorld گفت: «شرکت‌ها باید خود را متعهد به مدیریت محتوا به شیوه‌ای قابل کنترل‌تر کنند. “اگر آنها این کار را انجام ندهند، تنها انتخاب دیگری که دارید قانون گذاری است، و هر بار که این اتفاق می افتد، تاثیر منفی دارد.”

Tuong Nguyen، تحلیلگر مدیر و عضو تیم فناوری‌ها و گرایش‌های نوظهور در گارتنر افزود: بعید است که یک راه‌حل واحد به تمام مشکلات احتمالی ناشی از AR/VR رسیدگی کند.

او به TechNewsWorld گفت: «ما همچنین باید در نظر داشته باشیم که دستگاه‌های روی سر فقط یک دستگاه محاسباتی نقطه پایانی هستند و AR و VR یک تجربه هستند. بنابراین، هر سیستمی که وجود دارد باید به دستگاه‌های محاسباتی نقطه پایانی به طور گسترده‌تری – تلفن‌ها، تبلت‌ها، انواع دیگر نمایشگرها – و همچنین تأثیر نوع تجربه – AR، VR یا موارد دیگر رسیدگی کند.

او گفت: «نوع تجربه نیاز به تحقیقات بیشتری برای درک تأثیرات بالقوه منفی دارد که ما سعی در محافظت در برابر آن داریم.

من فکر می‌کنم یکی از مسائل غیر بزرگسالانی که از AR/VR یا هر فناوری جدید استفاده می‌کنند این است که مغز بچه‌ها هنوز در حال رشد است، و نتایج را نه تنها غیرقابل پیش‌بینی، بلکه مسائل منفی را به طور بالقوه مضرتر از آن چیزی می‌کند که در یک محیط کاملاً توسعه‌یافته و بالغ باشد. مغز،» او افزود.

تشدید رفتار بد

Yaron Litwin، مدیر ارشد اجرایی Canopy، سازنده نرم افزار و ابزار برای نظارت بر دستگاه های کودکان و فعالیت های آنلاین، با این موضوع موافقت کرد.

او به TechNewsWorld گفت: «نوجوانان ممکن است بیشتر مستعد تهدیدات مرتبط با AR/VR باشند، زیرا مغز هنوز در حال رشد آنها بر تصمیم گیری، تکانشگری و ارزیابی ریسک آنها تأثیر می گذارد. این می تواند آنها را در برابر تهدیدات مرتبط با AR/VR آسیب پذیرتر کند، از جمله مسائل مربوط به حریم خصوصی، محتوای صریح و اعتیادآور.

وینا افزود: «AR/VR تأثیر اجتماعی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت، زیرا کودکان زیادی از این محصولات استفاده می‌کنند و با مواد اشتباه، می‌تواند تأثیر منفی مخربی داشته باشد».


نگوین خاطرنشان کرد که دستگاه های نصب شده روی سر می توانند رفتارهای دیجیتال منفی را که در حال حاضر وجود دارد تشدید کنند. او می‌گوید: «برای HMD‌های AR، ایده این است که شما حتی مجبور نیستید گوشی خود را بیرون بیاورید یا آن را بیرون نگه دارید، زیرا نمایشگر در جلو یا نزدیک چشم شما قرار دارد – به طور بالقوه یک جریان اطلاعات بدون توقف». توضیح داد. “حداقل، این از یک تلفن حواس پرت تر است.”

او ادامه داد: “برای HMD های VR، میدان بصری و صوتی شما به معنای واقعی کلمه توسط آن احاطه شده است – یا شما را به طور کامل یا به طور قابل توجهی از دنیای فیزیکی اطرافتان جدا می کند.” سؤالاتی در مورد مضرات احتمالی نزدیک بودن صفحه نمایش به چشمان شما برای مدت طولانی مطرح شده است – بدون ذکر خطرات ایمنی فیزیکی ناشی از قرار دادن سر در جعبه.

اقدامات ایمنی پیشگیرانه AR/VR برای محافظت از جوانان مورد نیاز است

گزارش ITIF شامل فهرستی از تهدیدات AR/VR برای بزرگسالان و نوجوانان است. تهدیدهای منحصر به فرد برای نوجوانان شامل شکار جنسی، آزار و اذیت مجازی، قرار گرفتن در معرض محتوای نامناسب، استفاده بیش از حد ناسالم از فناوری، و اعتیاد به قمار است.

لودونیو گفت: «تهدیدهایی که بچه‌ها در متاورژن با آن‌ها مواجه خواهند شد، قبلاً خود را در رسانه‌های اجتماعی و اینترنت به طور کلی نشان می‌دهند. با این حال، به دلیل نحوه درک این تهدیدات از طریق AR/VR، تأثیر بیشتری بر کاربران دارند.» او افزود: “اگر به آنها نپردازیم، متاورز آنها را به ارث خواهد برد.”

روبین موافقت کرد. شما بسیاری از نگرانی‌های مربوط به نوجوانان و رسانه‌های اجتماعی را می‌پذیرید و به آنها اضافه می‌کنید زیرا این درجه جدیدی از تعامل و تأثیر عاطفی بالقوه وجود دارد.»

با این حال، او خاطرنشان کرد که هر گونه مشکل در AR/VR هنوز در مراحل ابتدایی است.

او توضیح داد: «در مقایسه با پذیرش رسانه های اجتماعی، پذیرش AR/VR بسیار پایین بوده است. در مقایسه با اندازه و دامنه رسانه های اجتماعی، تأثیر AR/VR نسبتاً ناچیز است.

او افزود: “با این حال، تلاش برای مقابله با مشکلات احتمالی ضرری ندارد.”

منبع