بر اساس گزارشی که روز سه شنبه توسط Business Insider منتشر شد، YouTube TV با بیش از هشت میلیون مشترک پولی، به رتبه چهارم در میان ارائه دهندگان تلویزیون پولی در ایالات متحده رسیده است.
شماره اشتراک YouTube TV – که این سرویس را پشت سر Charter، Comcast و DirecTV قرار می دهد – توسط مدیر عامل شرکت Neal Mohan در نامه سالانه خود به جامعه YouTube فاش شد.
موهان نوشت: «ما هر چیزی را که بینندگان درباره YouTube دوست دارند به تجربه اتاق نشیمن میآوریم. و این شامل ورزش می شود. ما به تازگی اولین فصل خود از NFL Sunday Ticket را به پایان رساندیم و این واقعاً آینده YouTube را نشان می دهد.
اریک سورنسن، مدیر ردیاب ویدیوی پخش جریانی در Parks Associates، یک شرکت تحقیقات بازار و مشاوره متخصص در محصولات فناوری مصرفکننده، در دالاس، اظهار داشت که بلیت یکشنبه NFL یک عامل اصلی در رشد اشتراک YouTube TV بود.
او به TechNewsWorld گفت: “گسترش و موفقیت YouTube TV را می توان به قرارداد 2.5 میلیارد دلاری NFL Sunday Ticket که با NFL منعقد کردند نسبت داد.” «محتوای ورزشی چشمها را به حرکت در میآورد، و هیچ محصولی بزرگتر از NFL در سرگرمیهای ورزشی وجود ندارد».
هنگامی که NFL در سه ماهه سوم سال جاری شروع به کار کرد، اشتراک های YouTube TV نیز همینطور. سورنسن خاطرنشان کرد که دادههای نظرسنجی Parks Associates، 46 درصد افزایش مشترکین را در سه ماهه سوم 2023 در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 نشان میدهد.
NFL یک تغییر دهنده بازی برای YouTube TV
نیل چیس، یکی از بنیانگذاران Brimstone Pictures، یک شرکت تولید فیلم در ادمونتون، آلبرتا، کانادا، افزود: “قرارداد تلویزیون یوتیوب با NFL تعداد قابل توجهی بیننده را به همراه داشته است.”
او به TechNewsWorld گفت: «این یک تغییر بازی برای YouTube TV بوده است. «داشتن پلتفرمی مانند NFL به شبکه مشروعیت میبخشد و مخاطبان داخلی را فراهم میکند که مجبور نیستند از ابتدا آنها را جمع کنند.»
مردم قبلاً عادت کردهاند برای رویدادهای ورزشی با کیفیت بالا، مانند UFC و WWE، قیمتهای ممتاز بپردازند، بنابراین پرداخت به پلتفرمی که قبلاً برای تماشای محصولی که قبلاً دوستش دارند، استفاده میکنند کار دشواری نیست.»
پخش زنده رویدادهای ورزشی راهی است که سرویسهای برتر (OTT) مانند YouTube TV میتوانند مشترکین شرکتهای کابلی و ماهوارهای را جذب کنند.
مایکل پچتر، مدیر عامل Wedbush Securities در لس آنجلس، توضیح داد: «ورزش یکی از دلایل اصلی اشتراکهای پخش است.
او به TechNewsWorld گفت: «محتوای زنده تنها دلیل پرداخت هزینه کابل و ماهواره است و با توجه به اینکه ما شاهد مهاجرت محتوای زنده به OTT هستیم، شاهد ادامه انحراف از کابل و ماهواره خواهیم بود.
او افزود: “با این حال، هیچ کس به جز Fubo، کار خوبی در ضبط ورزش های مرتبط یا سایر محتوای زنده انجام نمی دهد.” “Fubo تنها گردآورنده با حسن نیت است، اما YouTube ترازنامه برای رقابت دارد.”
ضربه زدن به یک نقطه شیرین
NFL تنها دلیل موفقیت YouTube TV نبوده است.
برت ساپینگتون، تحلیلگر رسانه و سرگرمی در Sappington Media در دالاس، به TechNewsWorld گفت: «به نظر میرسید تلویزیون یوتیوب به نقطه شیرین محتوا و قیمت رسیده است.
استفان لدرر، مدیر عامل و بنیانگذار Bitmovin، یک ارائه دهنده زیرساخت پخش ویدئو در سانفرانسیسکو، با این موضوع موافقت کرد. او به TechNewsWorld گفت: «اگرچه تلویزیون YouTube مقداری افزایش قیمت داشته است، اما همچنان مقرون به صرفهتر از ماهواره و کابل است و همچنان بیش از 100 کانال زنده، اخبار، تلویزیون و ورزش زنده را در یک مکان ارائه میدهد.
او افزود که YouTube TV بر روی افزودن ویژگیهای جدید برای مشتریان خود تمرکز کرده است تا تجربه تماشای آنها را بهبود بخشد، مانند چند نمای، که تجربه تماشا را برای دوستداران ورزش افزایش میدهد. او گفت: «تمرکز بر ارائه محتوای عالی و تجربه تماشای برتر دلیلی است که YouTube TV شاهد افزایش چشمگیر مشترکین است.
ساپینگتون توضیح داد که قبل از اینکه بسته کانال را به دامنه فعلی خود برساند، YouTube TV با کانالهای محلی در اکثر بازارهای اصلی همراه با مجموعه محدودی از کانالهای کابلی محبوب شروع به کار کرد. این رویکرد به این سرویس اجازه داد تا قیمت نسبتاً پایینی ارائه دهد و پایگاهی از مشتریان ایجاد کند. با گذشت زمان، توانست پیشنهادات خود را تنظیم کند، کانالهای انتخابی را اضافه کرد و قیمتها را افزایش داد تا جذابیت خود را در بین بخشهای مصرفکننده به حداکثر برساند.
مزیت برندینگ قدرتمند
Sappington اضافه کرد که YouTube TV دارای یک رابط کاربری آسان و بصری است که خطی، ویدیوی درخواستی (VOD) و ضبطها را با هم ترکیب میکند – پیشنهادی دشوار که بسیاری از سرویسها برای رسیدن به آن تلاش کردهاند.
او گفت: «برخلاف تجربه رایج تلویزیون کابلی در زمان راهاندازی، سرویس YouTube TV بینندگان را در صفحه اصلی به جای راهنمای کانال شروع کرد و مصرفکنندگان این تغییر را خریدند. “خدمات بیشتر اکنون همان تجربه را ارائه می دهند.”
او ادامه داد که نام تجاری یوتیوب نیز به آن مزیتی در بازار داد. در حالی که سایر توزیع کنندگان پلتفرم چند ویدئویی مجازی (vMVPD) مانند Fubo، Sling، Philo، Vidgo و دیگران مجبور بودند مارک های خود را از ابتدا رشد دهند، YouTube TV از مزیت آگاهی برخوردار بود.
او گفت: “این مزیت نام تجاری، همراه با نام گوگل، همچنین به YouTube TV اجازه داد تا در زمان راه اندازی خود از پوشش خبری خبری برخوردار شود که سایر سرویس ها نداشتند.”
مزیت دیگری که Sappington به آن اشاره کرد، توانایی YouTube TV برای ارائه کیفیت خوب و در دسترس بودن گسترده در دستگاههای Android و دیگر پلتفرمهای تلویزیون هوشمند است. او خاطرنشان کرد: «ارائه دهندگان کابل رقیب نتوانستند مزیت کیفی قابل توجهی را ادعا کنند. «مصرفکنندگان توانستند تلویزیون YouTube را تقریباً در همه دستگاههای پخش جریانی که در اختیار داشتند پیدا کنند. بنابراین، دسترسی مشکلی نبود.»
تقلید از مدل های کابلی و ماهواره ای
راب اندرل، رئیس و تحلیلگر اصلی گروه Enderle، یک شرکت خدمات مشاوره، در Bend، Ore، اظهار داشت: YouTube TV از تسلط گوگل بر جستجوی اینترنتی نیز سود می برد. او به TechNewsWorld گفت.
علاوه بر این، او خاطرنشان کرد که یوتیوب نسبتاً سریع متوجه شد که چگونه از محتوا درآمدزایی کند و به موفق ترین مشارکت کنندگان خود به طور مؤثر پاداش دهد، و همچنین سرویسی را ارائه کرد که می تواند در جایگزینی فید تلویزیون محلی شما بهتر از سایر سرویس ها عمل کند.
او گفت: «به طور خلاصه، یوتیوب مزیت منحصر به فرد و قدرتمندی از گوگل داشت و تیم یوتیوب بسیار خوب اجرا کرد.»
بیشتر موفقیت YouTube TV در تقلید از رقبای کابلی و ماهوارهای خود با ارائه کانالهای ورزشی زنده و همراه بوده است. این احتمال وجود دارد که در آینده نیز ادامه یابد.
“من فکر می کنم بچه های OTT باید صنعت کابل و ماهواره را تقلید کنند و با کابل های پریمیوم – مانند HBO یا Starz – پیشنهاد دهند که Netflix را به عنوان یک کانال فهرست کنند، محتوای ورزشی مرتبط اضافه کنند و اگر می خواهند رقابت کنند، قیمت ها را پایین نگه دارند.” پچر گفت.