صرافی رمزارز کوین بیس برای توقف عملیات در ژاپن، بررسی تجارت در کشور در میان زمستان جاری رمزارز

طبق گفته مقامات ژاپنی، فناوری کریپتو برای به خطر انداختن ثبات مالی سرمایه گذاران رمزنگاری مقصر نیست. بلکه این فقدان قوانین حاکم بر بخش است که نتوانسته است بخش را برای تعامل با آن ایمن کند.

طبق گزارش کوین تلگراف، این شرکت ها در مقایسه با سایر کشورها، بازار ارزهای دیجیتال ضعیف تری را در ژاپن ثبت کردند.

پس از 16 فوریه، تمام دارایی های باقی مانده در اختیار Coinbase Japan به ین ژاپن (JPY) تبدیل می شود و طبق قوانین کشور به حساب گارانتی در دفتر امور حقوقی تحویل داده می شود.

کوین بیس ژاپن دیگر از 20 ژانویه اجازه سپرده گذاری فیات را نخواهد داد.

«مشتریان می‌توانند انتخاب کنند که دارایی‌های رمزنگاری خود را به هر ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های مجازی، کیف پول کوین‌بیس یا هر کیف پول خود میزبانی دیگری که انتخاب می‌کنند، برداشت کنند. از طرف دیگر، مشتریان می‌توانند پورتفولیوی خود را نقد کنند و ین را به یک حساب بانکی داخلی برداشت کنند. اگر مشتریان قبل از 16 فوریه هیچ اقدامی انجام ندهند، باید با دفتر امور حقوقی برای بازیابی موجودی JPY خود هماهنگ کنند.»

صرافی چندملیتی ارز دیجیتال در بیانیه رسمی خود اعلام کرد: با توجه به شرایط بازار، شرکت ما تصمیم دشواری برای توقف فعالیت در ژاپن و بررسی کامل تجارت خود در این کشور گرفته است.

ژاپن می‌تواند تا سال 2026 شاهد عرضه گسترده‌تر ین دیجیتال خود باشد. قبل از آن، BoJ قصد دارد بررسی کند که آیا CBDC در شرایط بحرانی کارآمد یا بدون اتصال به اینترنت کار می‌کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

علیرغم تلاش‌های کوین‌بیس برای گسترش در کشور، اکنون پس از Kraken دومین ارز دیجیتال بزرگی است که بازار آسیا را ترک می‌کند.

در همین حال، تنظیم‌کننده‌های مالی ژاپن تاکید کرده‌اند که بخش کریپتو باید مانند بانک‌های سنتی کنترل شود.

کوین بیس روز چهارشنبه اعلام کرد که فعالیت خود در ژاپن را متوقف کرده است. وام دهندگان و صرافی های رمزنگاری، که در تلاش برای بیرون آمدن پیروز از رکود مداوم کریپتو هستند، با تصمیمات شدیدی مواجه می شوند تا اطمینان حاصل کنند که کسب و کارشان در میان زمستان جاری کریپتوها عملیاتی می شود. با استناد به چالش‌های جاری در بازار کریپتو، کوین‌بیس به کاربران خود در ژاپن تا ۱۶ فوریه فرصت داده است تا دارایی‌های خود را از حساب‌های مربوطه خود برداشت کنند. چندی پیش، صرافی محبوب کریپتو کراکن که با فشار بازار مشابهی مواجه شد، از بازار ژاپن نیز خارج شد.

در نوامبر سال گذشته، بانک ژاپن اعلام کرده بود که با مگا بانک ها برای کمک به تنظیم دقیق CBDC خود، به نام ین دیجیتال، همکاری خواهد کرد.

ژاپن، در زمان‌های اخیر، به سمت اتخاذ یک رویکرد طرفدار رمزنگاری برای همگام شدن با روندهای فین‌تک جهانی گرایش پیدا کرده است.