طرح دعوای 50 میلیون دلاری «پروانه» اپل توسط دادگاه ایالات متحده تأیید شد

چالش‌های دیگر استدلال می‌کردند که انکار هرگونه غرامت به دارندگان مک‌بوک‌هایی که دچار نقص صفحه‌کلید شده‌اند اما آنها را تعمیر نکرده‌اند، ناعادلانه است.

سخنگوی اپل در روز جمعه بلافاصله به پیامی که به دنبال نظر بود پاسخ نداد.

یکی از چالش‌های حل و فصل گفت: 125 دلار (تقریباً 10300 روپیه) – غرامت برای اعضای یک گروه در کلاس – کافی نیست، زیرا تعمیر صفحه کلید می‌تواند بیش از 300 دلار (تقریباً 25000 روپیه) هزینه داشته باشد.

© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ادوارد داویلا، قاضی منطقه ای ایالات متحده در سن خوزه، کالیفرنیا، دادگاه فدرال در حکم خود این حل و فصل را “عادلانه، کافی و معقول” خواند.

دو وکیل اصلی شاکی در Girard Sharp و Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith در بیانیه ای گفتند که “منتظر دریافت پول به مشتریان خود هستند.”

این شکایت اپل را متهم کرد که در تعمیرات یا کمک کافی برای عیب یابی برخی از صفحه کلیدهای MacBook “پروانه” ساخته شده بین سال های 2015 و 2019 کوتاهی کرده است.

حکم دادگاه درخواست 15 میلیون دلار (تقریبا 123 کرور روپیه) هزینه حقوقی وکلای شاکیان را تایید کرد.

پرونده مربوط به پرونده صفحه کلید مک بوک، دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه شمالی کالیفرنیا، شماره 5:18-cv-02813-EJD است.

وکلای شاکیان این معامله را یک سال پیش اعلام کردند. اپل هر گونه تخلفی را رد کرد.

اعضای کلاس 50 دلار (تقریباً 400 روپیه) تا 395 دلار (تقریباً 32600 روپیه) بر اساس تعداد و ماهیت تعمیرات روی صفحه کلید دریافت خواهند کرد.

دستور داویلا نشان داد که بیش از 86000 ادعا برای پرداخت های اعضای کلاس تا اوایل ماه مارس ارسال شده است.

“[T]داویلا در دستور خود نوشت: این احتمال وجود دارد که توافق بهتری حاصل شده باشد – یا اینکه مزایای ارائه شده تحت توافقنامه اعضای کلاس را “کل” نمی کند – دلیل کافی برای رد تایید نیست.”

یک قاضی آمریکایی روز پنج‌شنبه، 50 میلیون دلار (تقریباً 412 کرور) را برای حل‌وفصل ادعای مصرف‌کنندگان در مورد برخی صفحه‌کلیدهای معیوب مک‌بوک تأیید کرد، در حکمی که چالش‌های این معامله را رد کرد.

داویلا گفت که “در حالی که همه کسانی که گفته می شود مجروح شده اند غرامت دریافت نخواهند کرد، مصالحه حل و فصل به نفع تعداد قابل توجهی از افراد است.”

یازده مصرف کننده از نیویورک، فلوریدا، کالیفرنیا، میشیگان و چندین ایالت دیگر، شاکیان اصلی این دعوای دسته جمعی ملی بودند که ادعا می کردند حمایت از مصرف کننده و ادعاهای ضمانت را داشتند.