فروشنده آمازون Cloudtail هند 100 میلیون ریال جریمه شد. 1 Lakh توسط CCPA برای فروش اجاق گاز با نقض استانداردهای BIS

در بیانیه آمده است: “در واقع، این ارسال به وضوح نشان می دهد که علیرغم آگاهی از QCO، این شرکت همچنان چنین زودپزها را به مصرف کنندگان می فروشد.”

CCPA به پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی بزرگ از جمله آمازون، فلیپ‌کارت، مرکز خرید Paytm، Shopclues و Snapdeal و همچنین فروشندگانی که در این پلتفرم‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، اطلاعیه صادر کرده بود.

در این دستور، CCPA به کلودتیل دستور داده است که 1033 واحد زودپز فروخته شده توسط خود را فراخوانی کند و قیمت زودپزهای فراخوان شده را به مصرف کنندگان بازپرداخت کند.

استانداردها طبق دستور اجاق گاز خانگی (کنترل کیفیت) 2020 تجویز می شوند.

در این بیانیه آمده است: «این یک دلیل حیاتی برای نگرانی است، به ویژه در مورد زودپز خانگی که یک کالای خانگی است که در اکثر خانه ها وجود دارد…».

در بیانیه آمده است: «Cloudtail India Pvt Ltd فروشنده زودپز به نام «آمازون Basics Stainless Steel Outer Did Pressure Cooker, 4 L (با سوت هشدار فشار نمی‌دهد)» است.

Cloudtail در پاسخ خود به CCPA اعلام کرد که پس از اجرایی شدن QCO (فرمان کنترل کیفیت)، واردات زودپز را به حالت تعلیق درآورده است.

CCPA اقدام suo-moto را علیه پلتفرم های تجارت الکترونیکی برای فروش زودپزهای خانگی با نقض استاندارد اجباری آغاز کرد.

زودپز در پلتفرم تجارت الکترونیک آمازون برای فروش به مصرف کنندگان عرضه می شد.

سازمان مرکزی حمایت از مصرف کننده (CCPA) یک میلیون روپیه جریمه برای کلودتیل هند به دلیل فروش زودپز در آمازون بر خلاف استانداردهای اجباری BIS اعمال کرده است. این مقام از کلودتیل خواسته است که 1033 زودپز را فراخوانی کند و همچنین پول را به مشتریان بازپرداخت کند.

CCPA همچنین اخطارهای ایمنی را برای هشدار و هشدار به مصرف‌کنندگان در مورد خرید کالاهایی که دارای علامت ISI معتبر نیستند و استانداردهای BIS اجباری را نقض می‌کنند، صادر کرده است.

طبق یک بیانیه رسمی، CCPA – به ریاست کمیسر ارشد Nidhi Khare – دستوری را علیه Cloudtail هند به دلیل “نقض حقوق مصرف کننده و رویه تجاری ناعادلانه” با فروش زودپزهای داخلی بر خلاف استانداردهای اجباری صادر کرده است.

در حالی که اولین اخطار ایمنی در خصوص کلاه ایمنی، زودپز و سیلندر گاز پخت و پز صادر شد، دومین اخطار ایمنی در خصوص کالاهای خانگی از جمله آبگرمکن برقی غوطه وری، چرخ خیاطی، مایکروفر، اجاق گاز خانگی با LPG و غیره صادر شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در این بیانیه آمده است: «این شرکت همچنین به دلیل فروش زودپزهای خانگی به مصرف کنندگان بر خلاف استانداردهای اجباری مقرر در قانون QCO و نقض حقوق مصرف کنندگان، به پرداخت جریمه 100000 روپیه محکوم شد.

در مجموع 1033 واحد زودپز که با استانداردهای اجباری مطابقت نداشتند توسط Cloudtail از طریق پلت فرم تجارت الکترونیک آمازون پس از اطلاع از QCO فروخته شد.

به Cloudtail گفته شده است که ظرف 45 روز گزارش انطباق را ارسال کند.

CCPA مشاهده کرد که اگرچه واردات به حالت تعلیق درآمد، اما این شرکت فروش چنین زودپزها را به مصرف کنندگان متوقف نکرده است.

CCPA خاطرنشان کرد که نقض استانداردهای الزامی توسط QCO ها نه تنها امنیت عمومی را به خطر می اندازد، بلکه می تواند مصرف کنندگان را در برابر صدمات شدید از جمله از دست دادن زندگی آسیب پذیر کند.