فروش جستجوی گوگل در سه ماهه دوم سال 2022 14 درصد رشد کرد که ناشی از تبلیغات مسافرتی و خرده فروشی است

مدیران آلفابت گفتند که گوگل از این عقب نشینی که توسط مشتریانی که با کمبود محصول، تقاضای کمتر و بسیاری از عوامل دیگر مواجه هستند، مصون نیست. افزایش دستمزدها و همچنین افزایش قیمت سوخت و سایر اقلام نیز برخی از خریداران تبلیغات را در سال جاری مجبور کرده است تا بازاریابی را کاهش دهند.

روث پورات، مدیر مالی آلفابت گفت که تاثیر ارز در سه ماهه سوم بیشتر خواهد بود.

اما گوگل بهتر از شرکت های رسانه های اجتماعی طوفان ها را پشت سر گذاشته است. از طریق عملکردهای مختلف در بازار تبلیغات درآمد به ارمغان می آورد و تبلیغات جستجو می تواند برای مشتریان هزینه کمتری داشته باشد زیرا اغلب فقط متن را شامل می شود.

در مقابل، سهام اسنپ در هفته گذشته بیش از 25 درصد سقوط کرد، زیرا این شرکت انتظارات فروش خود را از دست داد و نسبت به کاهش رشد بازار تبلیغات هشدار داد.

اما در همان زمان، آلفابت با گسترش فضای محاسبات ابری خود، ایجاد دفاتر جدید و ارائه سرویس اینترنت Google Fiber خود به جوامع جدید، به جلو حرکت می کند.

اولین میچل، تحلیلگر Insider Intelligence، گفت: «گوگل موقعیت نسبتاً خوبی برای مقابله با آب های خشن پیش رو دارد.

© تامسون رویترز 2022




منبع

اما سرمایه گذاران در جای دیگری تمرکز کردند، به ویژه بر این واقعیت که فروش سه ماهه دوم از بزرگترین پولساز شرکت – جستجوی گوگل – در واقع بالاتر از انتظارات بود. پس از اعلام نتایج، سهام آلفابت در معاملات پس از ساعت کاری 5.5 درصد جهش کرد.

تبلیغ‌کنندگان مسافرتی و خرده‌فروشی باعث افزایش تقریباً 14 درصدی در فروش تبلیغات جستجو برای Google در سه ماهه دوم شدند که با 40.69 میلیارد دلار (تقریباً 325020 کرور) بیش از برآوردهای FactSet از 40.15 میلیارد دلار (تقریباً 320700 کرور) بود. .

در میان بررسی دقیق تنظیم‌کننده‌های ضدانحصار در پنج قاره، گوگل کاهش کمتری از فروش برنامه‌های توسعه‌یافته توسط سازندگان نرم‌افزار خارجی را کاهش می‌دهد. پورات گفت که کاربران همچنین در سه ماهه دوم کمتر روی اپلیکیشن ها خرج کردند.

با توجه به عادت سرمایه گذاران به حاشیه سود ناخالص تا 60 درصد، گوگل، مانند بسیاری از همتایان خود، اخیراً شروع به کند کردن استخدام در برخی واحدها برای مدیریت بهتر هزینه ها کرده است.

آلفابت گفت که اگر نوسانات ارزی نبود، فروش نزدیک به 72 میلیارد دلار (تقریباً 575000 روپیه) بود. حدود 55 درصد از فروش این شرکت از خارج از ایالات متحده است.

سه نفر از مدیران آلفابت در تماسی که با تحلیلگران سرمایه‌گذاری داشتند، حداقل 13 بار برای توصیف اقتصاد از «نامشخص» یا «عدم قطعیت» استفاده کردند. فروش تبلیغات یوتیوب با کندترین سرعت خود از زمان آغاز افشای آن در سال 2018 رشد کرد.

Meta Platforms که از طریق فیس بوک و اینستاگرام صاحب دومین سرویس تبلیغات آنلاین بزرگ است، درآمد خود را در روز چهارشنبه گزارش می دهد. سهام آن در روز سه شنبه پس از نتایج آلفابت نزدیک به 3 درصد افزایش یافت.

جسی کوهن، تحلیلگر ارشد در Investing.com گفت: با وجود این سه ماهه بسیار کم، انتظارات آنقدر پایین بود که سرمایه گذاران نفس راحتی کشیدند.

فروش 6.3 میلیارد دلاری از Google Cloud (تقریبا 50320 کرور) به هدف تحلیلگران 6.4 میلیارد دلاری (تقریباً 51110 کرور) و تبلیغات یوتیوب نیز کاهش یافت و به 7.3 میلیارد دلار (تقریباً 58300 کرور) رسید. بر اساس داده های FactSet 7.5 میلیارد دلار (تقریباً 59900 کرور).

به طور کلی، آلفابت درآمد سه ماهه دوم را 69.69 میلیارد دلار (تقریباً 5،56،700 کرور) گزارش کرده است که 81 درصد از کسب و کار تبلیغات گوگل، و تقریباً مطابق با میانگین انتظار 69.88 میلیارد دلار (تقریباً 5،58،180 کرور) است. محققان سرمایه گذاری توسط Refinitiv ردیابی شدند.

در اوایل این ماه، زمانی که نتفلیکس اعلام کرد که فناوری تبلیغات مایکروسافت را برای کمک به اولین اقدام خود برای قرار دادن تبلیغات در سرویس پخش ویدیوی خود، انتخاب کرده است، یک شریک فروش عمده جدید را از دست داد.

دیگر موفقیت‌های حاصل از تعلیق فروش گوگل در روسیه به دلیل جنگ در اوکراین، و با افزایش و کاهش محبوبیت گزینه‌های یوتیوب برای تبلیغ‌کنندگان در نوسان است.

تهدیدات فروش

عوامل زیادی باعث نگرانی در مورد چشم انداز آلفابت شده است. شرکت های چندملیتی بزرگ ایالات متحده از جمله آلفابت به دلیل دلار قوی به طور فزاینده ای پول نقد کمتری را هنگام تبدیل درآمد خارجی به ارمغان می آورند.

سهام آلفابت در سال جاری تا کنون بیش از 27 درصد کاهش یافته است که بیشتر از شاخص کل S&P 500 است. آلفابت در 15 جولای سهام خود را 20 به 1 تقسیم کرد و به طور خلاصه سهام را افزایش داد قبل از اینکه نتایج ناامیدکننده اسنپ و توییتر باعث سقوط آنها شود.

سود سه ماهه دوم آلفابت به 16 میلیارد دلار (تقریبا 127810 کرور) یا 1.21 دلار (تقریباً 100 روپیه) به ازای هر سهم کاهش یافت، در حالی که میانگین برآورد 1.29 دلار (تقریباً 100 روپیه) برای هر سهم بود. سود آلفابت به دلیل سود یا زیان پراکنده – حداقل روی کاغذ – در سهامی که در بسیاری از استارت آپ ها دارد، غیرقابل پیش بینی است.

تبلیغات جستجوی گوگل روز سه‌شنبه آلفابت شرکت مادر را به انتظارات فروش وال استریت نزدیک کرد و باعث شد تا سهام‌ها از این که بزرگ‌ترین فروشنده تبلیغات آنلاین جهان بهتر از رقبای کوچک‌تر در برابر رکود جهانی مقاومت کند، افزایش یافت.

مشتریان گاهی اوقات تبلیغات جستجو را در اولویت قرار می دهند زیرا بازاریابی معمولاً متوجه افرادی است که به طور فعال برای موارد مرتبط جستجو می کنند و بازده بهتری را به همراه دارد.