فیسکر از ژوئیه سال آینده شاسی بلند الکتریکی را در هند به فروش می رساند و قصد دارد به صورت محلی تولید کند

او مستقیماً در مورد میزان سرمایه گذاری که شرکت ضروری می دانست اظهار نظر نکرد، اما گفت که راه اندازی کارخانه ای با ظرفیت تولید سالانه 50000 خودرو احتمالاً 800 میلیون دلار (تقریباً 6500 کرور) در هند هزینه خواهد داشت.

او گفت که خودروی الکتریکی بعدی این شرکت – PEAR کوچکتر و پنج نفره – برای تولید در هند در نظر گرفته شده است، اما نه قبل از سال 2026.

فیسکر گفت: “در نهایت، هند کاملاً الکتریکی خواهد شد. ممکن است به سرعت ایالات متحده، چین یا اروپا نباشد، اما ما می خواهیم یکی از اولین کسانی باشیم که وارد اینجا می شوند.”

هنریک فیسکر در مصاحبه ای در دهلی نو گفت که فروش خودروهای برقی در هند تا سال 2025 تا 26 افزایش می یابد و افزود که این شرکت می خواهد مزیت حرکت اول را به دست آورد.

او گفت: “اگر ما بتوانیم آن وسیله نقلیه را فقط کمتر از 20000 دلار (تقریبا 1622700 روپیه) به صورت محلی در هند تهیه کنیم، ایده آل خواهد بود. سپس فکر می کنم به حجم و سهم بازار معینی خواهیم رسید.” شریک محلی مناسب را پیدا کنید، خط زمانی ممکن است کوتاهتر باشد.

Ocean با قیمتی در حدود 37500 دلار (نزدیک به 3041600 روپیه) در ایالات متحده به فروش می رسد، اما واردات آن به هند هزینه های لجستیک و مالیات 100 درصدی واردات را افزایش می دهد. این امر آن را از دسترس بیشتر خریداران در بازاری که قیمت عمده خودروهای فروخته شده زیر 15000 دلار (تقریباً 1216600 روپیه) است، دور می کند.

فیسکر گفت: «در نهایت، اگر می‌خواهید تا حدودی حجم بیشتری در هند داشته باشید، تقریباً باید ساخت یک وسیله نقلیه را در اینجا شروع کنید یا حداقل مونتاژ کنید.

فیسکر گفت که برای راه اندازی یک کارخانه در هند به حجم حداقل 30000 تا 40000 خودرو در سال نیاز است.

او گفت که این شرکت در جستجوی فضای املاک و مستغلات برای افتتاح نمایشگاه دهلی نو است و در حال ملاقات با تامین کنندگان قطعات خودرو برای تامین قطعات برای تولید جهانی خود است.

خودروهای برقی در حال حاضر تنها 1 درصد از فروش سالانه 3 میلیون خودروی هند را تشکیل می‌دهند و زیرساخت‌های شارژ ناکافی و هزینه‌های بالای باتری تا حدودی عامل کاهش سرعت تعویض خودرو هستند.

مدیر اجرایی شرکت فیسکر به رویترز گفت: استارت آپ آمریکایی فیسکر فروش خودروی اسپرت برقی Ocean (SUV) خود را در ژوئیه آینده در هند آغاز خواهد کرد و می تواند ظرف چند سال آینده تولید خودروهای خود را به صورت محلی آغاز کند.

فیسکر قرارداد تولید قراردادی با Magna International دارد که اقیانوس را در واحد اتریشی خود تولید و به هند ارسال خواهد کرد. همچنین قراردادی با فاکسکان برای ساخت PEAR دارد.

او گفت: “ما در حال حاضر شروع به ایجاد برخی روابط کرده ایم.”




منبع

او گفت، در حالی که فیسکر اذعان داشت که واردات خودرو به هند “بسیار گران” است، این شرکت می خواهد از اقیانوس برای ساخت برند خود استفاده کند، زیرا قیمت گذاری عالی آن احتمالاً تعداد را محدود می کند.

رقیب فیسکر، تسلا، پس از ناکامی در تضمین تعرفه واردات پایین تر برای خودروهای خود، طرح های ورود خود به هند را متوقف کرد. مانند فیسکر، ابتدا قصد داشت خودروهایی را وارد کند تا بازار را قبل از تعهد به تولید داخلی آزمایش کند.

دولت که می‌خواهد این سهم را تا سال 2030 به 30 درصد افزایش دهد، میلیاردها دلار مشوق به شرکت‌ها ارائه می‌کند تا خودروهای برقی و قطعات مرتبط خود را در محلی بسازند.