فیس بوک پس از تحقیق در مورد حذف داده ها توسط تنظیم کننده حریم خصوصی داده های ایرلندی 265 میلیون یورو جریمه شد.

متا گفت که به طور کامل با تحقیقات کمیسر حریم خصوصی داده های ایرلند (DPC) همکاری کرده و تغییراتی را در سیستم های خود در مدت زمان مورد بحث اعمال کرده است، از جمله حذف قابلیت حذف ویژگی های آن به این روش با استفاده از شماره تلفن.

© تامسون رویترز 2022


در ماه سپتامبر، سازمان دیده بان شرکت تابعه اینستاگرام خود را با جریمه 405 میلیون یورویی (تقریباً 3435 کرور) محکوم کرد که متا قصد دارد برای آن تجدید نظر کند. متا در بیانیه روز دوشنبه خود افزود که در حال بررسی تصمیم مربوط به آخرین جریمه است.

جریمه روز دوشنبه چهارمین جریمه ای است که DPC علیه یکی از شرکت های متا وضع کرده است. این تنظیم کننده اصلی حریم خصوصی متا در اتحادیه اروپا است و 13 تحقیق دیگر در مورد گروه رسانه های اجتماعی برجسته است.

DPC به دلیل قرار گرفتن مقر اتحادیه اروپا در ایرلند، Apple، Google، Twitter، Tiktok و سایر غول های فناوری را تحت نظارت قرار می دهد. در حال حاضر 40 تحقیق در مورد چنین شرکت هایی باز شده است، از جمله 13 مورد مربوط به متا.

DPC گفت که عوامل کاهش دهنده در تصمیم روز دوشنبه – که توسط سایر تنظیم کننده های مرتبط اتحادیه اروپا تایید شده بود – شامل اقداماتی است که فیس بوک انجام داده است.

هلن دیکسون، کمیسر حریم خصوصی داده های ایرلند (DPC) روز دوشنبه به رادیو تلویزیون ملی ایرلند RTE گفت: «ما به کار خود ادامه می دهیم تا زمانی که رفتار تغییر کند.

رگولاتور این اختیار را دارد که تا 4 درصد از درآمد جهانی یک شرکت را تحت رژیم “یک توقفگاه” مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) که در سال 2018 معرفی شد، جریمه کند.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

رگولاتور حریم خصوصی داده‌های ایرلند روز دوشنبه ۲۶۵ میلیون یورو (تقریبا ۲۲۵۰ کرور) جریمه‌ای را برای غول رسانه‌های اجتماعی فیسبوک اعمال کرد که مجموع جریمه گروه مادر متا را به تقریباً ۱ میلیارد یورو (تقریباً ۲۲۵۰ کرور) رساند. این جریمه ناشی از تحقیقاتی است که سال گذشته برای کشف مجموعه‌ای از داده‌های شخصی جمع‌آوری‌شده که بین ماه می ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹ از فیس‌بوک جمع‌آوری شده بود و به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته بود، ایجاد شد. فیس‌بوک همچنین به انجام یک سری اقدامات اصلاحی دستور داده شد.