لیست قیمت لپ تاپ اپل مک بوک در 2 بهمن 1401 تاچ تک

در چنین زمانی، مک بوک ایر بیش از هر زمان دیگری به مک بوک پرو نزدیک‌تر شده است و دیگر مانند گذشته، تفاوت عملکرد و ماندگاری باتری آن‌ها چندان از هم دور نیست. سرعت و ماندگاری باتری مشابه بوده و المان‌های دیگری مانند وب کم با کیفیت 720p، مجیک کیبورد روان، دو پورت USB-C و موارد دیگر کاملا نزدیک به هم عمل می‌کنند. همه لپ تاپ‌های اپل در مقایسه لپ تاپ‌های مشابه سایر تولید کنندگان، نسبتا باریک بوده و وزن سبکی هم دارند.

به ویژه اگر اقدام به خرید مک بوک با تراشه‌ی M1 یا M2 را داشته باشید می‌توانید خیالتان از بابت عمر باتری و شارژدهی راحت باشد. با نگاهی به صفحه‌ی مشخصات فنی لپ تاپ اپل مک بوک ایر و مک بوک پرو در وب‌سایت اپل متوجه می‌شویم که این شرکت از شارژدهی 17 تا 21 ساعته سخن می‌گوید. اما در شرایط واقعی و هنگامی که قرار است با لپ‌تاپ‌تان کار سنگین یا نیمه سنگین انجام دهید می‌توانید روی 11 تا 12 ساعت شارژدهی حساب کنید. لپ تاپ اپل مک بوک پرو M2 همزمان با مدل ایر معرفی شد و در کمال تعجب از همان بدنه‌ی مک بوک پرو M1 استفاده می‌کند. صفحه نمایش 13.3 اینچی بدون بریدگی، استفاده از تاچ‌بار، وبکم 720p، اسپیکر استریو و قیمت 1299 دلاری موجب می‌شوند تا این لپ‌تاپ در برابر ایر M2 کم‌فروغ‌تر جلوه کند.

  • لپ تاپ مک بوک پرو اپل از تراشه Core i5 اینتل استفاده می‌کند که مجهز به پردازنده با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتزی است و در حالت توربو هم می‌تواند به ۳.۹ گیگاهرتز دست پیدا کند.
  • همچنین در میان لپ تاپ های لنوو می‌توان به سری Yoga اشاره کرد کارایی عالی و قیمت مناسبی دارند.
  • همچنین مدل جدید تنها قابلیت خواندن کارت حافظه SD را دارد و همین موجب شده است باتری قوی و بزرگ تری وارد دستگاه شود.
  • درگاه‌های این لپ‌تاپ بسیار کامل‌تر شده و شاهد درگاه شارژ مگ‌سیف 3، درگاه HDMI، درگاه کارت حافظه SDXC و سه درگاه تاندربولت 4 هستیم.

در مدل‌های ارزان قیمت‌تر TUF شاهد نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی نمایشگر یا کارت گرافیک بسیار قوی نیستیم ولی این لپ تاپ‌های از محصولات هم قیمت در سری‌های غیر گیمینگ ایسوس معمولا مشخصات جذاب‌تری دارند. در واقع لپ تاپ‌های اپل به طور کلی چند مدل بیشتر نیستند و در واقع شما با انتخاب‌های متنوعی روبرو نیستند و در صورت تمایل به خرید لپ تاپ از اپل باید بین همین مدل‌ها یکی را گزینش اینجا کنید. این مدل یکی از پرفروش‌ترین لپ تاپ‌های اپل است و از سخت‌افزار مناسبی نیز بهره می‌برد. در ساخت این مک بوک از پردازنده «Apple M۱ chip» استفاده شده که محدوده سرعت آن ۲.۸ گیگاهرتز و حتی بیشتر نیز می‌باشد. اندازه صفحه؛ کیفیت گرافیکی، وزن و پارامترهای دیگر لپ تاپ را تعیین می‌کند. همه چیزهایی که از مک بوک پرو می‌توانیم ذکر کنیم، برای کاربران آشنا است.

بهترین لپ تاپ اپل از نگاه مقداد آی تی کدام است؟

این لپ تاپ از دو عدد پورت USB-C هم با قابلیت پشتیبانی از تاندربولت ۳ استفاده می‌کند. این لپ تاپ از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت نسبتا مناسب ۵۰ وات استفاده می‌کند. تکنولوژی فورس تاچ برای تاچ پد فراهم شده است و می‌توانید فرمان‌های سه و چهار انگشتی را به آن بدهید. ظرفیت حافظه داخلی در این لپ تاپ ۵۱۲ گیگابایت عنوان شده است که از نوع SSD در اختیار شما قرار می‌گیرد. این حافظه برای ذخیره‌سازی فایل یا نصب و اجرای برنامه‌های مختلف کاربرد دارد. از لپ تاپ‌های اپل معمولا در کاربری تجاری یا دانشگاهی استفاده می‌شود و همین میزان حافظه هم می‌تواند جوابگوی شما باشد.

همان‌طور که می‌دانید در خرید لپ‌ تاپ باید به نکاتی توجه کنیم تا خرید موفق‌تر و بهتری داشته باشیم. اگر تا به اینجا از خواندن این مقاله رضایت کامل داشته‌اید می‌توانید برای اطلاع و راهنمایی از مدل‌های دیگر به مقاله راهنمای خرید لپ تاپ مراجعه کنید. اپل در لپ تاپ‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو، برخی از معایب این لپ تاپ ها همچون قدرت سخت‌افزاری کمتر یا ضخامت بیشتر تا حدودی برطرف شده‌اند. اپل در لپ تاپ مک بوک پرو و البته مک بوک ایر استفاده شده که باعث بهبود عملکرد و مصرف کمتر شارژ باطری در این لپ تاپ‌ها شده است.

محدودیت ۱۶ گیگابایت حافظه رم برای لپ تاپ مک بوک ایر مجهز به تراشه M1 وجود دارد و اگر نیاز به عملکرد بالایی دارید، می‌توانید به چنین گزینه‌هایی فکر کنید. مک بوک ایر جدید که با تراشه M1 روانه بازار شده است و پیکربندی‌های مختلف آن از قدرت پایین تا تبدیل شدن به سریع‌ترین لپ تاپ جهان ادامه پیدا می‌کند، می‌تواند بهترین لپ تاپ اپل برای اکثر خریداران باشد. این لپ تاپ نازک، طراحی آشنایی را به خود اختصاص داده است و عملکرد درخشانی در همه زمینه‌ها دارد. باتری آن برای تمام روز مناسب بوده و می‌توانید از سیستم توربو شارژ آن نیز استفاده کنید. به طور کلی لپ تاپ‌های اپل مک بوک در ویژگی‌های مختلفی با یک‌دیگر اشتراک دارند؛ تا جایی که برای بسیاری از کاربران تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین لپ تاپ اپل مک بوک دشوار است.

پردازنده یا «CPU» مغز اصلی دستگاه است که اطلاعات را از حافظه یا رم دریافت می‌کند، آن‌ها را ترجمه می‌کند و محاسبات لازم را انجام می‌دهد. بهتر است بدانید، بدون پردازنده برنامه‌ها اجرا نمی‌شوند و هیچ‌یک از قسمت‌های کامپیوتر کار نخواهند کرد. به عبارت دیگر، پردازنده نقش مهمی در عملکرد و سرعت کار کردن لپ تاپ شما دارد. درواقع اگر به تراشه جدید M1 هنوز اعتماد ندارید، می‌توانید لپ تاپ مدل ۲۰۲۰ این سری را با همان تراشه قدیمی اینتل داشته باشید.

Apple MacBook Pro MR9Q2 2018-Core i5-8GB-256GB

لیست قیمت لپ تاپ اپل مک بوک در 2 بهمن 1401 تاچ تک ضخامت دستگاه فقط 18 میلیمتر است که نسبت به مدل قبلی 25 درصد باریک تر شده است. البته که این کاهش ضخامت و وزن لپ تاپ ، عواقب اجتناب ناپذیری را به همراه داشته است که مهم ترین ان ، عدم وجود درایو نوری بر دستگاه است. همچنین مدل جدید تنها قابلیت خواندن کارت حافظه SD را دارد و همین موجب شده است باتری قوی و بزرگ تری وارد دستگاه شود. در اصل، این صفحه نمایش جزئیات فوق العاده دقیقی از هر تصویر را نشان می‌دهد. سه پورت USB-C به‌کاربرده شده در آخرین مدل لپ تاپ اپل، می‌توانند چهار تاندربولت را در خود جای دهند.

قیمت لپ تاپ مک بوک ایر و مک بوک پرو 2021

اگر دلایل خاصی مانند اجرای برنامه‌های ویندوز در نرم افزار ماشین مجازی را ندارید، سعی کنید که مدل‌های جدیدتر این مک بوک‌ها را خریداری کرده و هنگام خرید، به آن‌ها توجه کنید. آن‌چیزی که شاید برای شما تعجب آور باشد، این است که حتی مک بوک هزار دلاری اپل هم در مقایسه با یک کامپیوتر سطح بالا که حدود ۳۸۰۰ دلار قیمت دارد، چقدر عملکرد خوبی دارد. اپل به‌روزرسانی‌های جذابی را در مدت زمانی کوتاه برای مک بوک پرو جدید ارائه کرده است و معایب سال‌های گذشته را هم ندارد.