مانو جین، معاون جهانی شیائومی پس از 9 سال استعفای خود را اعلام کرد.

ED حدود یک سال پس از نقل مکان جین به دبی، اقدام علیه شیائومی را آغاز کرد.

معاون جهانی شیائومی و رئیس سابق بازوی هندی شیائومی، مانو کومار جین، روز دوشنبه پس از حدود 9 سال حضور در این شرکت، استعفای خود را اعلام کرد. این توسعه در بحبوحه کشمکش حقوقی مداوم بین اداره اجرا (ED) و شیائومی بر سر نقض ادعایی قانون مدیریت ارز (FEMA) توسط این شرکت صورت می‌گیرد.

“تغییر تنها چیز ثابت در زندگی است! 9 سال گذشته، من خوش شانس هستم که آنقدر عشق دریافت کرده ام که این خداحافظی را بسیار دشوار کرده است. از همه شما متشکرم. پایان یک سفر همچنین شروع سفری جدید است، پر از فرصت های هیجان انگیز. سلام به یک ماجراجویی جدید!” جین در توییتی گفت.

“چند سال اول پر از فراز و نشیب بود. ما به‌عنوان یک استارت‌آپ تک‌نفره شروع کردیم و از یک دفتر کوچک کار می‌کردیم. ما در میان صدها برند گوشی‌های هوشمند کوچک‌ترین بودیم، آن هم با منابع محدود و بدون ارتباط قبلی. جین گفت، اما به دلیل تلاش یک تیم فوق العاده، ما توانستیم یکی از محبوب ترین برندهای کشور را بسازیم.

جین در ساخت گوشی های هوشمند شیائومی و بعداً تلویزیون در هند نقش بسزایی داشت.

در ژانویه 2018، شیائومی سرمایه گذاری را از Ratan Tata جذب کرد.

طبق تحقیقات Counterpoint، این شرکت با 20 درصد سهم بازار گوشی‌های هوشمند هند در سال 2022 رهبری بازار گوشی‌های هوشمند هند را داشت. با این حال، شیائومی پس از سامسونگ و ویوو در سه ماهه اکتبر تا دسامبر 2022 به جایگاه سوم سقوط کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در دوران تصدی وی، شیائومی در سال 2017 بر اساس برآوردهای تحلیلگران بازار، حتی پس از چند بحث در مورد مسائل امنیتی با این شرکت، پرفروش ترین برند گوشی های هوشمند در هند شد.

جین در سال 2014 راه اندازی شیائومی در هند را رهبری کرد.

در اواسط سال 2021، جین پایگاه خود را به دبی منتقل کرد.

شیائومی با راه اندازی مراکز داده در هند برای ذخیره داده های مشتریان و سایر مشاغل، نگرانی ها را برطرف کرد.

او در می 2014 به عنوان مدیر کشور به شرکت ملحق شد و به سمت رئیس جمهور شبه قاره هند رفت تا تجارت را در هند، بنگلادش، نپال، بوتان و سریلانکا مدیریت کند.

“مقیاس گسترده عملیات ما به ایجاد بیش از 50000 شغل در هند کمک کرد. پس از ایجاد یک تیم و تجارت قوی، آرزو داشتم با آموخته های خود به بازارهای دیگر کمک کنم. با این هدف، حدود 1.5 سال پیش (در جولای 2021) به خارج از کشور نقل مکان کردم. و متعاقباً به تیم بین المللی شیائومی پیوست.”

او در ژانویه 2017 به سمت معاون جهانی رئیس جمهور ارتقا یافت.

“پس از نه سال، من از گروه شیائومی نقل مکان می کنم. من مطمئن هستم که اکنون زمان مناسبی است، زیرا ما تیم های رهبری قدرتمندی در سراسر جهان داریم. برای تیم های شیائومی در سطح جهانی بهترین ها را آرزو می کنم و امیدوارم آنها به موفقیت های بزرگتری دست یابند. جین گفت.