مایکروسافت در حال کار بر روی رفع خاموشی جهانی با Teams، Outlook، Azure و خدمات Microsoft 365

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مایکروسافت گفت: «ما تشخیص داده‌ایم که مشکل اتصال شبکه در دستگاه‌های سراسر شبکه گسترده مایکروسافت (WAN) رخ می‌دهد. این امر بر اتصال بین مشتریان در اینترنت به Azure و همچنین اتصال بین خدمات در مراکز داده تأثیر می گذارد.

بر اساس صفحه وضعیت این شرکت، از جمله خدمات دیگری که تحت تأثیر قرار گرفتند، Microsoft Exchange Online، SharePoint Online، OneDrive for Business بودند.

قطع شدن پلتفرم‌های Big Tech غیر معمول نیست زیرا چندین شرکت از Google گرفته تا Meta دچار اختلال در خدمات شده‌اند. Azure، دومین ارائه دهنده خدمات ابری بزرگ پس از آمازون، سال گذشته با قطعی مواجه شد.

قطع شدن پلتفرم رایانش ابری مایکروسافت Azure می‌تواند بر انواع سرویس‌ها تأثیر بگذارد و یک اثر دومینو ایجاد کند زیرا تقریباً همه شرکت‌های بزرگ جهان از این پلت فرم استفاده می‌کنند.

با این حال، با افزایش وابستگی به سیستم عامل های آنلاین به دلیل کار بیشتر کارمندان از خانه در سه سال گذشته، هرگونه قطعی تأثیر بیشتری دارد.

مایکروسافت تعداد کاربرانی که تحت تأثیر این اختلال قرار گرفته اند را فاش نکرد، اما داده های وب سایت ردیابی خاموشی Downdetector هزاران حادثه را نشان می دهد که در سراسر قاره ها توزیع شده اند.

مایکروسافت در توییتی اضافه کرد که تغییر شبکه را که معتقد است باعث این مشکل شده است، لغو کرده است. در این بیانیه آمده است: «ما در حال نظارت بر این سرویس هستیم، زیرا بازگشت مجدد اعمال می شود.

صفحه وضعیت Azure نشان می‌دهد که خدمات در آمریکا، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. فقط خدمات در چین و پلتفرم آن برای دولت ها مورد ضربه قرار نگرفت.

در طول قطع، کاربران در تبادل پیام، پیوستن به تماس ها یا استفاده از هر ویژگی اپلیکیشن تیمز با مشکل مواجه شدند. بسیاری از کاربران به توییتر رفتند تا به‌روزرسانی‌های مربوط به اختلال سرویس را به اشتراک بگذارند و #MicrosoftTeams به عنوان هشتگ در سایت رسانه‌های اجتماعی ترند شده است.

تیم های مایکروسافت، که توسط بیش از 280 میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می شود، بخشی جدایی ناپذیر از عملیات روزانه برای مشاغل و مدارس است که از این سرویس برای برقراری تماس، برنامه ریزی جلسات و سازماندهی گردش کار خود استفاده می کنند.

مایکروسافت روز چهارشنبه با یک قطع شبکه مواجه شد که پلتفرم ابری Azure را به همراه سرویس هایی مانند Teams و Outlook از کار انداخت و به طور بالقوه میلیون ها کاربر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داد.

سایت Downdetector با جمع‌آوری گزارش‌های وضعیت از منابع از جمله خطاهای ارسال شده توسط کاربر در پلتفرم خود، قطعی‌ها را ردیابی می‌کند.