متا برای حل و فصل دعوی کمبریج آنالیتیکا 725 میلیون دلار پرداخت می کند: گزارش

نشریه فناوری آمریکایی The Verge گزارش داد، شرکت مادر فیس بوک متا با پرداخت 725 میلیون دلار (تقریباً 5990 کرور) برای رسیدگی به دعوای دسته جمعی که این شرکت را به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران با شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا متهم می کند، موافقت کرده است. .

این شکایت در سال 2018 پس از اینکه فیس بوک فاش کرد که اطلاعات حدود 87 میلیون کاربر را جمع آوری کرده و آن را با کمبریج آنالیتیکا، یک شرکت مشاوره سیاسی مرتبط با کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2016، به اشتراک گذاشته، مطرح شد.

Keller Rohrback، شرکت حقوقی که نماینده شاکیان است، در اظهاراتی دیرهنگام در دادگاه گفت: «تسویه پیشنهادی 725 میلیون دلاری، بزرگترین بازیابی است که تا به حال در یک دادخواست کلاس حفظ حریم خصوصی داده ها به دست آمده است و بیشترین مبلغی است که فیس بوک برای حل یک دعوای دسته جمعی خصوصی پرداخت کرده است». پنج شنبه.

متا گفت که از زمان رسوایی سال 2018 به‌طور معنی‌داری شیوه‌های اشتراک‌گذاری داده‌های خود را تغییر داده است و دیگر به اشخاص ثالث اجازه دسترسی به همان داده‌های مربوط به کاربران را نمی‌دهد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بنا بر گزارش ها، این موسسه مشاوره از داده ها به منظور پروفایل رای دهندگان و هدف قرار دادن تبلیغات سیاسی استفاده کرده است.

در پرونده دادگاه آمده است که “فیس بوک به طور معناداری رویه هایی را که منجر به ادعاهای شاکیان می شود تغییر داده است” و “به طور معناداری توانایی خود را برای محدود کردن و نظارت بر نحوه کسب و استفاده اشخاص ثالث از اطلاعات کاربران فیس بوک افزایش داده است.”

در پاسخ به این خبر، سخنگوی متا به CNBC گفت: “ما به دنبال تسویه حساب شدیم زیرا به نفع جامعه و سهامداران ما است. در سه سال گذشته رویکرد خود را به حفظ حریم خصوصی اصلاح کردیم و یک برنامه جامع حفظ حریم خصوصی را اجرا کردیم.”

توافق پیشنهادی هیچ تخلفی را نمی پذیرد و همچنان باید توسط یک قاضی در ناحیه شمالی کالیفرنیا تایید شود.