مدیر عامل OpenAI هفته آینده در برابر هیئت سنای ایالات متحده در مورد نگرانی در مورد مقررات هوش مصنوعی شهادت می دهد

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، هفته آینده برای اولین بار در مقابل یک هیئت سنا ظاهر خواهد شد، زیرا کنگره ایالات متحده در حال مبارزه با بهترین نحوه تنظیم هوش مصنوعی با قدرتمندتر و گسترده شدن فناوری است.

آلتمن روز سه‌شنبه در کمیته فرعی حریم خصوصی، فناوری و قانون سنا در مورد قوانینی که ممکن است برای محافظت از آمریکایی‌ها مورد نیاز باشد، شهادت خواهد داد، زیرا دولت و شرکت‌ها شروع به استفاده از هوش مصنوعی در همه چیز از پزشکی گرفته تا تامین مالی و نظارت بر کارگران کرده‌اند.

محبوبیت ناگهانی برنامه‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و Midjourney، فناوری‌ای را برجسته کرده است که می‌تواند نحوه عملکرد کسب‌وکارها و جامعه را تغییر دهد.

آلتمن هفته گذشته بخشی از جلسه کاخ سفید درباره هوش مصنوعی بود که در مورد چگونگی اطمینان از پادمان های نظارتی بحث کرد. آلتمن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شرکت‌ها با مقررات موافق هستند یا خیر، به خبرنگاران گفت: «ما در کمال تعجب در مورد آنچه باید اتفاق بیفتد، همسو هستیم.

اخیراً، تنظیم‌کننده رقابت بریتانیا نیز گفته است که بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر مصرف‌کنندگان، کسب‌وکارها و اقتصاد و اینکه آیا کنترل‌های جدیدی روی فناوری‌هایی مانند ChatGPT OpenAI مورد نیاز است یا خیر، را آغاز خواهد کرد.

این هیئت در اعلام جلسه استماع گفت که این اولین شهادت آلتمن در مقابل کنگره خواهد بود.

به گفته دفتر نماینده تد لیو که میزبان مشترک این رویداد است، آلتمن همچنین دوشنبه شب در ضیافت شام اعضای مجلس نمایندگان شرکت خواهد کرد.

سناتور ریچارد بلومنتال، رئیس این پنل گفت: «هوش مصنوعی برای رسیدگی به وعده‌ها و مشکلات عظیم خود نیاز فوری به قوانین و تدابیر امنیتی دارد. “این جلسه کار کمیته فرعی ما در نظارت و روشن کردن الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی و فناوری قدرتمند را آغاز می کند.”

یکی دیگر از شاهدان، کریستینا مونتگومری، افسر ارشد حریم خصوصی در IBM است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع