مشکل دوربین آیفون 14 پرو: مالکان اولیه از پاسخ آهسته شکایت دارند

آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس دارای سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال با تغییر سنسور نسل دوم هستند که یکی از اصلی‌ترین به‌روزرسانی‌های موجود در سری پرچم‌داران امسال است. این به‌روزرسانی‌ها با حالت سینمایی بهبودیافته و همچنین حالت‌های جدیدی مانند Action Mode و Photonic Engine ارائه می‌شوند.

در توسعه اخیر، کاربران مدل‌های آیفون 14 پرو به Reddit شکایت کردند که تنظیمات دوربین عقب گوشی‌های هوشمند جدیدشان هنگام استفاده با برنامه‌های دوربین شخص ثالث مانند اسنپ چت و اینستاگرام به شدت تکان می‌خورد و صدا ایجاد می‌کند. با این حال، کاربران با برنامه دوربین اصلی اپل با مشکلی مواجه نشدند. گزارش شده است که این شرکت هفته آینده راه حلی برای این مشکل صادر خواهد کرد.




منبع

علاوه بر این، کاربران در حالت عکس با این مشکل مواجه می‌شوند و به نظر نمی‌رسد زمانی که برنامه دوربین روی حالت ویدیو تنظیم شده است، اتفاق بیفتد. جالب اینجاست که به نظر می رسد این مشکل به برنامه دوربین محدود می شود و بر برنامه های دوربین شخص ثالث تأثیر نمی گذارد. به‌نظر نمی‌رسد که به‌روزرسانی iOS 16.0.1 که اخیراً منتشر شده، راه‌حلی برای این مشکل نداشته باشد. Macrumors می‌گوید نه راه‌اندازی مجدد آیفون و نه بازنشانی کارخانه‌ای دستگاه راه‌حلی دائمی ارائه نمی‌دهند.

Macrumors گزارش می دهد که چندین کاربر آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس شکایت کرده اند که پس از ضربه زدن روی نماد برنامه دوربین، برنامه دوربین چهار تا پنج ثانیه طول می کشد تا باز شود. به نظر می رسد این مشکل زمانی ظاهر می شود که برنامه در پس زمینه اجرا می شود. بر اساس گزارش ها، اگر برنامه Camera به صورت دستی بسته شده و دوباره باز شده باشد، یا پس از راه اندازی مجدد نرم افزار، مشکل ظاهر نمی شود.

کاربران آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس اخیراً از مشکلات دوربین شکایت دارند. در جدیدترین توسعه، گفته می‌شود برخی ادعا کرده‌اند که باز شدن اپلیکیشن دوربین روی گوشی‌هایشان مدتی طول می‌کشد. این مشکل بر اساس مشکل قبلی است که در آن تعدادی از دارندگان اولیه تلفن های هوشمند تازه راه اندازی شده ادعا می کردند که دوربین آنها می لرزد و در برنامه های شخص ثالث صدا ایجاد می کند. اپل سخت‌افزار دوربین جدیدی از جمله سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی را در سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴ پرو گنجانده است.