هوندا از اولین خودروی مصرفی هیدروژنی در ایالات متحده رونمایی کرد

اولین خودروی مصرفی پیل سوختی هیدروژنی برای آمریکا روز سه شنبه توسط هوندا معرفی شد.

CR-V e:FCEV با نامی که کاملاً از بین نمی رود، سیستم پیل سوختی هیدروژنی را با قابلیت شارژ پلاگین ترکیب می کند و دارای امتیاز برد رانندگی EPA 270 مایل است.

هوندا اعلام کرد که این خودروها از اواخر سال جاری برای اجاره مشتریان در کالیفرنیا در دسترس خواهند بود و پیش‌بینی می‌کنند که فروش اولیه سالانه 2000 دستگاه باشد.

هوندا که با جنرال موتورز توسعه یافته است، گفت: سیستم پیل سوختی جدید CR-V e:FCEV که در میشیگان ساخته شده است، در مقایسه با سیستم سلول سوختی نسل قبلی هوندا، دوام بهتر، راندمان بالاتر و هزینه کمتری را ارائه می دهد.

این وسیله نقلیه جدید که در اوهایو تولید شده است شامل یک خروجی 110 ولتی است که 1500 وات آب برای تامین انرژی وسایلی مانند لوازم خانگی کوچک، تهویه مطبوع قابل حمل، ابزارهای برقی و تجهیزات کمپینگ ارائه می دهد.

نمای بریده از هوندا CR-V e:FCEV 2025 که پیشرانه و اجزای داخلی آن را نشان می دهد

نمای بریده از اجزای داخلی هوندا CR-V e:FCEV 2025


هوندا همچنین اعلام کرد که دوام سیستم پیل سوختی خود را با استفاده از مواد مقاوم در برابر خوردگی و کنترل کنترل شده خرابی و همچنین بهبود عملکرد سیستم در دمای پایین دو برابر کرده است.

چالش زیرساخت

جالب است که شاهد ورود مجدد هوندا به بازار باشیم، زیرا Clarity خود را در سال 2021 به دلیل فروش ضعیف لغو کرد. رمزی جان، مدیر توسعه کسب و کار در IDTechEx، یک شرکت تحقیقاتی بازار جهانی، گفت: این نشان می دهد که هنوز مطمئناً علاقه به این فناوری وجود دارد.

او به TechNewsWorld گفت: «یکی از موانع اصلی خودروهای سلول سوختی، هزینه اولیه بیشتر است. این اطلاعیه قیمت تخمینی خودرو را بیان نمی‌کند، اما نشان می‌دهد که آنها توانسته‌اند هزینه پیل سوختی را تا دو سوم نسبت به Clarity قبلی کاهش دهند، که می‌تواند به مقایسه هزینه با یک وسیله نقلیه الکتریکی باتری‌دار کمک کند.

او ادامه داد: «با این حال، با توجه به اینکه برد تا حد زیادی شبیه به بسیاری از خودروهای برقی باتری‌دار امروزی است و زیرساخت‌های شارژ EV بسیار توسعه یافته‌تر است، همچنان می‌تواند برای خودروهای سلول سوختی چالشی برای موفقیت در بازار باشد.»

زیرساخت سوخت‌رسانی مانع بزرگی برای پذیرش خودروهای پیل سوختی و باتری‌های الکتریکی (BEVs) بوده است.

ادوارد سانچز، تحلیلگر ارشد صنعت خودرو در TechInsights، یک هوش فناوری جهانی، می‌گوید: «پیل‌های سوختی و خودروهای برقی از نظر زیرساخت سوخت‌رسانی ناکافی با چالش‌های مشابهی روبرو هستند، اما نقاط شارژ EV نسبت به ایستگاه‌های هیدروژنی به مراتب بیشتر است. شرکت.

او توضیح داد که تخمین زده می‌شود 41000 نقطه شارژ برای عموم در دسترس عموم در کالیفرنیا وجود دارد، در مقایسه با 55 ایستگاه سوخت‌رسانی هیدروژن در این ایالت که یک سوم آن‌ها تنها در شهرستان لس آنجلس هستند. او ادامه داد که در سطح ملی تقریباً 140000 نقطه شارژ عمومی و 59 ایستگاه سوخت رسانی هیدروژن وجود دارد که تقریباً همه آنها در کالیفرنیا هستند.

هوندا CR-V e:FCEV 2025 در ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن

هوندا CR-V e:FCEV 2025 در ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن


سانچز به TechNewsWorld گفت: «به علاوه، هزینه ساخت زیرساخت سوخت هیدروژن بسیار بالاتر از نصب نقاط شارژ EV است و در سطح شیمیایی/مولکولی، ذخیره و توزیع هیدروژن چالش برانگیز است.

او گفت: “بزرگترین مانع، تامین سوخت زیرساخت ها است.” این مسئله در مورد خودروهای الکتریکی نیز وجود دارد، اما بزرگترین تفاوت این است که ایستگاه‌های شارژ EV را می‌توان نسبتاً سریع و با هزینه نسبتاً پایین در مقایسه با هیدروژن راه‌اندازی کرد که به سخت‌افزار و زیرساخت بسیار گران‌تری نیاز دارد.»

او افزود: “خودروها در بیشتر موارد قابل اعتماد هستند.” زیرساخت سوخت‌رسانی بزرگترین پاشنه آشیل پیل‌های سوختی هیدروژنی است.

یک کالای بازار انبوه نیست

سانچز گفت: «خودروهای هیدروژنی، اعم از پیل سوختی یا احتراقی، هرگز در جریان اصلی، به ویژه در ایالات متحده، عمدتاً به دلیل چالش‌های زیرساخت سوخت‌رسانی که مشکلات عمده‌ای در قابلیت اطمینان و زمان به‌روز داشته‌اند، قرار نگرفته‌اند.

در کشورهای دیگر نیز بازارها باعث پذیرش این موضوع نمی شوند. سانچز گفت: «علاقه سازندگان ژاپنی به هیدروژن عمدتاً ناشی از مشوق‌ها و تشویق‌های دولت ژاپن بوده است.

CRV احتمالاً به‌عنوان نشان‌دهنده این است که این فناوری کار می‌کند و هرگونه پیچیدگی در پیل سوختی و اکوسیستم مربوطه را قبل از درخواست از پلت‌فرم‌های بسیار گران‌تر برای استفاده از آن برطرف می‌کند. رابین گاستر، کارشناس ارشد غیرمقیم در بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری، یک سازمان تحقیقاتی و سیاست عمومی در واشنگتن، افزود: یک کامیون سنگین FCEV (وسایل نقلیه الکتریکی سلول سوختی) با سوخت هیدروژنی بیش از 800000 دلار قبل از پرداخت یارانه هزینه خواهد داشت.

او به TechNewsWorld گفت: «فروش اولیه 2000 نشانی از هیچ قصدی برای تبدیل این محصول به بازار انبوه نیست، حتی اگر این تنها هدف سال اول باشد.


جان خاطرنشان کرد که خودروهای الکتریکی با باتری در تعداد بسیار بیشتری به کار گرفته می شوند و در حال حاضر به طور گسترده پذیرفته شده اند. وی خاطرنشان کرد که در سال 2023 بیش از 9.6 میلیون خودروی برقی باطری در سراسر چین، اروپا و ایالات متحده فروخته شد که 32 درصد بیشتر از سال قبل است. در مقایسه، فروش خودروهای سلول سوختی در سراسر جهان تنها حدود 8500 دستگاه بوده است، تقریباً نیمی از سال قبل.

گستر گفت: «فروش خودروهای هیدروژنی در کره جنوبی کاهش یافته است – دو دستگاه در ژانویه فروخته شد – علیرغم یارانه‌های هنگفت، و در کالیفرنیا نیز کششی وجود ندارد.»

او ادامه داد: «صراحتاً، BEVها از هیدروژن به‌عنوان گزینه ترجیحی برق پاک برای خودروهای سبک عبور کرده‌اند. آنها به زودی از دید خارج خواهند شد و سازندگان به خودروهای سنگین روی خواهند آورد، جایی که هیدروژن نیز برنده نخواهد شد، اگرچه مسابقه کمی نزدیک تر است.

به Truckin ادامه دهید

سام ابولسمید، تحلیلگر اصلی تحرک الکترونیکی در Guidehouse Insights، یک شرکت اطلاعاتی بازار در دیترویت، معتقد است که سیستم‌های سلول سوختی ممکن است برای وسایل نقلیه سنگین‌تر، به‌ویژه کامیون‌های دوربرد، مناسب‌تر باشند.

او به TechNewsWorld گفت: «مقدار باتری مورد نیاز برای یک کامیون طولانی مدت به دلیل زمان شارژ آن بسیار زیاد است. در مقابل، زمان سوخت‌گیری یک پیل سوختی برابر با زمانی است که برای پر کردن باک بنزین نیاز است.

کامیون های مسافت طولانی همچنین مسیرهای ثابتی را طی می کنند که امکان کنترل بهتر هزینه های زیرساخت را فراهم می کند.

ابولصمید گفت: «مصرف‌کنندگان می‌خواهند هر کجا که می‌خواهند رانندگی کنند و زیرساخت‌ها را در همه جا می‌خواهند. برای حمل‌ونقل در مسافت‌های طولانی، شما واقعاً فقط نیاز به ساخت ایستگاه‌های سوخت‌رسانی در مسیرهای اصلی دارید تا بتوانید ایستگاه‌های هیدروژن کمتری برای پشتیبانی از این موارد استفاده کنید.»

اما حتی شیشه کامیون های سنگین ممکن است در FCEV ها به سرعت بسته شود. سانچز گفت: پروتکل MCS (سیستم شارژ مگاوات) در حال توسعه با CharIN (ابتکار رابط شارژ) با هدف رساندن زمان شارژ مجدد به برابری با دیزل یا پیل های سوختی است.

“اگر این فرض در دنیای واقعی ثابت شود و بتوان زیرساخت کافی برای شارژ کامیون های سنگین ایجاد کرد که به طور موثر مسیرهای حمل و نقل ملی را پوشش دهد، این امر به طور بالقوه می تواند ضربه مهلکی به هیدروژن در بازار کامیون های سنگین در آینده وارد کند.”

هوندا CR-V e:FCEV 2025 مشخصات و ویژگی های کلیدی

مهندسی
(ماژول پیل سوختی هوندا)
توان خروجی تخمینی 92.2 کیلو وات
مهندسی
(موتور الکتریکی)
اوج اسب بخار 174 اسب بخار
اوج گشتاور 229 پوند فوت
باتری
ظرفیت 17.7 کیلووات ساعت
سوخت
رتبه بندی MPGe (شهر / Hwy / ترکیبی) 61/52/57
برد EV (مایل) 29
مسافت رانندگی (مایل) 270
سوخت مورد نیاز گاز هیدروژن فشرده
فشار مخزن سوخت 10000 psi
ظرفیت مخزن سوخت (کیلوگرم) 4.3
چرخ و لاستیک
سایز چرخ 18 اینچ
اندازه لاستیک 235/60R18
اندازه گیری های بیرونی
فاصله بین دو محور (اینچ) 106.3
طول (اینچ) 187.6
ارتفاع (اینچ) 66.6
عرض (در.) 73.4
مسیر (در، جلو/عقب) 63.4 / 64.0
ویژگی های کلیدی
Honda Sensing®
ساختار بدنه مهندسی سازگاری پیشرفته™ (ACE™).
صفحه نمایش ابزار دیجیتال 10.3 اینچی
صفحه نمایش لمسی 9 اینچی HD
بی‌سیم Apple CarPlay®، سازگاری Android Auto™
گرمکن صندلی های جلو
گرمکن فرمان
شارژ تلفن بی سیم (Qi)
Bose Premium Audio (12 بلندگو)
حالت های رانندگی معمولی، اکو، اسپرت، برف
(منبع: هوندا)

توجه سردبیر: تصاویر ارائه شده در این مقاله به هوندا اختصاص دارد.

منبع