سیاست‌های رمزنگاری، هوش مصنوعی همچنان موضوعات کلیدی تمرکز برای دستور کار 2024 G20 در برزیل: FSB

برزیل در دسامبر 2023 ریاست گروه 20 را از هند به دست گرفت و تا نوامبر سال جاری به ریاست این سازمان ادامه خواهد داد. تدوین سیاست‌های مرتبط با رمزارز، توکن‌سازی دارایی‌ها و مدیریت مسئولانه هوش مصنوعی (AI) همچنان محور اصلی بحث‌ها در سال جاری خواهد بود. جزئیات توسط ناظر جهانی فین تک، هیئت ثبات مالی (FSB) فاش شده است. پیش از این، FSB در تحقیقات سیاست ارزهای دیجیتال که هند در سال گذشته تحت ریاست G20 خود را آغاز کرد، مشارکت داشت.

کلااس نات، رئیس FSB، نامه ای به گروه G20 نوشته است که در آن جزئیات کلیدی مسائلی که باید در سال 2024 بررسی شود، ارائه کرده است. سائو پائولو، برزیل.

FSB به هماهنگی کار بین المللی از طریق نقشه راه G20 در مورد دارایی های کریپتو ادامه خواهد داد. برای رسیدگی به خطرات فزاینده ثبات مالی ناشی از حوادث سایبری، FSB همچنین در حال طراحی قالبی برای تبادل گزارش رویداد (FIRE) برای مشاوره عمومی است. متعاقباً، موضوع افزایش روش‌های پردازش پرداخت‌های مرزی نیز از جمله موارد مهم است.

این نامه چالش‌های خاصی را که بخش فین‌تک جهانی با آن مواجه است، بیان کرده است که نیاز به توجه به اولویت دارند. نامه ارسال شده توسط FSB به کشورهای G20 می‌گوید: «چالش‌های خدمات بدهی می‌تواند افزایش یابد و قرار گرفتن در معرض بخش‌هایی که با چالش‌های موجود مواجه هستند، مانند املاک تجاری، نظارت دقیقی دارد. تغییرات ناگهانی در قیمت‌گذاری بازار می‌تواند آسیب‌پذیری‌های سیستم مالی، از جمله آسیب‌پذیری‌های مربوط به اهرم و عدم تطابق نقدینگی در NBFI را نشان دهد.

در طول سال 2023، FSB به چشم انداز هند برای ایجاد یک چارچوب سیاست جهانی برای نظارت بر بخش کریپتو پیوسته بود. پس از دریافت بازخورد از ذینفعان و مردم، این سازمان نکاتی را برای مقررات کریپتو مشخص کرد که شامل نظارت و نظارت بر ترتیبات جهانی استیبل کوین (GSCs) و پشتیبانی از نوآوری مسئولانه بود و در عین حال حاشیه‌ای را برای حوزه‌های قضایی برای اجرای رویکردهای داخلی ایجاد کرد.

طبق FSB، آسیب‌پذیری‌هایی که بخش کریپتو را تحت تأثیر قرار داده‌اند، شبیه آسیب‌پذیری‌های رایج در شیوه‌های مالی سنتی مربوط به اهرم، عدم تطابق نقدینگی، فناوری و همچنین عملیاتی است.

علیرغم نهایی کردن نقشه راه ارزهای دیجیتال برای کشورهای G20 که برای نظارت بر کریپتوها اتخاذ شود، FSB قاطعانه بر این باور است که شفافیت بیشتری در قوانین باید ارائه شود تا بخش‌های حساسی مانند کریپتو و هوش مصنوعی برای استفاده ایمن بماند.

این سازمان در نوامبر 2023 گفته بود: «ممکن است برای تقویت همکاری فرامرزی و به اشتراک گذاری اطلاعات و رفع شکاف های اطلاعاتی شناسایی شده، به کار بیشتری نیاز باشد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای اطلاع از جزئیات آخرین عرضه‌ها و اخبار سامسونگ، شیائومی، ریلمی، وان پلاس، اوپو و سایر شرکت‌ها در کنگره جهانی موبایل در بارسلون، از مرکز MWC 2024 ما دیدن کنید.

منبع