واتس اپ، سیگنال مخالف حرکت بریتانیا برای وادار کردن شرکت ها به شکستن رمزگذاری انتها به انتها

امضاکنندگان نامه گفتند که این با رمزگذاری سرتاسر ناسازگار است، که پیام را قادر می‌سازد فقط توسط فرستنده و گیرنده خوانده شود.

دولت بریتانیا گفت این لایحه به هیچ وجه نشان دهنده ممنوعیت رمزگذاری سرتاسر نیست و همچنین به خدماتی برای تضعیف رمزگذاری نیاز ندارد.

واتس‌اپ، سیگنال و پنج اپلیکیشن دیگر که متعلق به متا هستند، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند و گفتند که این قانون می‌تواند به یک مقام منتخب قدرت تضعیف حریم خصوصی میلیاردها نفر در سراسر جهان را بدهد.

شرکت‌های فناوری وظیفه اخلاقی دارند که اطمینان حاصل کنند که خود و مجریان قانون را نسبت به سطوح بی‌سابقه سوء استفاده جنسی از کودکان در پلتفرم‌هایشان کور نمی‌کنند.»

واتس‌اپ و سایر سرویس‌های پیام‌رسان برای مخالفت با طرح بریتانیا برای مجبور کردن شرکت‌های فناوری به شکستن رمزگذاری انتها به انتها در پیام‌های خصوصی در قانون پیشنهادی ایمنی اینترنت، متحد شده‌اند.

اما می‌خواهد که تنظیم‌کننده آفکام بتواند پلتفرم‌ها را از فناوری معتبر استفاده کند یا برای شناسایی محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان، فناوری جدیدی توسعه دهد.

این لایحه هیچ گونه حفاظت صریحی برای رمزگذاری ارائه نمی کند، و اگر به صورت مکتوب اجرا شود، می تواند آفکام را در تلاش برای اجبار به اسکن فعال پیام های خصوصی در سرویس های ارتباطی رمزگذاری شده انتها به انتها – که هدف رمزگذاری سرتاسر را باطل می کند، قدرت دهد. نتیجه و به خطر انداختن حریم خصوصی همه کاربران،” آنها گفتند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

آنها گفتند که این لایحه “تهدید بی سابقه ای برای حریم خصوصی، ایمنی و امنیت هر شهروند بریتانیایی و افرادی که با آنها در سراسر جهان ارتباط دارند، ایجاد می کند، در حالی که دولت های متخاصم را که ممکن است به دنبال تهیه پیش نویس قوانین مشابه باشند، جسور می کند.”

این پیشنهادها در نوامبر کاهش یافت، زمانی که الزام برای توقف “محتوای قانونی اما مضر” برای محافظت از آزادی بیان برداشته شد و در عوض تمرکز بر محتوای غیرقانونی، به‌ویژه مربوط به ایمنی کودکان بود.

لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا در اصل برای ایجاد یکی از سخت‌ترین رژیم‌ها برای تنظیم پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب طراحی شده بود.

سخنگوی دولت بریتانیا گفت: ما از رمزگذاری قوی حمایت می کنیم، اما این نمی تواند به قیمت امنیت عمومی تمام شود.