واتس اپ خط کمکی را در هند برای کاهش اطلاعات نادرست و Deepfakes ایجاد شده توسط هوش مصنوعی معرفی کرد.

واتس اپ به زودی ویژگی ایمنی مهمی را دریافت می کند که به کاربران هندی کمک می کند از اطلاعات نادرست، به ویژه آنهایی که توسط هوش مصنوعی (AI) تولید می شوند، و دروغ های عمیق اجتناب کنند. متا و اتحاد مبارزه با اطلاعات نادرست (MCA) روز دوشنبه اعلام کردند که به زودی خط کمکی را در واتس اپ راه اندازی خواهند کرد که در آن کاربران می توانند تمام موارد مشابه را گزارش کنند. این توسعه تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که 20 شرکت فناوری پیشرو از جمله متا، آمازون، گوگل و مایکروسافت متعهد شدند تا قبل از انتخابات جهانی در سال 2024 برای شناسایی و مقابله با محتوای مضر هوش مصنوعی همکاری کنند.

MCA، یک سازمان همکاری بین‌صنعتی با تمرکز بر حذف اطلاعات نادرست، با متا همکاری کرد تا روی این ویژگی ایمنی جدید کار کند. خط راهنمای واتس اپ یک ربات چت خواهد بود که در آن هر کاربری می تواند به راحتی با آن تماس گرفته و پیامی را گزارش کند که اطلاعات نادرست منتشر می کند یا دروغ عمیق است. دیپ‌فیک‌ها محتوایی هستند که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند، عمدتاً در قالب تصویر یا ویدیو، که یا جعل هویت شخص دیگری هستند یا اشیاء و حقایق را دستکاری می‌کنند تا بینندگان را گمراه کنند. اغلب، چنین محتوایی بیش از حد واقعی ساخته می شود و می تواند پارانویا و دیوانگی را در گروه های بزرگ القا کند.

MCA یک “واحد تجزیه و تحلیل عمیق” مرکزی راه اندازی خواهد کرد که با سازمان های عضو بررسی کننده واقعیت همکاری نزدیکی خواهد داشت و هر پیام گزارش شده را ارزیابی و تأیید می کند. اگر مشخص شود که محتوای گزارش شده اطلاعات نادرست یا دیپ جعلی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی است، حذف می شود و ممکن است پیام ها حذف شوند. ربات چت به زبان انگلیسی و سه زبان هندی منطقه ای از جمله هندی، تامیل و تلوگو در دسترس خواهد بود.

بر اساس بیانیه، تمرکز این ابتکار بر اجرای یک رویکرد چهار رکن تشخیص، پیشگیری، گزارش و آگاهی رانندگی است. انتظار می رود خط راهنمای واتس اپ دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد را بهبود بخشد و مکانی را برای تأیید پیام ها ارائه دهد. گفته می شود این ویژگی تا مارس 2024 در دسترس خواهد بود.

متا همچنین چندین برنامه راستی‌آزمایی را در هند اجرا می‌کند و با ۱۱ آژانس مستقل که به این کار اختصاص داده شده‌اند و به کاربران کمک می‌کند از انتشار اطلاعات نادرست در پلتفرم‌های خود جلوگیری کنند، شریک شده است. در واتس اپ، کاربران قبلاً این گزینه را داشتند که برای تأیید اطلاعات، پیامی را به بیش از 50 سازمان عضو IFCN (شبکه بین المللی بررسی واقعیت) پرچم گذاری کنند. علاوه بر این، بسیاری از آژانس‌های حقیقت‌سنجی کانال‌های واتس‌اپ خود را اجرا می‌کنند که کاربران می‌توانند آن‌ها را دنبال کنند تا اطلاعات تأیید شده و قابل اعتماد را به موقع پیدا کنند. پلت فرم پیام‌رسانی فوری نیز با حفظ سقف بالایی در پیام‌های ارسال‌شده، انتشار اطلاعات نادرست را محدود می‌کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

منبع