ویکی‌پدیا اولین طراحی مجدد دسک‌تاپ را در یک دهه معرفی می‌کند و فهرست مطالب جدیدی را برای ناوبری بهتر ارائه می‌کند.

سرفصل‌های مقاله در رابط دسک‌تاپ تازه معرفی‌شده ویکی‌پدیا اکنون از یک قالب سرصفحه چسبنده پیروی می‌کنند که هنگام حرکت کاربر به پایین یا بالا یک مقاله، حرکت می‌کند. این سازمان ادعا می کند که این امر باعث کاهش بیش از 15 درصدی نرخ اسکرول در طول تست کاربر شده است.

ویکی‌پدیا در بیانیه مطبوعاتی خود تأیید کرد که طراحی مجدد در حال حاضر در 94 درصد از 318 نسخه زبان فعال ویکی‌پدیا برای همه کاربران دسک‌تاپ منتشر شده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این سازمان همچنین تأیید کرد که جدیدترین طراحی مجدد هیچ عملکرد قبلی را حذف نمی کند و تنها تجربه ای آسان تر و روان تر را برای خوانندگان معرفی می کند. این سازمان غیرانتفاعی خاطرنشان کرد که با 30 گروه داوطلب مختلف از سراسر جهان، از جمله از هند، اندونزی، غنا و آرژانتین برای مفهوم سازی و واقعی سازی بهبودهای ایجاد شده در رابط دسکتاپ، که اولین طراحی مجدد بزرگ است که توسط ویکی پدیا در بیش از 10 سال

فهرست مطالب، که امکان پیمایش سریع بین سرصفحه‌های فرعی مقاله و موضوعات را فراهم می‌کند، اکنون در سمت چپ صفحه کاربر قابل دسترسی خواهد بود و امکان ناوبری آسان‌تر و سریع‌تر در مقاله را فراهم می‌کند.

ویکی پدیا از طراحی مجدد رابط دسکتاپ خبر داد. این به روز رسانی اولین طراحی مجدد بزرگ برای رابط دسکتاپ ویکی پدیا در بیش از 10 سال است. این به روز رسانی در حالی ارائه می شود که دایره المعارف آنلاین غیرانتفاعی بیست و دومین سالگرد تأسیس ویکی پدیا انگلیسی زبان را جشن می گیرد. طراحی مجدد تجربه خواندنی کاربرپسندتر و شهودی را برای همه کاربران دسکتاپ معرفی می کند. همچنین یک منوی دائمی فهرست مطالب اضافه می‌کند، که به کاربران می‌گوید بخشی را که در حال حاضر می‌خوانند، در حالی که با اسکرول صفحه به پایین قابل مشاهده است تا حرکت به بخش‌های مختلف را آسان‌تر کند.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی که طراحی مجدد رابط دسکتاپ خود را اعلام کرد، کاربران دسکتاپ ویکی‌پدیا با یک تجربه جستجوی بهبودیافته آشنا می‌شوند که به کاربران اجازه می‌دهد از تصاویر و توضیحات برای یافتن مقالاتی در دایره‌المعارف آنلاین رایگان استفاده کنند، که به ادعای این سازمان، منجر به آن می‌شود. افزایش 30 درصدی در جستجوی کاربران (طبق آزمایش کاربر).

این طراحی مجدد همچنین ابزارهای تغییر زبان را در مکان برجسته‌تر و در دسترس‌تری در رابط کاربری قرار می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد بین بیش از 300 زبان پشتیبانی‌شده جابجا شوند.