چین اولین غیرنظامی را روز سه شنبه به عنوان بخشی از ماموریت خدمه به ایستگاه فضایی خود به فضا می فرستد.

در حالی که چین قصد ندارد از تیانگونگ برای همکاری جهانی در مقیاس ایستگاه فضایی بین المللی استفاده کند، پکن گفت که آماده همکاری خارجی است.

به گفته رسانه های دولتی، فرمانده جینگ هایپنگ – در چهارمین ماموریت خود به فضا – و خدمه سوم مهندس ژو یانگژو است.

تاکنون تمامی فضانوردان چینی که به فضا فرستاده شده اند بخشی از ارتش آزادیبخش خلق بوده اند.

انتظار می رود پس از اتمام، تیانگونگ حداقل به مدت 10 سال در مدار پایین زمین در فاصله بین 400 تا 450 کیلومتری (250 تا 280 مایلی) بالاتر از سیاره باقی بماند – و این جاه طلبی برای حفظ حضور طولانی مدت انسان در فضا است.

“رویای فضایی”

هنوز مشخص نیست که این همکاری چقدر گسترده خواهد بود.

این فضانورد دائماً توسط تیم‌های چرخشی متشکل از سه فضانورد، که آزمایش‌های علمی انجام می‌دهند و به آزمایش فناوری‌های جدید کمک می‌کنند، هدایت می‌شود.

آژانس فضایی سرنشین دار اعلام کرد، آنها قرار است روز سه شنبه ساعت 9:31 صبح (0131 به وقت گرینویچ) از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی چین بلند شوند.

لین گفت که Gui “عمدتاً مسئول عملیات محموله های آزمایشی علوم فضایی در مدار خواهد بود.”

چین در حال برنامه ریزی برای ساخت پایگاهی در ماه است و اداره ملی فضایی این کشور اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2029 یک ماموریت ماه را با خدمه راه اندازی کند.

چین از سال 2011، زمانی که ایالات متحده ناسا را ​​از تعامل با این کشور منع کرد، عملاً از ایستگاه فضایی بین المللی کنار گذاشته شده است.


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در دوره ریاست جمهوری شی جین پینگ، برنامه‌های «رویای فضایی» چین بیش از حد به اجرا درآمده است.

دومین اقتصاد بزرگ جهان میلیاردها دلار در برنامه فضایی نظامی خود سرمایه‌گذاری کرده است و تلاش می‌کند پس از سال‌ها تطبیق دیرهنگام با ایالات متحده و روسیه به نقطه عطف آنها برسد.

آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد که چین اولین فضانورد غیرنظامی خود را به عنوان بخشی از یک مأموریت خدمه به ایستگاه فضایی تیانگونگ در روز سه شنبه به فضا می فرستد، زیرا پکن به جاه طلبی های فرازمینی خود ادامه می دهد.

خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش داد که این ایستگاه تعدادی از تجهیزات پیشرفته علمی را حمل می کند، از جمله “اولین سیستم ساعت اتمی سرد مبتنی بر فضای جهان”.

ماژول نهایی تیانگونگ T شکل – که نام آن به معنای “کاخ بهشتی” است – سال گذشته با موفقیت به ساختار اصلی متصل شد.

دانشگاه گوی که در زبان انگلیسی به دانشگاه بی هانگ معروف است، گفت که او از یک “خانواده معمولی” در استان یوننان غربی است.

دانشگاه در پستی در رسانه های اجتماعی گفت که او برای اولین بار با شنیدن اخبار اولین انسان چینی در فضا، یانگ لیوی، در رادیو دانشگاه در سال 2003، جذابیت هوافضا را احساس کرد.

لین شیچیانگ، سخنگوی آژانس فضایی سرنشین دار چین، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «گوی هایچائو» متخصص بار، استاد دانشگاه هوانوردی و فضانوردی پکن است.