کانادا جمع آوری داده ها توسط OpenAI مادر ChatGPT را در میان نگرانی های حفظ حریم خصوصی بررسی می کند

© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع OpenAI بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

دفتر کمیساریای حریم خصوصی کانادا گفت: تنظیم کننده حریم خصوصی فدرال، همراه با همتایان خود در کبک، بریتیش کلمبیا و آلبرتا، بررسی خواهند کرد که آیا OpenAI برای جمع آوری، استفاده و افشای اطلاعات شخصی ساکنان از طریق ChatGPT رضایت کسب کرده است یا خیر. پنج شنبه.

دفتر کمیشنری گفت: “از آنجایی که این یک تحقیق فعال است، جزئیات بیشتری در دسترس نیست.”

تحقیقات کانادا همچنین بررسی خواهد کرد که آیا این شرکت به “تعهدات خود در رابطه با باز بودن و شفافیت، دسترسی، دقت و پاسخگویی احترام گذاشته است”.

تنظیم‌کننده‌های حریم خصوصی کانادا تحقیقات مشترکی را در مورد جمع‌آوری و استفاده از داده‌های OpenAI مادر ChatGPT آغاز می‌کنند و به آخرین دولت بزرگی تبدیل می‌شوند که نگاه دقیق‌تری به مقررات ابزارهای هوش مصنوعی (AI) می‌اندازد.

راه‌اندازی چت‌بات‌های جذاب ChatGPT به رقابت هوش مصنوعی در میان غول‌های فناوری مانند آلفابت و متا دامن زده است و دولت‌ها را در شرایط سختی که قوانینی را برای کنترل استفاده از فناوری کاملاً جدید در نظر می‌گیرند، قرار داده است.

ChatGPT می تواند مقالات، مقالات، جوک ها و حتی شعر در پاسخ به درخواست ها تولید کند. OpenAI، یک شرکت خصوصی تحت حمایت مایکروسافت، آن را در اواخر نوامبر به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داد.