کانون بازنشستگان صنایع مس ایران-دیزما

تمامی حقوق وب سایت متعلق به شبکه معدن ایران(شرکت رهاورد گسترش فن و دانش مانا) می باشد. کمبود برق که باعث کاهش تولید کاتد دربرخی استان‌های چین شده بود پس از کاهش دما، متوقف شد و تولید به حالت اولیه بازگشت. شرکت مشاور سرمایه­‌گذاری ترنج (سهامی خاص) در سال ۱۳۹۳ مجوز رسمی فعالیت خود را در زمینه مشاوره سرمایه­‌گذاری و سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اخذ نمود.

معاملات گواهی سپرده «مس کاتد» از فردا اجرایی می‌ شود

کانون بازنشستگان صنایع مس ایران-دیزما

​به گفته اردشیر سعدمحمدی این شرکت در روزهای گذشته در راستای تاکید رییس هیات عامل ایمیدرو و با هدف حمایت از سهامداران خرد، ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از سهام مس در بورس اختصاص داد. همچنین این شرکت در رایزنی و تعامل با سازمان بورس و اوراق بهادار به دنبال پیاده سازی طرحی است که در صورت تصویب آن امنیت بیمه‌‌ای برای سهامداران مس در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ کدام از پهنه‌های معدنی ارائه شده به شرکت ملی مس در حوزه شهرستان راور عملیاتی نشده است خواستار حل شدن این مساله شد.

سید مصطفی میرسلیم صبح امروز سه شنبه ۳۰ آبان بعد از حضور در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست از غرفه شرکت ملی مس بازدید و در جریان اقدامات زیست محیطی این شرکت قرار گرفت. مهندس توکلی چند پروژه جنبی صنایع مس ایران را روشن ساخت و افزود که چند پروژه تبدیلی مس نیز به زودی آماده خواهد شد و خواهیم توانست از صدور مس به فرم مواد اولیه به خارج خودداری نماییم. قرار است کارخانه‌ای با گنجایش ۲۰۰۰ تُن در سال ساخته شود که بازده آن به ۴۰۰۰ تُن پولک سکه در سال افزایش پذیر باشد. محدوده فعاليت هاي واحد كنترل كيفيت هم راستا با واحد توليد از ابتدايي‌ترين مرحله يعني خريد مواد اوليه تا نهایي‌ترين مرحله یعنی ارائه محصول به مشتري، لازم و ضروري است.

فرمانده یک استراتژی کلانی را دستور داده؛مامجریان، افسران و سربازان باید این فرمان را برای امسال و سال‌های آینده اجرایی و عملیاتی کنیم. بر اساس تکلیف تعیین‌شده از سوی مجمع محترم عمومی صاحبان سهام، دستیابی به تولید ۱.۰۰۰.۰۰۰ (یک میلیون) تن کاتد هدف‌گذاری شده است. مطالعات اولیه انجام‌شده برای تهیه و تدوین برنامه مربوطه، دست‌ یابی به این هدف را طی مدت حدود ۶ سال ممکن می‌داند. وزیر کشور در سفری یکروزه به آذربایجان شرقی از بخش های مختلف نمایشگاه رینوتکس تبریز بازدید کرد و توصیه های خود را نسبت به فعالیت شرکت های حاضر در این نمایشگاه مطرح کرد. اگر بخواهیم به گذشته‌ی مس در ایران نگاه مختصری داشته باشیم، خواهیم دید این فلز ریشه در آثار باستانی بسیاری در ایران دارد. اشیای مسی کشف شده در ایران نشان از شناخته شده بودن صنعت ذوب و هنر حکاکی روی مس بوده است.

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از عرضه موفق کاتد برای نخستین بار در رینگ صادراتی بورس کالا خبر داد. مراسم تودیع و معارفه مدیر قدیم و جدید گروه حراست شرکت مس با حضور علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیران و مسئولان حراست کل کشور و ایمیدرو برگزار شد. شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت تولید و استخراج مس ایرانی است،[۱] که در زمینه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری مس، همچنین تولید محصولات مسی همچون کاتد، اسلب، بیلت و مفتول، فعالیت می‌نماید. این شرکت مالک سه معدن مس سرچشمه و میدوک در استان کرمان و سونگون در استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

با حضور اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسات تولید مجتمع‌های مس سرچشمه و شهربابک، عملکرد‌ 5 ماهه این دو مجتمع بررسی شد. اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در شانزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ایران؛ با موضوع بررسی تأثیر کرونا ویروس بر ساختار و عملکرد رسانه‌ای روابط عمومی؛ به انتخاب هیات‌ داوران به‌عنوان «مدیر ارشد ارتباط گستر» برگزیده شد. اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از مجتمع مس سونگون و طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع بازدید کرد. صبح امروز با حضور مدیرعامل شرکت مس و جمعی از مقامات استانی قرارداد «احداث کارخانه تولید کاتد مس در مجتمع مس آذربایجان» بین شرکت ملی صنایع مس ایران با قرارگاه خاتم‌الانبیا امضا شد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، قهرمانی تیم دوومیدانی مجتمع مس سونگون و نائب قهرمان تیم فوتسال مجتمع مس سرچشمه در «جام شرکت‌های کارگری جهان» را تبریک گفت.

  • در 12 تیر ماه 1351، شركت سهامی معادن مس سرچشمه كرمان، تشكیل و در سال 1355 به شركت ملی صنایع مس ایران كه در برگیرنده كلیه فعالیتهای معادن مس كشور است تغییر نام داد.
  • از وظایف این شركت، استخراج و بهره برداری از معادن مس، تولید محصولات پر عیار سنگ معدن و محصولات مسی نظیر كاتد، اسلب، بیلت و مفتول هشت میلیمتری می‫باشد.
  • با استقرار شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان در شهرستان اهر و ایجاد راهبری موثر در هدایت ظرفیت های معدنی منطقه، شاهد سرعت بخشی به رشد و شکوفایی اقتصادی این منطقه خواهیم بود.
  • بر پایه این قانون به دولت اجازه داده می‌شود به منظور استخراج و بهره‌برداری از معادن مس سرچشمه کرمان و تولید محصولات پر عیار شده سنگ مس ومس فلزی و فرآورده‌ها و محصولات فرعی وابسته و توزیع و فروش محصولات مزبور شرکتی به نام شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان‌وابسته به وزارت اقتصاد تشکیل دهد.
جلسه تولید مجتمع مس سونگون با حضور «اردشیر سعدمحمدی»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و «الله‌وری دهقانی»، نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. با سخنرانی اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، هشتمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس، صبح ۹ آبان ماه در هتل المپیک تهران آغاز به کار می‌کند. عصر امروز (چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه) جلسه تودیع و معارفه معاون و سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، معاونان، مدیران ستاد و مجتمع‌های ۳ گانه در محل شرکت مس برگزار شد. اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به همراه «رسول خدابخش»، فرماندار اهر و «احمد محرم‌زاده»، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، از آخرین مراحل احداث کارخانه آهک هیدراته اهر، معدن گوره درق و دفتر امور اکتشافات شمال‌غرب کشور در شهرستان اهر بازدید کرد.

پیام قدردانی رییس مجمع «جهادگران استان کرمان» از مدیریت جهادی شرکت مس

نخستین جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی با تقدیر از عملکرد مدیرعامل و روابط عمومی شرکت مس به دلیل انجام فعالیت های چشمگیر در حوزه مسئولیت های اجتماعی برگزار شد. با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در مجتمع مس سونگون و دستیابی به تولید ۴۰۰ هزار تن کاتد تراز اقتصادی مجتمع مس سونگون در سال از حدود ۵۰۰ میلیون دلار به حدود ۴ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند. به گفته «حسین تقدسی» معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی مس، پس از طی شدن مراحل قانونی، شرکت تامین سرمایه کیمیا در اوایل آبان ماه سال جاری پذیره‌نویسی سهام خود را برای ورود به فرابورس آغاز خواهد کرد. با نگاهی به گذشته ذخائر و معادن مس سرچشمه کرمان می‌توان گفت که توجه به ذخائر ملی و معادن کشور، و بهره‌برداری از آن‌ها طبق اصول فنی و با استفاده از وسایل و لوازم تکنیکی امروزی کم و بیش مقارن با اجرای اصول انقلاب سازنده خرید لیوان مس ایران آغاز شد. چرا که تا آن زمان به استثنای ذخائر نفتی و معادن نفت که مورد بهره‌برداری قرار گرفته و یکی از سرمایه‌های بزرگ ملی کشور را تشکیل می‌داد، سایر منابع و معادن ایران در سطح گسترده مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و حتی این منابع و معادن درست شناخته نشده بود. 2 طرح مهم توسعه‌ای شرکت مس روز پنجشنبه 10 تیر ماه با حضور دکتر روحانی رییس‌جمهور و مهندس رزم‌حسینی وزیر صنعت‌، معدن و تجارت به صورت ویدئو کنفرانس در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس و شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی افتتاح می‌شوند.

مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی شرکت مس از موکب فرهنگی و طرح خدمت‌ رسانی به زائران مزار سردار رشید اسلام «حاج قاسم سلیمانی» در گلزار شهدای کرمان بازدید به عمل آورد. در اجرای قانون تشکیل شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان، اساسنامه شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان در روز ۳۰ خرداد ماه ۱۳۵۱ به تصویب کمیسیون‌های امور استخدامی، دارایی و اقتصاد مجلس سنا و شورای ملی رسید و در روز ۲۰ تیر ماه ۱۳۵۱ از سوی شاهنشاه آریامهر توشیح شد. قانون تشکیل شرکت سهامی مس سرچشمه کرمان در روز ۲۴ اسفند ماه ۱۳۵۰ از مجلس شورای ملی و ۲۸ اسفند ماه ۱۳۵۰ از مجلس سنا گذشت.[۱] این قانون در تاریخ ۳۰ اسفند ماه ۱۳۵۰ به توشیح اعلیحضرت همایون محمدرضا شاه پهلوی آریامهر رسید.