گروه آدانی اعلام کرد که وارد مسابقه طیف مخابراتی مخابراتی می شود تا با Jio، Airtel، Vodafone Idea روبرو شود.

کابینه ماه گذشته حراج های 5G را با قیمت های ذخیره توصیه شده توسط تنظیم کننده بخش تنظیم کننده مخابرات هند (TRAI) تصویب کرد. رگولاتور کاهش حدود 39 درصدی قیمت کف را برای فروش طیف 5G برای خدمات تلفن همراه توصیه کرده بود.

در سند مناقصه آمده است که تخصیص مستقیم طیف به شرکت های فناوری از مطالعه تقاضا و توصیه TRAI تنظیم کننده بخش در مورد جنبه هایی مانند قیمت گذاری و روش های چنین تخصیص پیروی خواهد کرد.

اما به طور فزاینده ای، منافع آنها با هم تداخل پیدا می کند و به گفته برخی، زمینه برای درگیری فراهم می شود.

اما این را نمی توان به طور مستقل تایید کرد. ایمیل و تماس های تلفنی انجام شده با گروه آدانی هیچ پاسخی در پی نداشت.

پرداخت های طیف را می توان در 20 اقساط سالانه مساوی که در ابتدای هر سال پیش پرداخت می شود، انجام داد، آرامشی که انتظار می رود به طور قابل توجهی الزامات جریان نقدی را کاهش دهد و هزینه انجام تجارت در این بخش را کاهش دهد.

آدانی در ماه‌های اخیر یک شرکت تابعه برای ورود به پتروشیمی راه‌اندازی کرده است – کسب‌وکاری که پدر آمبانی، دیروبهای، قبل از فعالیت‌های پایین دستی و بالادستی آن را آغاز کرد.

سه منبع آگاه به این موضوع گفتند که Jio، Airtel و Vodafone Idea – سه بازیگر خصوصی در بخش مخابرات – درخواست دادند.

آمبانی و آدانی که اهل گجرات هستند و به ساختن گروه‌های تجاری بزرگ ادامه دادند، تا همین اواخر با یکدیگر روبرو نشده بودند. در حالی که اولی از تجارت نفت و پتروشیمی به مخابرات و خرده فروشی گسترش یافت، دومی از بخش بنادر به زغال سنگ، توزیع انرژی و حمل و نقل هوایی متنوع شد.

و حالا اگر گروه آدانی در حراج 5G در تاریخ 26 جولای شرکت کند، اولین رقابت مستقیم با آمبانی خواهد بود.

منابع گفتند که گفته می شود گروه میلیاردر گوتام آدانی در حال برنامه ریزی برای ورود غافلگیرکننده به رقابت برای به دست آوردن طیف مخابراتی است که مستقیماً آن را در برابر Reliance Jio Mukesh Ambani و Airtel تزار مخابراتی Sunil Bharti Mittal قرار می دهد.

در حالی که طیف 5G در 9 باند فرکانسی به اپراتورهای مخابراتی به مزایده گذاشته خواهد شد، اعلامیه دعوت برنامه – سند مربوط به مناقصه صادر شده توسط وزارت مخابرات – می گوید که شرکت های فناوری اجازه خواهند داشت که طیف 5G را برای شبکه غیرعمومی خود در اختیار بگیرند. اجاره از شرکت های مخابراتی

در مجموع 72097.85 مگاهرتز طیف به ارزش حداقل روپیه است. 4.3 لک کرور در طول حراجی که قرار است در 26 ژوئیه 2022 آغاز شود، در بلوک قرار خواهد گرفت.

اعتبار حق استفاده از طیف 20 سال خواهد بود.

این مزایده برای طیف در باندهای مختلف پایین (600 مگاهرتز، 700 مگاهرتز، 800 مگاهرتز، 900 مگاهرتز، 1800 مگاهرتز، 2100 مگاهرتز، 2300 مگاهرتز)، متوسط ​​(3300 مگاهرتز) و باند فرکانس بالا (26 گیگاهرتز) برگزار می شود.

طبق جدول زمانی مزایده، مشخصات مالکیت متقاضیان در تاریخ 12 جولای منتشر می شود و مناقصه گران باید در آن زمان مشخص شوند.

برای اولین بار، هیچ الزام اجباری برای پرداخت پیش پرداخت توسط مناقصه گران موفق وجود ندارد.

به مناقصه گران این امکان داده می شود که پس از 10 سال بدون هیچ بدهی آتی نسبت به اقساط موجودی، طیف را واگذار کنند. هیچ SUC (هزینه استفاده از طیف) برای طیف به دست آمده در این حراج اخذ نخواهد شد.

به طور کلی، شرایط پرداخت برای مناقصه گران در مزایده آتی تسهیل شده است.

یکی از این منابع گفت که متقاضی چهارم گروه آدانی است و افزود که این گروه اخیرا مجوزهای مسافت طولانی ملی (NLD) و بین المللی راه دور (ILD) را دریافت کرده است.

درخواست‌های شرکت در حراج امواج هوایی 26 جولای، از جمله مواردی که قادر به ارائه خدمات مخابراتی نسل پنجم یا 5G مانند اتصال به اینترنت فوق‌سرعت هستند، روز جمعه با حداقل چهار برنامه بسته شد.

تصمیم در مورد شبکه های خصوصی به عنوان یک تضعیف کننده برای شرکت های مخابراتی تلقی می شود، که استدلال می کردند اگر واحدهای مستقل اجازه راه اندازی شبکه های خصوصی با تخصیص مستقیم طیف 5G توسط بخش مخابرات را داشته باشند، مورد تجاری TSP ها (ارائه دهندگان خدمات مخابراتی) خواهد بود. به شدت تخریب می شود




منبع

آمبانی نیز برنامه های چند میلیارد دلاری برای کسب و کار انرژی های جدید، از جمله کارخانه های گیگا برای پنل های خورشیدی، باتری ها، هیدروژن سبز و سلول های سوختی را اعلام کرده است. آدانی که قبلاً اعلام کرده بود قصد دارد تا سال 2030 بزرگترین تولید کننده انرژی تجدیدپذیر در جهان باشد، از جاه طلبی های هیدروژن نیز پرده برداری کرده است.