گزارش: خودروی اپل خودروی خودران کاملاً خودران نخواهد بود، عرضه آن تا سال 2026 به تعویق افتاد

در این گزارش آمده است که شرکت مستقر در کوپرتینویی پیش‌بینی کرده بود که خودروی خود به قیمت بیش از 120000 دلار (تقریبا 1 کرور روپیه) به فروش برسد، اما اکنون به دنبال قیمت گذاری این خودرو زیر 100000 دلار (تقریباً 82 میلیون روپیه) است. خودروی اپل هنوز طراحی نهایی ندارد و ظاهراً در مرحله “پیش نمونه سازی” است. طبق این گزارش، این شرکت اکنون انتظار دارد این خودرو در سال 2025 وارد آزمایش شود.

طبق گزارش بلومبرگ به نقل از افراد مطلع از تحولات، خودروی اپل که در داخل با نام Titan شناخته می شود، تا سال 2026 به تعویق افتاده است و یک وسیله نقلیه کاملاً خودمختار نخواهد بود. طرح های اولیه یک خودروی بدون فرمان و پدال ظاهراً برای طراحی سنتی تر کنار گذاشته شده است. با این حال، خودروی الکتریکی همچنان از رانندگی خودران در بزرگراه ها پشتیبانی می کند.

با این حال، برای اپل سواری آرامی نبوده است. گزارشی در ماه ژوئیه نشان داد که چگونه تلاش‌های این شرکت برای ساخت خودروهای خودران با موانعی روبرو شده است و رقبایی مانند تسلا و Waymo گوگل پیشروی کرده‌اند. اپل همچنین لوئیجی تارابورلی کهنه کار لامبورگینی را در اوایل سال جاری برای کمک به طراحی این خودرو استخدام کرد.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

طبق گزارش‌ها، برنامه‌های دیرینه اپل برای ورود به فضای خودرو با یک وسیله نقلیه برقی جاه‌طلبانه، با به تعویق افتادن عرضه رسمی خودروی اپل به سال 2026 و از دست دادن هدف مورد انتظار خود در سال 2025، پشت سر گذاشته شده است. علاوه بر تأخیر، گمان می‌رود که غول فناوری برنامه‌های یک خودروی کاملاً خودران را کاهش دهد، زیرا طبق گزارش‌ها، فناوری کنونی با چشم‌انداز این شرکت برای یک خودروی کاملاً خودمختار سازگار نیست.

اپل در مورد برنامه های خود برای یک خودرو در انظار عمومی صحبت نکرده است، اما این پروژه به عنوان یک راز آشکار در صنعت فناوری و خودرو باقی مانده است، زیرا اپل در طول سال ها به دنبال استخدام استعدادهای برتر در این زمینه بوده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در سال 2016 درباره برنامه‌های اپل برای ورود به فضای خودروهای الکتریکی گفت: «اگر بیش از هزار مهندس برای انجام آن استخدام کنید، پنهان کردن چیزی بسیار سخت است.