گلکسی نوت ۲۰ ناجی سامسونگ در بحران کرونا

بخش نیمه هادی برند سامسونگ قرار است در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی اقدام به عرضه چیپهای سیستمی SoCS از نوع ۵G نانومتری کند. صفحهنمایشهای کوانتوم یکی از بهترین صفحهنمایشهای قابل استفاده در گوشیهای تلفن همراه هستند. ارائه این محصولات به بازار باعث میشود تقاضا برای چیپهای HPC و SOCS قابل استفاده در موبایلها نیز افزایش یابد. به گفته برند سامسونگ، کاهش قیمت چیپهای مموری این شرکت باعث شد تقاضای کاربران برای خرید این محصولات به شدت افزایش یابد؛ از این رو این شرکت توانست تعداد زیادی از این محصولات را به فروش برساند و به همین دلیل درآمد سامسونگ از فروش این مموریها افزایش یافت. در گزارش سه ماهه سوم برند سامسونگ آمده است که این برند توانسته است درآمد ثابت خود را به ۶۶٫۹۶ تریلیون وون ( واحد پول کره جنوبی) برساند. همچنین از آنجایی که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی درخواست خرید چیپهای کامپیوتری برند سامسونگ که از آنها با نام HPC یاد میشود و عملکرد بسیار بالا و مطلوبی دارند، در بین کاربران بسیار زیاد بوده است، بخش تولید قطعات برند سامسونگ نیز توانسته به سود قابل توجهی دست یابد. برند سامسونگ قصد دارد تا به نوآوریهای خود در زمینه تولید صفحهنمایشهای بزرگ سرعت بیشتری ببخشد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجله خبری novinraya لطفا به بازدید از وب سایت ما.

همچنین همانطور که گفته شد بخش موبایل نیز به دلیل افزایش رقابت میان تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی با افت فروش مواجه خواهد شد. بر اساس آمار منتشر شده تقاضا برای خرید گوشی موبایل های هوشمند برند سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش چشمگیری داشته باشد. اگر به گزارشهای منتشر شده توسط برندهای تولیدکننده گوشیهای هوشمند از جمله سامسونگ دقت کنید متوجه میشوید با وجود اینکه بسیاری از این برندها حتی در شش ماهه اول سال جاری میلادی با افت فروش گوشیهای تلفن همراه مواجه شده بودند، اما در سه ماهه سوم سال به دلیل اینکه بسیاری از این شرکتها از گوشیهای پرچمدار خود رونمایی کرده و یا آنها را به بازار عرضه کردهاند، با افزایش تقاضا و فروش این دستگاهها مواجه شدند. افزایش تقاضا برای خرید قطعات کامپیوتری باعث سودآوری در این بخش شده است. برند سامسونگ پیشبینی کرده است که چون تقاضا برای گوشیهای تلفن همراه هوشمند در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به دلیل ارائه محصولات جدید برندهای مختلف افزایش خواهد یافت از این رو بازار تولید صفحهنمایشهای قابل استفاده در گوشیهای تلفن همراه این برند افزایش زیادی خواهد داشت.

برند سامسونگ از صفحهنمایشهای خود نه تنها برای تولید تلویزیونها استفاده میکند بلکه در تولید بسیاری از محصولات خود مثل مانیتورها، گوشیهای تلفن همراه هوشمند و حتی برخی از انواع لوازمخانگی خود نیز استفاده میکند. به گفته مارک نیومن، مدیر بخش مدیریت و تحلیل موسسه تحقیقاتی برنستین، تولید گوشیهای هوشمند و فروش آنها برای برند سامسونگ شانس زیادی در افزایش درآمد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به همراه داشته است. جدای از تأثیر مثبت افزایش تقاضا برای گوشیهای هوشمند و وسایل جانبی آنها از طرف کاربران، به نظر میرسد افزایش فروش در بخش محصولات الکترونیکی و لوازمخانگی این برند هم توانسته نقش مهمی در افزایش فروش و افزایش درآمد شرکت سامسونگ ایفا کند. اما بسیاری از برندهای فعال در زمینه تولید محصولات دیجیتالی و گوشیهای تلفن همراه مثل سامسونگ تلاش خود را میکنند تا بتوانند خسارتهایی را که در طول همهگیری ویروس کرونا با آن مواجه شدهاند را جبران کنند. جا دارد برندهای ایرانی نیز برای جبران خسارتهای ناشی از نوسانات ارز، همه گیری ویروس کرونا و مشکلاتی از این دست تمام تلاش خود را به کار گیرند. هر چند به دلیل همهگیری ویروس کرونا و ریشهکن نشدن این بیماری هنوز نمیتوان به طور قطع گفت که این پیشبینیها تا چه میزان به واقعیت خواهد پیوست.

اگرچه تقاضا برای خرید حافظههای موبایل و کامپیوتر مثل هاردهای SSD برند سامسونگ ثابت میماند اما به هر حال افت قیمت حافظه سرورها تأثیر مستقیمی بر روی کاهش سود برند سامسونگ خواهد داشت. HPC ها همان پردازندههای بسیار پرسرعت با قدرت عملکرد بسیار بالا هستند که اولین بار توسط برند اینتل به دنیای کامپیوتر معرفی شد. همچنین بخش تولید قطعات برند سامسونگ نیز به دنبال سرعت بخشیدن به گسترش و رشد خود در زمینه تولید انواع HPC ها و بستن قرارداد با شرکتهای بسیار بزرگ است. این شرکت اعلام کرده همه تلاش خود را برای پیشتازی در زمینه تولید چیپهای حافظه انجام خواهد داد. برند سامسونگ اعلام کرده است که در بخش صفحههای نمایش این شرکت قرار است به زودی از نمایشگرهای جدیدی که مجهز به تکنولوژی کوانتوم دات هستند رونمایی کند. بخش نیمه هادی برند سامسونگ اعلام کرده در سال ۲۰۲۱ میلادی تمرکز خود را بر روی تولید ۵G Socها قرار خواهد داد. تصلا – اگرچه بسیاری از برندهای فعال در حوزه تولید تجهیزات برقی، دیجیتال و گوشیهای تلفن همراه به دلیل همهگیری ویروس کرونا با چالشهای اقتصادی و تولیدی بزرگی مواجه شدند، اما به نظر میرسد بازگشایی اقتصادهای بزرگ جهانی باعث افزایش تقاضا در میان کاربران این برندها شده است و محصولات سامسونگ نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.