گوگل شکایت خود را در مورد شیوه های حفظ حریم خصوصی مربوط به مرورگر کروم شکست داد

گوگل دو تلاش شاکیان را برای وادار کردن پیچای به بازجویی تحت سوگند خنثی کرد.

راجرز همچنین درباره یکی دیگر از پرونده‌های حریم خصوصی کروم که شامل ویژگی «حالت ناشناس» است که به افراد اجازه می‌دهد به صورت خصوصی در وب گشت و گذار کنند، حکم داد. او به ده‌ها میلیون کاربر گوگل اجازه داد تا به طرحی بپیوندند که توسط تعدادی از مصرف‌کنندگان که ادعا می‌کردند غول جستجو اطلاعات را حتی زمانی که «حالت ناشناس» روشن است، جمع‌آوری می‌کند، بپیوندند. با این حال، کاربران نمی توانند به دنبال غرامت پولی باشند، تنها کمکی است که شرکت را از جمع آوری بیشتر اطلاعات مرور خصوصی مسدود می کند و آن را مجبور می کند تا داده های جمع آوری شده قبلی را حذف کند.

قاضی ناحیه ایالات متحده، ایوون گونزالس راجرز، روز دوشنبه این ادعاها را رد کرد که گوگل اطلاعات شخصی کاربران، از جمله آدرس های IP و سابقه مرور، را در صورت عدم “همگام سازی” حساب های گوگل خود با کروم – و حتی اگر حساب کاربری نداشته باشند، رد کرد.

پرونده ها عبارتند از Calhoun v. Google، 20-cv-05146، و Brown v. Google LLC، 20-3664، دادگاه ناحیه ایالات متحده، ناحیه شمالی کالیفرنیا (اوکلند).

© 2022 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع گوگل با انبوهی از کت و شلوارهای حفظ حریم خصوصی که توسط ایالت‌ها از جمله آریزونا و مصرف‌کنندگان ارائه می‌شود و همچنین قانون‌گذاران در مورد شیوه‌های جمع‌آوری داده‌های خود با بررسی دقیق مواجه هستند. این غول فناوری گفته است که در سال 2024 کوکی‌های شخص ثالثی را که به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کنند تا فعالیت‌های وب مصرف‌کنندگان را کنترل کنند حذف خواهد کرد و از روش‌های جایگزین برای ردیابی افراد استفاده نخواهد کرد.

در تلاشی برای جلوگیری از گسترش پرونده ناشناس، گوگل در یک پرونده دادگاه استدلال کرده بود که بسیاری از اعضای کلاس بالقوه از جمع آوری داده های شرکت اطلاع داشتند و با آن موافقت کردند.

گوگل شرکت آلفابت شکایتی را در خصوص حفظ حریم خصوصی مشتریانی که شرکت را متهم به جاسوسی از آنها حتی پس از انصراف آنها از اشتراک‌گذاری فعالیت وب خود متهم کرده بودند، شکست داد.

راجرز در رد شکایت نوشت: «گوگل به اندازه کافی افشا کرد و شاکیان با جمع‌آوری داده‌های مربوطه موافقت کردند».

پرونده های دادگاه یک دنباله کاغذی را نشان می دهد که ناامیدی در بین کارمندان Google را در مورد نام تجاری حالت ناشناس نشان می دهد، از جمله ایمیلی در سال 2021 از رئیس بازاریابی شرکت که به مدیر اجرایی ساندار پیچای گفته بود که این ویژگی “واقعا خصوصی نیست”.