گوگل قوانینی را برای دعوت از سخنرانان مهمان به دفاتر خود پس از بحث اخیر بر سر سخنران هندی اصلاح می کند

بر اساس پیام‌های بین کارمندان، اجازه دادن به سخنرانی او پس از لغو سخنرانی سونداراراجان، استانداردی متناقض بود.

خط مشی منتشر شده در روز پنجشنبه، آخرین تلاش گوگل برای حفظ فرهنگ باز و در عین حال رسیدگی به تقسیماتی است که با افزایش نیروی کار ظاهر شده اند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در این بیانیه آمده است: «قبل از برقراری تماس با گوینده و/یا نماینده آنها منتظر پاسخ باشید. “عدم پیروی از این فرآیند نقض خط‌مشی‌های Google است.”

در سال‌های اخیر، اختلافات داخلی در معرض دید عموم قرار گرفت، گوگل را به افزایش تعدیل محتوا در تابلوهای پیام محل کار و کاهش دفعات جلسات در سراسر شرکت سوق داد.

رقبایی مانند متا نیز سیاست هایی برای دعوت از سخنرانان دارند.

طبق یک پیام داخلی، حداقل یکی از منتقدان دعوت از راجیو مالهوترا را برای تعادل پیشنهاد کرد. مالهوترا، یک کارآفرین فناوری که خود را نویسنده مخالف توصیف می کند، فعالانی مانند سونداراراجان را به عنوان “مار” خطاب کرده و از سیاست های اقدام مثبتی که گروه های طبقه پایین تر را تبلیغ می کند، انتقاد کرده است.

خواستار اجتناب از موضوعاتی است که می‌تواند «فرهنگ تعلق Google» را مختل کند یا تضعیف کند و تکرار می‌کند که سخنرانان از حمایت از نامزدهای سیاسی و اقدامات رأی‌گیری منع شده‌اند.

گروه هندو در گوگل در نهایت طبق یک دعوتنامه، Malhotra را برنامه ریزی کردند تا درباره نفوذ جهانی مثبت هند صحبت کند. اما سازمان دهندگان 10 نوامبر را لغو کردند، یک روز قبل از سخنرانی برنامه ریزی شده در دفاتر گوگل در سیلیکون ولی، طبق اعلامیه بعدی.

ایمیلی که این خط‌مشی را به مدیران معرفی می‌کند، می‌گوید که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را متحد و شفاف می‌کند.

مناقشات بر سر سخنرانان حداقل از ماه آوریل، گوگل را به هم ریخته است، زمانی که گفت کینه داخلی باعث شد تا سخنرانی در مورد سیستم اجتماعی مذهبی کاست هند توسط نویسنده Thenmozhi Soundararajan، که از افرادی که به دلیل تعصب طبقاتی محروم هستند را لغو کند.

اعضای یک گروه داخلی هندو از سونداراراجان شکایت کرده بودند و لفاظی های او را تحریک آمیز توصیف کردند، اتهامی که او آن را متعصبانه می خواند.

خط‌مشی جدید سخنران بیان می‌کند که کارگران «باید یک پیشنهاد ارائه کنند و آن را تأیید کنند» توسط یک تیم بازبینی «متقابل کارکردی». درخواست ها حداقل 12 هفته قبل از یک رویداد موظف هستند.

کارگران گوگل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری در سال‌های اخیر بر سر سیاست و برابری نژادی و جنسیتی با هم درگیر شده‌اند و اعتراض کرده‌اند. همچنین، آلفابت، اپل و آمازون همگی با انگیزه های سازماندهی اتحادیه روبرو هستند که خواسته های آنها شامل اتخاذ سیاست های مترقی از سوی شرکت ها است.

بررسی دقیق‌تر، فرهنگ آزاد و دانشگاه‌مانندی را که گوگل از زمان آغاز به کار خود برای آن ارزشمند بوده، تهدید می‌کند. اما یک محل کار که جذاب‌تر به نظر می‌رسد می‌تواند نیروی کار متنوع‌تری را جذب کند که ممکن است به Google در توسعه محصولات با جذابیت گسترده‌تر کمک کند.

در گوگل، سخنرانان شامل باراک اوباما، نامزد ریاست جمهوری وقت ایالات متحده، عایشه کوری سرآشپز مشهور و کریم عبدالجبار ستاره سابق بسکتبال بودند.

بر اساس پیامی که برای درخواست شکایات ارسال شده بود، برخی از کارگران در مورد Malhotra به مدیریت ارشد شکایت کردند. یک سند مرتبط سازماندهی شده توسط اتحادیه کارگران آلفابت، یک سازمان کارگری که از گوگل درخواست کرده است تا از کاست در سیاست های عدم تبعیض خود نام ببرد، اشاره می کند که مالهوترا همجنس گرایی را یک وضعیت پزشکی و اسلام را به عنوان یک نیروی مخرب توصیف کرده است.

قوانین بلندگوی گوگل که توسط رویترز مشاهده شده است، خطری را برای برند ناشی از مذاکرات خاص ذکر می کند و از کارگران می خواهد که “در نظر بگیرند که آیا دلیل تجاری برای میزبانی از سخنران وجود دارد و آیا رویداد مستقیماً از اهداف شرکت ما پشتیبانی می کند.”

گوگل آلفابت این هفته قوانینی را برای دعوت از سخنرانان مهمان به دفاتر خود، چند روز پس از لغو سخنرانی یک مورخ هندی که گروه‌های به حاشیه رانده شده و نگرانی‌های آنها را تحقیر کرده بود، وضع کرد.

Riled تا

مالهوترا به رویترز گفت که از جوامع به حاشیه رانده شده حمایت می کند، اما با “سیاسی کردن سوگیری ها به شیوه هایی که جوامع را از هم جدا می کند و آنها را در برابر استعمار خارجی آسیب پذیر می کند” مخالف است.

رایان لامونت، سخنگوی گوگل به رویترز گفت: “ما همیشه مفتخر بوده‌ایم که میزبان سخنرانان خارجی در گوگل هستیم، زیرا آنها فرصت‌های خوبی برای یادگیری و ارتباط برای کارمندان ما فراهم می‌کنند.” روند به روز شده “اطمینان حاصل می کند که این رویدادها مفید هستند و به یک محیط کاری سازنده کمک می کنند.”