دولت قوانین فناوری اطلاعات را برای راه اندازی هیئت های استیناف برای رسانه های اجتماعی اصلاح می کند

تغییرات قوانین فناوری اطلاعات ماه‌هاست که در حال انجام است، اما از زمانی که کاربران نمونه‌هایی از پلتفرم‌های دیجیتال را که خودسرانه عمل می‌کنند، علامت‌گذاری کردند. آخرین اقدام کاربران را با مکانیزم تجدید نظر شکایت در قالب کمیته های استیناف که به شکایات ثبت شده توسط افراد علیه تصمیمات افسران شکایت پلتفرم های رسانه های اجتماعی رسیدگی می کند، مسلح می کند.

در این بیانیه آمده است: «هر فردی که از تصمیم افسر رسیدگی به شکایات متضرر شده باشد، می‌تواند ظرف مدت 30 روز از تاریخ دریافت پیام افسر رسیدگی به شکایات، به کمیته استیناف اعتراض کند.»

اصلاحیه قوانین فناوری اطلاعات روز جمعه اعلام شد.

هر کمیته استیناف متشکل از یک رئیس و دو عضو دائمی خواهد بود که توسط دولت مرکزی منصوب می‌شوند، که از این میان یک عضو به صورت رسمی و دو عضو مستقل خواهند بود.

طبق اطلاعیه روزنامه در روز جمعه، “کمیته های استیناف شکایت” ظرف سه ماه تشکیل خواهند شد.

اتفاقاً، این اقدام در زمانی صورت می‌گیرد که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا، تصاحب 44 میلیارد دلاری (نزدیک به 362300 کرور) توییتر را به پایان رسانده و ثروتمندترین مرد جهان را در راس یکی از بهترین‌ها قرار داده است. اپلیکیشن های تاثیرگذار رسانه های اجتماعی در جهان

این کمیته ها می توانند تصمیمات تعدیل محتوا توسط شرکت های رسانه های اجتماعی مانند متا و توییتر را بررسی کنند.

دولت روز جمعه قوانین فناوری اطلاعات را بهینه کرد تا راه را برای راه‌اندازی هیئت‌های استیناف هموار کند، که مشکلاتی را که کاربران ممکن است در مورد نحوه رسیدگی اولیه به شکایاتشان در مورد محتوا و سایر موارد توسط پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی داشته باشند، حل و فصل می‌کند.

هیأت استیناف به این شکایت «به سرعت» رسیدگی می‌کند و تلاش می‌کند تا نهایتاً ظرف سی روز تقویمی از تاریخ وصول درخواست تجدیدنظر به آن رسیدگی کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در این اطلاعیه آمده است: «دولت مرکزی باید ظرف مدت سه ماه از تاریخ شروع قوانین اصلاحی فناوری اطلاعات (رهنمودهای واسطه‌گری و کد اخلاق رسانه‌های دیجیتال) 2022، با ابلاغیه، یک یا چند کمیته استیناف تشکیل دهد.