وزارت مخابرات محدودیت‌های اتصال شبکه تلفن همراه در نزدیکی مرزها را لغو می‌کند: جزئیات

پیش از این، شرایط امنیتی تحت موافقتنامه مجوز یکپارچه بیان می‌کرد که اپراتورهای مخابراتی باید اطمینان حاصل کنند که ایستگاه‌های پایه، سایت‌های سلولی یا فرستنده‌های رادیویی باید خدمات اتصال و تلفن همراه را تا حد امکان دورتر از مرزها ارائه دهند.

وزارت مخابرات (DoT) روز سه‌شنبه اعلام کرد که محدودیت‌های اپراتورهای مخابراتی را که اتصال نزدیک به مناطق مرزی بین‌المللی را ارائه می‌دهند، برداشته است. هنجارهای مجوز قبلاً بیان می کردند که اپراتورها باید سیگنال شبکه خود را جلوتر از مرز بین المللی در سراسر کشور “محو” کنند، که مستلزم نصب تجهیزات ویژه است. هنجارهای اصلاح شده همچنین شامل حذف شرایط امنیتی است که امکان بازرسی غافلگیرانه را از اپراتورها در آن مناطق فراهم می کند.

در همان زمان، اپراتورها قبلاً موظف بودند – با استفاده از زیرساخت های فنی – اطمینان حاصل کنند که سیگنال رادیویی هنگام نزدیک شدن یا در شرف عبور از مرز بین المللی “محو” شده است.

در اقدامی که می‌تواند اتصال را در نقاط اطراف مرز بهبود بخشد، وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه در بخشنامه‌ای اعلام کرد که در حال اصلاح هنجارهای مجوز برای حذف محدودیت‌های اتصال مخابراتی در نزدیکی مناطق مرزی بین‌المللی است.

این بخشنامه همچنین بندهای مربوط به بررسی های غیرمنتظره توسط بخش مخابرات یا ارتش و سازمان های امنیتی را حذف می کند تا از رعایت شرایط امنیتی حذف شده اطمینان حاصل شود که شامل اقدام شدید برای نقض هنجارها از جمله جریمه مالی می شود.


برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

واتس اپ اندروید بتا با قابلیت ایجاد جوامع در حال انتشار: گزارش





منبع