MoS IT می گوید: حق مصرف کنندگان برای حفاظت از داده ها، حریم خصوصی و اینترنت ایمن هرگز نمی تواند به خطر بیفتد

“…اما همانطور که برای آنها توضیح دادم، همانطور که برای مصرف کنندگان و سایر سازمان های کاربر توضیح می دهم، مردم شروع به درک منطق آنچه می گویم می کنند، به همین دلیل است که دولت اصلا باید از پلتفرم ها محافظت کند. پلتفرم‌ها باید شروع به ایجاد مدلی کنند که در آن رابطه با مصرف‌کنندگانشان به گونه‌ای باشد که در آن پاسخگو باشند و بنابراین استراتژی‌های تعدیل محتوای خودشان با مصرف‌کنندگان همسو باشد.»


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

«ما امروز در گفت‌وگویی که با ذینفعان مختلف داشته‌ایم معتقدیم که دولت که نقش داور بین پلتفرم‌هایی که این محتوای مضر را دارند و کاربری که از محتوا آسیب دیده است، دولت را بازی می‌کند. کنار بروید» او تاکید کرد.

وزیر رقابت گفت: “…همانطور که کمیسیون رقابت اخیرا اشاره کرده است… مطمئناً آنها (پلتفرم های دیجیتال) به شما اجازه می دهند تا بسیاری از کارها را با کارایی بیشتری انجام دهید، اما قطعا از قدرت بازار و تسلط بر بازار نیز سوء استفاده می کنند.”

او گفت “تغییر” در دنیای فناوری و دیجیتال طبیعی است.

اینترنت امروزی با آنچه در سال 2000 بود، زمانی که قانون فناوری اطلاعات وضع شد، تفاوت زیادی دارد.

“ما نمی توانیم اینترنت خود را به جز ایمن و قابل اعتماد داشته باشیم، جایی که هر کسی که به کاربر آسیب می زند بلافاصله شناسایی شده و تحت قانون پاسخگو باشد. بنابراین، ما از عصر یک اینترنت بسیار ساده به یک اینترنت بسیار پیچیده در حال حرکت هستیم. از دورانی که اینترنت به همان اندازه که نشان‌دهنده بدی است، به اینترنت هم خوب عمل می‌کند و بنابراین، چارچوب قانونی از قانون فناوری اطلاعات به قانون هند دیجیتال می‌رود.»

این مسائل در مورد اینکه چرا کاربران در چنین مواردی به طور کامل محافظت نمی شوند و اینکه چرا پلتفرم ها باید این مصونیت را داشته باشند “مکالمه ای است که ارزش انجام دادن دارد”.

وزیر دولت در امور الکترونیک و فناوری اطلاعات – که رهبری یک مشاوره گسترده و عمیق در سراسر کشور در مورد لایحه جدید هند دیجیتالی است که جایگزین قانون فناوری اطلاعات دو دهه گذشته خواهد شد – خاطرنشان کرد که برای سال‌ها، پلتفرم‌های بزرگ فناوری به عنوان نوآوری و سوء استفاده از تسلط بر بازار که نیاز به بازنگری اساسی در چارچوب های نظارتی و قانونی دارد.

“دولت، به یک معنا، خواسته یا ناخواسته خود را با اعطای مصونیت بند 79 و بندر امن به این پلتفرم‌ها، در وسط قرار می‌دهد. بنابراین، فکر می‌کنم ارزش دارد که در این روزگار که اینترنت به طور فزاینده‌ای در حال گسترش است، در مورد آن بحث کنیم. پیچیده تر و پیچیده تر می شود، 120 کرور هندی آنلاین می شوند، پلتفرم ها تکامل می یابند و رشد می کنند و پلتفرم های جدیدی در راهند، اگر دولت خودش را در این میان قرار دهد.”

“قانون هند دیجیتال قانونی است که پیشنهاد می کند به این مسائل رسیدگی شود. اما ما با پیچیده ساختن آن به پیچیدگی اینترنت به این موضوع نمی پردازیم. این قانون مبتنی بر این اصل ساده است که اینترنت همیشه باید باز باشد.” چاندراسخار گفت: “هیچ کس نباید بتواند از قدرت بازار خود برای تحریف انتخاب ها استفاده کند یا از آن استفاده کند.”

در مواردی که کاربر آسیب دیده از محتوای یک پلتفرم می خواهد به دنبال پلتفرم برود، موضوع باید با قوانین کشور و سیستم قضایی حل و فصل شود نه دولت.

اینترنت امروزی دارای چندین لایه آسیب و پیچیدگی کاربران است.

“همانطور که به آینده می نگریم و به گذشته می نگریم، اختلالات به طور فزاینده ای عادی خواهند شد… بنابراین، ما اساساً این قوانین یا قوانین را ایجاد می کنیم تا به جلو بردن این حرکت کمک کنیم تا جایی که امکان دارد اختلال ایجاد نکند.” چاندراسخار گفت.

وزیر امور خارجه گفت: «مطمئناً بحث این نیست که اینترنت فقط یک واسطه داشته باشد که کاربر را به اینترنت متصل کند. اکنون انواع بسیار بسیار متنوعی از واسطه ها با ویژگی های بسیار متفاوت از منافع، مضرات، خطرات و غیره وجود دارد.

بیشتر دولت‌ها در سراسر جهان و مصرف‌کنندگان متوجه می‌شوند که به همان اندازه که این پلت‌فرم‌های بزرگ کار می‌کنند، یک طرف دیگر نیز وجود دارد. به عنوان مثال، آنها ممکن است به جستجوی سریعتر کاربران کمک کنند، اما ممکن است حرکات را نیز ردیابی کنند.

زیر سوال بردن مفاد بندر امن قطعا در حال حاضر در میان سکوها آشفتگی ایجاد کرده است.

چندین سال است که فناوری بزرگ، چه موتورهای جستجو و چه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به یک معنا از تنظیم شدن توسط دولت‌ها در سرتاسر جهان اجتناب کرده‌اند «زیرا آنها را به عنوان نوآوری پنهان کرده‌اند».

وزیر تاکید کرد: با توجه به اینکه 120 کرور هندی، پیر و جوان، زن و مرد، همگی در زندگی خود از اینترنت برای حقوق بازنشستگی، مزایای مختلف، آموزش و مهارت استفاده می کنند، اینترنت باید امن و قابل اعتماد باشد.

سوگیری های الگوریتمی و مسئولیت پذیری از جمله چالش هایی است که در فضای دیجیتال مطرح می شود.

رویکرد دولت این است که پلتفرم‌ها باید به ارزش افزوده به زندگی شهروندان ادامه دهند، نه اینکه از شهروندان یا داده‌های آنها سوء استفاده کنند.

“…این تعهدی است که ما به مردم هند داریم… 1.2 میلیارد هندی که قرار است از اینترنت هند استفاده کنند، ما اینترنت را برای آنها باز نگه می داریم. ما ایمنی و اعتماد را در اینترنت ارائه خواهیم کرد. و ما مطمئن خواهیم شد که صرف نظر از اینکه شما یک فناوری بزرگ هستید یا فناوری کوچک، هندی یا خارجی، مصرف کنندگان همیشه پلتفرم های خود را در برابر آنها پاسخگو خواهند بود.”

“بنابراین، بسیاری از چیزها در مورد پلتفرم های بزرگ فناوری اشتباه هستند، حتی وقتی که آنها را به عنوان نوآوری جلوه می دهند، و آنها خوب هستند… و بنابراین، این رویکردهای محافظی که در حال اتخاذ هستیم… منشور آسیب کاربر اساس اساسی است. اصل اطمینان از اینکه صرف نظر از فناوری بزرگ یا کوچک، خارجی یا هندی (پلتفرم)، ناگریک دیجیتال هندی، حقوق مصرف کنندگان هندی برای حفاظت از داده ها و حفظ حریم خصوصی، و داشتن اینترنت امن، هرگز رعایت نخواهد شد. به خطر افتاده، هرگز رقیق نخواهد شد.”

«وقتی ناشران… امروز در قبال محتوایی که دارند، پست می‌کنند، ایجاد می‌کنند، بر اساس قوانین کشور پاسخگو هستند، چه ویژگی خاصی در مورد یک پلتفرم وجود دارد که آن را مستثنی می‌کند، و بنابراین کاربرانش را از توسل به عدالت طبیعی در صورت وجود منع می‌کند. چیزی است که اشتباه است، که آشکارا نادرست است، که ایجاد آسیب می کند، که افترا است.”

“اینترنت در سال 2000، زمانی که قانون فناوری اطلاعات تصویب شد، و اینترنت در سال های 2022-2023، از نقطه نظر پیچیدگی، تنوع، خطر و آسیب … آنها دو حیوان بسیار متفاوت هستند. بنابراین، قطعاً واضح است. او توضیح داد: «این چارچوب قانونی که با اینترنت و اینترنت بی‌خطر سروکار داشت و فقط خوب بود، آن چارچوب قانونی قطعاً در عصری که اینترنت نه تنها خوب نیست، بلکه بد هم است، مفید نخواهد بود».

او گفت که این موضوع که آیا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اصلاً باید مفاد بندر امن داشته باشند، یک «سوال مشروع» و «مکالمه‌ای است که ارزش انجام دادن دارد».

راجیو چاندراسخار، وزیر اتحادیه، روز جمعه گفت که دولت تضمین خواهد کرد که مصرف‌کنندگان همیشه پلتفرم‌هایشان در فضای دیجیتال پاسخگو باشند و حقوق مصرف‌کنندگان هندی برای داشتن اینترنت ایمن به خطر بیفتد یا کمرنگ شود.