آزمایش بر روی حیوانات Neuralink: قانونگذاران ایالات متحده برای نظارت بیشتر بر شرکت تولید تراشه های مغز ایلان ماسک تلاش می کنند

مدیران Neuralink بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. سخنگوی وزارت کشاورزی ایالات متحده گفت که آژانس نمی تواند در مورد Neuralink اظهار نظر کند و رویترز را به دفتر بازرس کل ارجاع داد که آن نیز از اظهار نظر خودداری کرد.

شیف همچنین از خرید 44 میلیارد دلاری (تقریباً 337465 کرور روپیه) ماسک از توییتر انتقاد کرده و او را به “خرابکاری در حفاظت در برابر اطلاعات غلط و نفرت دیجیتال” متهم کرده است.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

رویترز چندین مشکل را در آزمایشات حیوانی Neuralink شناسایی کرد، از جمله چهار آزمایش شامل 86 خوک و دو میمون که با خطاهای انسانی آسیب دیده بودند، پس از بررسی ده ها ضبط صوتی، ایمیل، پیام، ارائه، گزارش داخلی شرکت و مصاحبه با بیش از 20 کارمند فعلی و سابق.

رویترز روز دوشنبه گزارش داد که بازرس کل وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا در بحبوحه شکایات کارکنان داخلی مبنی بر اینکه آزمایشات حیوانی آن عجله دارد و باعث رنج و مرگ بی مورد شده است، در حال بررسی Neuralink برای نقض احتمالی رفاه حیوانات است.

ارل فرانسیس بلومناور و آدام شیف، نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا، به دنبال گزارش رویترز که اشتباهات مربوط به برنامه آزمایش حیوانات این شرکت تراشه‌های مغزی را بیان می‌کرد، خواستار بررسی بیشتر وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) درباره Neuralink ایلان ماسک هستند.

این اشتباهات باعث تضعیف آزمایش ها و نیاز به آزمایش های مکرر شد که منجر به کشته شدن حیوانات بیشتری شد. رویترز دریافت که در مجموع، این شرکت حدود 1500 حیوان از جمله بیش از 280 گوسفند، خوک و میمون را پس از آزمایشات از سال 2018 کشته است.

قانونگذاران در نامه ای می گویند: “ما بسیار نگران هستیم که این ممکن است نمونه دیگری از موارد پرمخاطب از آزار و اذیت حیوانات باشد که شامل تاسیسات بازرسی وزارت کشاورزی آمریکا می شود، که در نامه های قبلی به آژانس شما ارجاع داده شده است، جایی که اقدام کافی از سوی USDA انجام نشده است.” خطاب به وزیر USDA توماس ویلساک و کوین شی، که بر خدمات بازرسی آژانس نظارت دارد.

بلومناور و شیف، دو دموکرات که اعضای گروه حمایت از حیوانات کنگره هستند، در پیش‌نویس نامه‌ای که به وزارت کشاورزی آمریکا ارسال خواهند کرد، نوشتند که «به نظر می‌رسد رفتار با حیواناتی که در این شکایات توضیح داده شده نشان‌دهنده عدم نظارت آزاردهنده است».

دفاتر بلومناور و شیف از اظهار نظر در مورد آنچه که از وزارت کشاورزی آمریکا فراتر از تحقیقات بازرس کل می خواهند انجام دهد خودداری کردند. قانونگذاران در نامه خود نوشتند که این تحقیقات “برای روشن کردن رنج و مرگ غیرضروری حیوانات” و نقض بالقوه قانون رفاه حیوانات بسیار مهم است.

قانونگذاران همچنین به سوابق منتشر شده توسط کمیته پزشکان برای پزشکی مسئول، یک گروه حامی حیوانات که سوابق مربوط به مشارکت Neuralink در دانشگاه کالیفرنیا دیویس را منتشر کرده است، به عنوان دلیلی برای نگرانی ذکر می کنند. Neuralink اذعان کرده است که شش میمون به دلیل مشکلات سلامتی در آزمایش‌هایی که با دانشگاه در طول همکاری‌شان از سال 2017 تا 2020 ادامه داشت، مردند.